1
Vraag
2
Reageer en help mee
Yzo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco m4 set trage wifi en kabel internet

Goedemiddag,

 

Sinds augustes hebben wij ons aangesloten bij Ziggo omdat we verhuisd zijn. Bij ons ziggo abbo kregen wij 3 smart wifiboosters bij het pakket (Tp-Link Deco M4). Daarmee heb ik de eerste bekabeld op de connectbox aangesloten op de begane grond, de tweede draadloos een verdieping erboven en de derde op zolder. Alleen degene die beneden naast de router is aangesloten geeft rond de 300 mbps (wat bij ons pakket zit) maar de andere 2 slechts 1 mbps of lager (bekabeld en wifi).

 

Zou iemand kunnen weten wat het probleem zou kunnen zijn?

 

Moet ik mijn router in bridge modus zetten? Want via de deco app heb ik de deco set op router en op ap modus gezet, maar daar zie ik geen verschil in. Ook niet als ik de wifi in de connectbox uitschakel.

 

Hoop dat iemand mij zou kunnen helpen. Bedankt alvast. 🙂

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De afstand en/of demping tussen AP 1 en 2 is/zijn te groot. Ook al maak je via ethernet verbinding met AP 2, de WiFi-verbinding tussen 1 en 2 blijft de zwakste schakel. Je zult met de plaatsing van beide AP's moeten experimenteren, begin door AP 2 in een andere hoek van de kamer te zetten. Uiteraard heeft een ethernet backhaul, m.a.w. een UTP-kabel tussen de AP's, de voorkeur.

 

Lees ook eens de Leidraad voor TP-Link DECO door.

Yzo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tobias,

 

Ik heb ze in principe alle 3 onder elkaar gezet en daar zit nog geen 3 meter tussen elke deco dus het lijkt me sterk dat het de afstand is

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Teveel demping van het signaal door bijvoorbeeld isolatie kan ook de oorzaak zijn.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Yzo

 

Super balen dat je met de Deco's nog geen optimaal internet ervaart. Heel fijn dat je de Community hebt gevonden om je hierin te adviseren en te helpen. Hebben de adviezen in het Leidraad topic je geholpen? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Yzo , had je nog naar de tips van @Pasi gekeken? 
Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben of onze hulp kunnen gebruiken, laat het ons dan weten 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic