@stanaanhane schreef:....Sinds gisteren middag hebben wij geen internet verbinding met de Deco's (M4) en de ethernet poorten in het huis. De vertrouwde set-up (die voor meer dan een jaar vlekkenloos gewerkt heeft) was als volgt: Modem van ziggo (SmartWifi Modum Arris, geen bridge mode), vanuit hier ging een internet kabel naar een netwerk switch (TP-Link TL-SG116), hierop zijn alle kabels aangesloten voor de ethernet poorten én de hoofd Deco. Nu werkt de hoofddeco alleen als wij die direct aansluiten op de modum. En als er een kabel van de deco naar de netwerk switch gaat, doet de rest van het netwerk (ethernet poorten) het niet.
Nadat het internet stopte met werken, zagen we een rood constant licht branden op de Deco. Vervolgens heb ik de volgende tests uitgevoerd. We hebben de switch met een andere switch (zeker werkende switch) getest. Dit verhielp het probleem niet. Kabels zijn getest, deze funcioneren naar behoren. Alle apparaten gereset. Bridge mode aangehad (werd een directe verbinding ook niet meer mogelijk met de Deco, ook vanuit poort 1. Andere poorten ook getest). Deze stappen verhielpen het probleem ook niet....
Hallo,
in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Staan de Deco's in router mode, dan moeten de Deco's in 1 netwerklijn ( master Deco <> Deco-2 <> Deco-3 ) zijn aangesloten.
Maar omdat u een switch gebruikt, kan het zijn dat u de Deco's parallel van elkaar ( switch poort-1 <> Deco-1, switch poort-2 <> Deco-2, .... ) heeft aangesloten. Deze wijze van aansluiten kan wel, maar dan alleen in AP mode. Heeft u dan AP mode niet aan staan,, dan zullen de stations onderling de verbinding verliezen ( rode led ) en dan werken de netwerkaansluitingen op de Deco's natuurlijk ook niet meer.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.