Ik heb sinds kort de Deco M4 om de WiFi onder andere in de werkkamer te verbeteren. Mijn vriendin wilde de bij mij thuis werken maar kwam niet op het Citrix Netwerk van haar werk. Met de standaard modem(wit) heeft ze hier geen probleem mee gehad. Wat kan de oorzaak hier van zijn? Heeft uiteindelijk als tijdelijke oplossing maar met een kabel van de Ziggo modem aan de eettafel zitten werken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ron6968 ik snap dat het irritant is als je met je Deco's (en reguliere verbinding op internet) een trage verbinding ervaart.
Zoals al aangegeven is, is je AOP aan de oude kant. Ik laat een monteur langskomen om die te vervangen. Deze komt 8 juli, tussen 08:00 - 13:00.
Schikt dit niet? Dan kan je over enkele uren zelf je afspraak aanpassen via je Mijn Ziggo account! Zo komt alles goed. Laat je ons weten wat het resultaat is?
Ik wil jullie bedanken voor de hulp de monteur van vandaag was heel secuur en heeft alles doorgemeten. De AOP is vervangen het bleek dat er geen AOP (GUT 14D) inzat maar een GUT 15. Dat vond hij al heel vreemd. Daarnaast gaat hij er ook een melding van maken dat de vorige monteur niet naar de AOP gekeken had(volgens hem is dat het eerste wat sowieso gecontroleerd moet worden). De snelheden zijn aanzienlijk verbeterd heb foto bijgevoegd van meting op telefoon en op mijn laptop. Nogmaals dank voor al jullie hulp
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als eerste staat de wifi van je modem uit. En heb je de Wifi van je modem overgezet naar je Deco's dat scheelt enorm veel inlog werk. De Hoofd Deco moet met UTP wel aan modem verbonden zijn dan kan je de andere Deco's zelf indelen.
Kijk dan even bij de volgende instellingen voor prima dekking ze moeten in Acces Point modus staan.
Klik op MEER
Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO
Vul voor de zekerheid ook even je gegevens in je profiel
Je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een Medewerker van Ziggo dit topic makkelijker oppakken met de gegevens erbij, dan krijg je net als mijn naam een vinkje ✔️
Hallo Dave dank voor je reactie die instellingen staan nu goed sinds gisteren. Wil graag voorkomen dat mijn vriendin van de week weer aan de eettafel moet zitten terwijl het daarvoor wel werkte zonder de de Deco. Kan het helaas niet zelf testen heb geen toegang tot de Citrix omgeving
Done
Ik zie op foto A dat jij een hele andere Deco gebruikt dan je omschrijft. bij mij staat de DHCP er niet in. Welke Deco Set gebruik je en wel modem. Als je instellingen zo hebt staan dan moet je vrouw gewoon kunnen internetten aan de keukentafel of andere tafel op wifi.
Als er een Netwerk probleem is en hij moet aan de kabel, wat mijn Windows11 laptop wel hebt, omdat de Wifi kaart stuk is, daarvoor heb ik een dongel in de USB en werkt weer, kan zijn dat netwerkkaart van je vrouw's laptop niet helemaal goed is. Dan verklaart de UTP Kabel. Dongels zijn gelukkig niet zo duur bij Action heb je ze al. Maar als je de instellingen zo hebt overgenomen en wifi in de Deco's dan moet het gewoon goed gaan en je Modem wifi uit.
Je kan eventueel nog bij optie Meer > Wifi > Gastennetwerk open zetten en probeer je vrouw daar eens op in te loggen > Zet de functie geisoleerd van hoofd netwerk uit. Dan heeft ze vrije login.
Dit is de Deco die ik heb. Gisteren is er een monteur geweest en die heeft even gemeten apparaten die 5 ghz kunnend hebben overrulen de rest volgens hem. Het is nu zelfs zo dramatisch dat ik op de laptop niet eens de community site kan openen via WiFi terwijl ik k geen andere apparaten gebruik. Volgens hem is de enige mogelijkheid een usb dongle. Ik ben een leek maar op de laptop kan speedtest .net niet eens openen. Met de ziggo speedtest haal ik op mijn notebook(geen mogelijkheid om deze bedraad te doen). Heb ook de snelheid op tablet bijgevoegd gemeten op de zelfde plek als waar tablet staat haal ik de vbijgevoegde snelheid
Deze modem van Ziggo heb ik
De speedtest van Ziggo wordt afgeraden en je kan deze beste gebruiken
Maar als je Deco's met internet zo traag worden, kan je ze beste tussen de 3 en 6 meter zetten.
Als je de mogelijkheid hebt, bekabelen vanuit het modem, de Hoofd Deco dient bekabeld te zijn via het Modem.
Begrijp ik uit je reactie dat alleen de 2,4 GHz aanstaat in je Deco's
@Ron6968 schreef:
Deze modem van Ziggo heb ik
Dat is de Smart Wifi Modem en daarvan moet wel de Wifi uitgezet staan en die overzetten in de Deco's dan hoef je nergens in te loggen.
WiFi op de smartmodem is uit hoofd Deco is bekabeld. Op mijn laptop die ik niet kan bekabelen kan ik de pagina’s voor de speedtest niet openen zo langzaam is het
Het staat op zich goed aangesloten, maar de Deco staat wel heel dicht bij je modem die van mij staat buiten de meterkast.
Je zou hem met een langere kabel naar de plek kunnen loodsen waar hij in midden staat en de andere deco's dan op af stemmen
Ik heb het als volgt gedaan.
Modem Lan Poort 1 = 15 meter UTP naar de woonkamer met TP-Link 8 Poort switch voor Next, Next Mini, Samsung TV, Laptop van me partner, Apple Airport Time Capsule Cloud, Extra Kabel om te pluggen
Modem Lan Poort 2 = UTP van de Hoofd Deco
Modem Lan Poort 3 = Korte UTP naar 5 Poort TP-Link Switch daarvan gaat 1 kabel naar slaapkamer op de TP-Link Switch waar de Deco 2, TV, AppleTV is aangesloten.
Modem Lan Poort 3 TP-Link Switch Dan op Switch meterkast poort 2 Kabel naar zolder naar Deco nummer 3 rechtstreeks.
De 2 poorten van de switch daar zitten de WD MyCloud 2x 4 TB op aangesloten.
Met bekabeling komt je snelheid weer terug, het kan zijn dat je netwerk kaart niet goed staat ingesteld, misschien even kijken in windows dan bij Netwerk of je Duplex wel goed staat, en op je modem even die witte met rode plug die je signaal geeft goed aandrukken.
Mocht dat niet helpen dan vraag ik het volgende even te doen:
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Heb net Deco verder weggezet van modem kan alleen de andere 2 deco’s niet bekabelen momenteel
Probleem gevonden, is dit enige plek in je huis waar Ziggo binnen komt op de laatste foto. Heb je nog een groene kabel in de Meterkast misschien.
Anders zie ik al, de AOP is namelijk zwaar verouderd. Daar kan eventueel een moderator een monteur voor langs sturen, maar dan wel weten of dit de enige aansluiting is.
@tobiastheebe kan jij even met me mee kijken naar de Modem waardes, dan kan ik eventueel moderator inseinen.
Woon hier pas maar zover ik weet is dit de enige plek heb foto’s van de meterkast bijgevoegd. Monteur van gisteren heeft daar niet naar gekeken of die verouderd was
De waarden in downstream en upstream zijn goed, het AOP (GUT 14D) is echter verouderd en dient door een monteur te worden vervangen door een btv 01-SET.
Toch apart dat ze daar gisteren niet naar gekeken hebben blij dat jullie me helpen werd er redelijk wanhopig van kon een examen training via teams niet normaal volgen
Topic is voorgelegd aan een Ziggo Moderator een monteur afspraak kan maken. Dan zal signaal in orde worden gemaakt en kan je beter genieten van je internet.
@tobiastheebe dank je wel voor het mee kijken 😉
@Ron6968 ik snap dat het irritant is als je met je Deco's (en reguliere verbinding op internet) een trage verbinding ervaart.
Zoals al aangegeven is, is je AOP aan de oude kant. Ik laat een monteur langskomen om die te vervangen. Deze komt 8 juli, tussen 08:00 - 13:00.
Schikt dit niet? Dan kan je over enkele uren zelf je afspraak aanpassen via je Mijn Ziggo account! Zo komt alles goed. Laat je ons weten wat het resultaat is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.