1
Vraag
2
Reacties
Harko de J.

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco's installeren zonder bridgemodus

Ik heb 3 TP-link Deco's (M4R) die ik aan wil sluiten achter mijn Ziggo-router/modem (Compal CH7465LG-ZG). Daar heb ik ook meer apparatuur op aangesloten via een UTP kabel. Dus hij kan niet in bridgemodus. Wat is voor mij de beste oplossing? 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Als de Deco's in AP mode staan, dan moet de ZMR in router mode ( = standaard mode ) blijven staan.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt de Deco's het beste als access points configureren. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

Harko de J.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de Deco app? Daar kan ik die 'pagina' niet vinden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Als de Deco's in AP mode staan, dan moet de ZMR in router mode ( = standaard mode ) blijven staan.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Of More, Advanced, Operation Mode.

Harko de J.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel. Zo ga ik het proberen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic