1
Vraag
2
Reacties
Ss2457

Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deco m4 onbekende apparaten

Goedenavond 

mij krijg de laatste tijd veel onbekende apparaten in mijn deco app te zien elke keer zet ik ze op de zwarte lijst en de volgende staat er al weer op, ik ben alleen en gebruik maar één apparaat dus als er meerdere staan en ik alleen ben hoe kan dit dan gebeuren? 
mij heb nu al ongeveer 15 op de zwarte lijst staan dat geeft wel het probleem aan.🤬

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


@Ss2457  schreef:

...en gebruik maar één apparaat...


@Ss2457  schreef:

.....dat mijn apparaten bekabeld verbonden zijn...



Kan u aan geven hoe uw netwerk eruit ziet?

Staat het Ziggo modem/router in Bridge en welke mode heeft de Deco set?


Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan en als u dan gelijk een andere ( moeilijk ! ) wifi wachtwoord instelt, dan is dat gedeelte gedicht :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zijn er telefoons of andere apparaten die telkens een ander MAC adres krijgen?

Meestal is dit te vinden in de Wifi instellingen van een apparaat / telefoon onder de naam Willekeurig MAC-adres gebruiken.

Ss2457
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Bert 

ik heb op mijn iPhone gekeken en gezocht bij alle instellingen alleen waar u het over heeft kan ik nergens vinden, zoals ik al eerder aangaf zijn de onbekende apparaten niet van mij. De enige optie als ik er één zie is de zwarte lijst

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is die ene apparaat de genoemde Iphone, heeft u geen mediabox Next? Een laptop of noem maar op. Verder heeft u uw wifi beveiligd met een wachtwoord of is deze per ongeluk toch open?

Waar worden de apparaten genoemd zijn deze draadloos of bedraad verbonden?

 

Worden de onbekende apparaten ook 'gezien' door de Connectbox staan deze daar ook bij de verbonden apparaten.

 

Wat staat er bij die onbekende apparaten gegevens zoals een MAC een lokaal IP adres en een vendor id de aanduiding van de fabrikant?

 

Wat Bert noemt is beschikbaar vanaf IOS 14.

Screenshot_20220626-094013_Chrome.jpg

Ss2457
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Bert 

Ik heb deze stap net gedaan, en bij mijn internet aansluiting krijg ik nu de waarschuwing door het gebruik van een privé adres kan je telefoon minder gevolgd worden via verschillende wifinetwerken 

deze waarschuwing blijft er nu staan 

Ss2457
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert sorry ik was vergeten te vermelden dat mijn apparaten bekabeld verbonden zijn, en ik heb inderdaad een wachtwoord ze worden ook weergegeven bij de connectbox en ze zijn dan inderdaad verbonden daarnaast merk ik dat daardoor vaker van mijn eigen netwerk wordt afgegooid en als ik er wel op zit dat er dingen vastlopen 

Ss2457
Topicstarter
Level 2
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert 

ik heb dat net uitgezocht en dat is niet het geval, daarnaast heb ik voor de zekerheid ook even gecontroleerd of er een update is voor mijn iOS systeem dat is niet zichtbaar anders was er een melding op mijn telefoon binnengekomen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas weet ik verder te weinig van de Deco's en iOS.

Mogelijk kan @Pasi of iemand anders je hierbij helpen.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Ss2457 Heb je niet toevallig draadloze oortjes of Apple watch of iets anders aan je IPhone gekoppeld? Want die apparaten worden dan ook zichtbaar op de Deco als onbekend apparaat, deze kan je dan zelf een andere naam geven in de Deco software zodat je ze beter herkend. En anders zou je op Google is naar het Mac adres van het onbekende apparaat kunnen zoeken, om te kijken of daar wat meer info te vinden is (merk/type)...

 

Het onbekende apparaat (mits hij niet als bedraad apparaat vermeld staat) moet een iedergeval je WiFi inlog hebben, anders kan hij niet als onbekend apparaat verschijnen in je deco software. Het meest logische is dus dat het een apparaat is wat bijvoorbeeld van je Iphone of een andere device (waar jij de WiFi inlog in hebt gezet) de inlog gegevens krijgt (even er vanuit gaande dat je een veilig en goed gekozen password gebruikt, en er dus niet iemand anders toegang tot je netwerk heeft)...

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


@Ss2457  schreef:

...en gebruik maar één apparaat...


@Ss2457  schreef:

.....dat mijn apparaten bekabeld verbonden zijn...



Kan u aan geven hoe uw netwerk eruit ziet?

Staat het Ziggo modem/router in Bridge en welke mode heeft de Deco set?


Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan en als u dan gelijk een andere ( moeilijk ! ) wifi wachtwoord instelt, dan is dat gedeelte gedicht :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic