Ik heb vanaf connectbox zowel richting deco in woonkamer een lanverbinding alsook naar boven dus. In woonkamer is hoofddeco. Beiden werkt goed behalve als ik de deco boven uitzet omdat soms niet nodig is dan verbreekt de lanverbinding met de hoofd deco ook en moet ik deze opnieuw opstarten, hoe kan ik dit voorkomen, behalve door die boven aan te laten staan?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Theo Nagtzaam schreef:De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊
Als de Deco's in 1 lijn aansluiten niet lukt, dan is AP mode de oplossing, maar .....
...als het nu werkt en u bent er tevreden mee, dan vooral niet meer aankomen 😉 !
Suc6 !
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zijn de Deco's in bewerkingsmodus router of access point geconfigureerd? Zie de pagina Meer, Geavanceerd in de app.
Staat de onderlinge verbinding van de Mesh wifi punten ingesteld op bekabeld?
In acces mode
Kun je ergens zelf instellen op bekabeld, en waar dan?
Vaak kan je dat instellen in de app.
In de Deco app die ik heb zie ik hiervoor geen mogelijkheid, ik kan enkel mesh aan of uitzetten
@Theo Nagtzaam Wat een frustrerend probleem. Zo blijf je aan de gang! Waar ik benieuwd naar ben hoe je de Deco's precies bedraad hebt verbonden.
Staat je Connectbox in routermode? Heb je beide deco's op de UTP ingang van de Connectbox aangesloten? Of heb je de 2e Deco rechtstreeks op de hoofd Deco aangesloten? Maak je wellicht gebruik van netwerkswitches?
Staat in router mode en beide deco's rechtstreeks met utp kabel op connect box
Gebruik je een TG2492 (Arris) of CH7465 (Compal) als modem? Bij Arris dienen de Deco's in serie te worden aangesloten, dus niet parallel op de ingebouwde switch van de modemrouter.
@Theo Nagtzaam schreef:Staat in router mode en beide deco's rechtstreeks met utp kabel op connect box
Hallo,
De Deco set in Wifi-Router mode en dan beide Deco's met hun eigen netwerkkabel op de ConnectBox ? Dan mag u van geluk spreken dat e.e.a. werkt !
In Wifi-Router mode moeten de Deco stations in 1 netwerklijn aangesloten zijn. Dus in uw geval, moet er vanaf Deco1 ( op de 2de netwerkpoort ) een netwerkkabel naar Deco2 lopen !
Maar .... Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
In AP mode maakt het eigenlijk niet uit, hoe u de Deco stations aansluit, mits u geen Arris ConnectBox hebt.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊
@Theo Nagtzaam schreef:De deco's in een lijn aansluiten lukt niet in mijn huis. Inmiddels lijkt het probleem zichzelf opgelost te hebben en valt er niks meer uit als ik die ene LAN uitzet, heb wel een arris trouwens. Dus een klein wondertje dus als ik het goed begrijp 😊
Als de Deco's in 1 lijn aansluiten niet lukt, dan is AP mode de oplossing, maar .....
...als het nu werkt en u bent er tevreden mee, dan vooral niet meer aankomen 😉 !
Suc6 !
Uiteindelijk kan ik hem boven gebruiken wanneer nodig is en dan werken beide deco's en als ik op bovenverdieping eruit haal dan zou de andere deco uit kunnen vallen en moet ik deze even opnieuw opstarten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.