1
Vraag
2
Reacties
Math van Dijck

Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Deco m4: router of accesspoint modus?

hallo.......connextbox ( router modus ) 1 deco m4 aangesloten , op de deco een switch aangesloten waarop bekabeld 2 netwerk kabels naar 1ste verdieping voor desktop en de 2de deco m4.

een derde deco in de serre geplaatst (bekabeld aangesloten op de switch.

deco's staan ook in router modus. ik heb de connextbox al een keer in bridge laten zetten maar de extra poorten kon ik hierdoor niet meer gebruiken dus staat deze nu weer in router modus. ik heb een abo van 300mb download en 30 upload. Ik kom nu echter niet verder dan 240 mb. ook niet op de desktop die rechtstreeks is aangesloten hier ook 240 mb. als ik nu de deco m4 in accesspoint modus zet zou dit dan de situatie verbeteren ??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo allen....... Ik heb de hoofddeco in electriciteits kast op cb aangesloten, de 2de en 3de via switch aangesloten de switch op de hoofddeco. Alles nu in access point modus gezet (Deco's dan) alles loopt nu perfect en op aangesloten apparaten die daarvoor geschikt zijn de hoogste snelheid bereikt 308mb. Dus..... Je had het goed.. Thanks.... 

Bekijk in context

11 Reacties 11
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Deco's in accespoint modus is in dit geval aan te bevelen. De 240Mb is dat als de desktop direct met de Connectbox verbonden of bedraad via een Deco unit, welke zelf ook bekabeld is verbonden?

De kans dat de snelheid hoger wordt met de Deco's in accespoint modus is klein.

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ja de desktop is bekabeld aangesloten. Ik had een tijdje terug de connextbox in bridge modus staan toe haalde ik vlot de 300mb. Ik dacht als de wifi in de connextbox weer aangezet wordt en de deco's in ap modus een beter resultaat zouden geven omdat de connextbox laatst een update heeft gehad en ivm smartwifi...

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De smartwifi optie van de Connectbox heeft geen nut in combinatie met de Deco units.

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Zou het ook kunnen komen omdat ik de connectbox in router modus heb staan en de Deco's ook in router modus?? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Math van Dijck  schreef:

Zou het ook kunnen komen omdat ik de connectbox in router modus heb staan en de Deco's ook in router modus?? 


Daarom is mijn eerste reactie ook nu de Deco units in Acces Point modus te zetten, wat verder geen effect heeft op het Smartwifi stukje van de Connectbox.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hoe gaat het nu je de Deco's in bridgemode (accespoint) hebt, @Math van Dijck ?
Haal je nu wel de volledige snelheid?

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Heb ik nog niet gedaan ik weet niet wat er met de ingestelde wachtwoorden gebeurd nl. Als ik mij voor alle apparaten die aangesloten zijn opnieuw moet gaan aanmelden weet ik niet of ik het doe. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet weet wat daarmee gebeurt tijdens het omzetten. Uiteraard is het daarna wel weer gemakkelijk aan te passen naar wat het was via de Deco app. 

Wanneer je het zo laat zoals het nu is, gaat het vroeg of laat gegarandeerd problemen opleveren. 

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik weet ook niet of ik de wifi in de Connectbox dan weer aan moet zetten als de Deco's in access point modus komen te staan?? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Math van Dijck  schreef:

Ik weet ook niet of ik de wifi in de Connectbox dan weer aan moet zetten als de Deco's in access point modus komen te staan?? 



M.b.t. de Deco in "router of accesspoint modus?", die vraag is redelijk eenvoudig te beantwoorden:
- Hebt u de Deco's gekocht voor een betere wifi in huis >>> Access Point mode.
- Hebt u de Deco's gekocht voor de router/management opties die erin zitten >>> Router mode.


Leest u dit eens rustig door : Leidraad voor TP-Link DECO. Daarin wordt e.e.a. uitgelegd.

Math van Dijck
Topicstarter
Level 4
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo allen....... Ik heb de hoofddeco in electriciteits kast op cb aangesloten, de 2de en 3de via switch aangesloten de switch op de hoofddeco. Alles nu in access point modus gezet (Deco's dan) alles loopt nu perfect en op aangesloten apparaten die daarvoor geschikt zijn de hoogste snelheid bereikt 308mb. Dus..... Je had het goed.. Thanks.... 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic