1
Vraag
2
Reacties
Theo Nagtzaam

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deco uitschakelen

Ik heb vanaf connectbox zowel richting deco in woonkamer een lanverbinding alsook naar boven dus. In woonkamer is hoofddeco. Beiden werkt goed behalve als ik de deco boven uitzet omdat soms niet nodig is dan verbreekt de lanverbinding met de hoofd deco ook en moet ik deze opnieuw opstarten, hoe kan ik dit voorkomen, behalve door die boven aan te laten staan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Theo Nagtzaam  schreef:

De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊


Als de Deco's in 1 lijn aansluiten niet lukt, dan is AP mode de oplossing, maar .....

...als het nu werkt en u bent er tevreden mee, dan vooral niet meer aankomen 😉 !


Suc6 !

Bekijk in context

14 Reacties 14
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zijn de Deco's in bewerkingsmodus router of access point geconfigureerd? Zie de pagina Meer, Geavanceerd in de app.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Staat de onderlinge verbinding van de Mesh wifi punten ingesteld op bekabeld? 

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In acces mode

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kun je ergens zelf instellen op bekabeld, en waar dan? 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Vaak kan je dat instellen in de app.

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In de Deco app die ik heb zie ik hiervoor geen mogelijkheid, ik kan enkel mesh aan of uitzetten 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

@Theo Nagtzaam Wat een frustrerend probleem. Zo blijf je aan de gang! Waar ik benieuwd naar ben hoe je de Deco's precies bedraad hebt verbonden. 

Staat je Connectbox in routermode? Heb je beide deco's op de UTP ingang van de Connectbox aangesloten? Of heb je de 2e Deco rechtstreeks op de hoofd Deco aangesloten? Maak je wellicht gebruik van netwerkswitches?

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Staat in router mode en beide deco's rechtstreeks met utp kabel op connect box 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Gebruik je een TG2492 (Arris) of CH7465 (Compal) als modem? Bij Arris dienen de Deco's in serie te worden aangesloten, dus niet parallel op de ingebouwde switch van de modemrouter.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Theo Nagtzaam  schreef:

Staat in router mode en beide deco's rechtstreeks met utp kabel op connect box 


Hallo,

 

De Deco set in Wifi-Router mode en dan beide Deco's met hun eigen netwerkkabel op de ConnectBox ? Dan mag u van geluk spreken dat e.e.a. werkt !

In Wifi-Router mode moeten de Deco stations in 1 netwerklijn aangesloten zijn. Dus in uw geval, moet er vanaf Deco1 ( op de 2de netwerkpoort ) een netwerkkabel naar Deco2 lopen !

Maar .... Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.


In AP mode maakt het eigenlijk niet uit, hoe u de Deco stations aansluit, mits u geen Arris ConnectBox hebt.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Theo Nagtzaam  schreef:

De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊


Als de Deco's in 1 lijn aansluiten niet lukt, dan is AP mode de oplossing, maar .....

...als het nu werkt en u bent er tevreden mee, dan vooral niet meer aankomen 😉 !


Suc6 !

Theo Nagtzaam
Topicstarter
Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uiteindelijk kan ik hem boven gebruiken wanneer nodig is en dan werken beide deco's en als ik op bovenverdieping eruit haal dan zou de andere deco uit kunnen vallen en moet ik deze even opnieuw opstarten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic