1
Vraag
2
Reageer en help mee
griebel

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Deco m4 na instellen als access point kleurt rood

na het instellen als access point brand het rode lampje en blijft rood.

wat doe ik verkeerd ?

14 Reacties 14
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Hoe hebt u e.e.a. aangesloten en hebt u misschien een Arris ConnectBox? Eventueel alle Deco station in de app verwijderen, daarna de stations handmatig resetten, uitzetten, de 1ste Deco ( =master ) aanzetten en configureren. Daarna station 2 aanzetten en configureren en dan nummer 3...


Maar, leest u dit eerst eens: Leidraad voor TP-Link DECO

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik heb een compal, maar ik heb alles al geprobeerd.

alles gereset, en ook als ik maar 1 m4 aansluit en ik zet hem op accesspoint dan gaat ie op rood en blijft op rood.

ik denk dat ik de doos maar weer terug stuur.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hoe hebt u e.e.a. aangesloten? Probeert u anders eens een ander station, voor de zekerheid wel eerst alle stations m.b.v. app verwijderen en daarna weer handmatig resetten. De andere 2 stations dan uit laten staan

De 1ste Deco ( = master ) moet natuurlijk m.b.v. een netwerkkabel worden aangesloten. Welke netwerkkabel u daarvoor gebruikt, dat maakt niet uit. Maar met een langere kabel kan u de Deco natuurlijk wel centraler plaatsen, wat uiteindelijk een beter wifi bereik oplevert.

Overigens, in AP zetten moet u pas doen, als alle stations aangesloten en geconfigureerd zijn.

Het u dit al doorgelezen: Leidraad voor TP-Link DECO

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

heb ik ook gedaan met alle drie en dan in AP, resultaat hetzelfde

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hoe hebt u e.e.a. aangesloten?

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

zoals beschreven staat, eerste met met kabel in de connectbox en de rest draadloos

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen, wat balen dat ondanks dat er een lampje rood blijft branden.
Dat is natuurlijk niet goed: hij hoort eerst blauw en daarna wit te branden.

Bij welke van de 3 is dit gebeurd? En helpt het om die deco wat dichter bij de hoofd deco te zetten? Dus dat je hem dan aansluit op een stopcontact dat daar dichter bij staat?

Via het +je in de deco app kun je anders ook handmatig een deco toevoegen.
Pakt hij hem dan wel?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@griebel 


"...en ook als ik maar 1 m4 aansluit en ik zet hem op accesspoint dan gaat ie op rood en blijft op rood..."

 


In welke mode ( router- of bridge ) staat de ConnectBox ?

Herstart u de ConnectBox eens en dan weer proberen.

Sluit u de Deco eens aan op een andere netwerkpoort op de CB en dan weer proberen.

Als u de master hebt toegevoegd ( en deze nog in router mode staat ) blijft deze dan wel online ( brandt het ledje wit? ).



Ps. bij problemen met de Deco's, de Deco's altijd volledig resetten ( dus eerst verwijderen in de app en daarna handmatig resetten ) voordat men iets opnieuw probeert en/of configureert.

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik heb alles in mijn ziggobox weer naar het stand gezet waar deze in stond, en de deco m4 weer terug gestuurd.

ik ben er na twee dagen installeren en resetten klaar mee.

in ieder geval bedankt voor jullie support

mvg Griebel

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@griebel 

"...ik heb alles in mijn ziggobox weer naar het stand gezet waar deze in stond..."

 

Ahhhh !!!!

Als de Ziggobox in bridge staat, dan moet u de Deco in router mode gebruiken. AP mode is dan niet mogelijk en zal dan niet werken.

Zie punt 2, in de al eerder aangehaalde Leidraad voor TP-Link DECO

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hij stond niet in bridge

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


"...ik heb alles in mijn ziggobox weer naar het stand gezet waar deze in stond..."

 "...hij stond niet in bridge..."

Wat had u dan wel aangepast?

Misschien is dat voor u niet belangrijk meer, maar misschien wel om te achterhalen waarom de Deco bij u niet werkt.

griebel
Topicstarter
Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ik had niets aan gepast, alleen mijn wifi uitgezet zoals beschreven in de app.

voor de rest niets.

de deco m4 deed gewoon niet wat hij moest doen.

dus het lag echt niet aan mij maar aan de deco.

sinds programmeren met ms-dos zit ik al in de computers, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.

maar in ieder geval bedankt voor je respons.

Mvg Griebel

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Dan ligt het misschien aan een ...... combinatie met de Deco set.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic