1
Vraag
2
Reacties
linda_hans

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Deco m4 geïnstalleerd, maar printer werkt nu niet meer

Afgelopen week een nieuw modem gehad met ipv WiFi pods, de deco pods. 
Deze waren makkelijk te installeren en werken prima door het gehele huis heen. 
Nu wilde ik vandaag gaan printen en nu kan ik mijn printer niet aansluiten op het netwerk. 
De printer blijft aangeven dat hij geen netwerk kan verbinden. Hij ziet het netwerk wel, maar kan niet verbinden. 
Ook via de laptop krijg ik de printer niet geïnstalleerd. 
De deco staat in access point dus dat is het probleem niet. 
waar kan dit nog meer aan liggen? En welke opties heb ik om dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
linda_hans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt! 
Uiteindelijk gelukt door 5ghz uit te zetten en dan via wps te verbinden. Dat is wel fijn met de deco dat je de dichtstbijzijnde dan kan laten verbinden. 
daarna 5 ghz weer aangezet en printer blijft goed werken. 
bedankt allemaal voor de tips!

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Hoe zijn de instellingen beamforming en snelle roaming ingesteld op de pagina Meer, Geavanceerd in de app? Je kunt proberen om de printer via WPS te verbinden via de pagina Meer, WPS. Desnoods kun je de printer verbinden met de SSID van de modemrouter (die moet mogelijk opnieuw worden ingeschakeld).

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 


Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @linda_hans . Welkom hier! 

Zo te zien heb je al super goede informatie en tips gekregen hier. Top!  Laat je weten of het zo lukt of dat je nog tegen zaken aanloopt? 🙂 

linda_hans
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt! 
Uiteindelijk gelukt door 5ghz uit te zetten en dan via wps te verbinden. Dat is wel fijn met de deco dat je de dichtstbijzijnde dan kan laten verbinden. 
daarna 5 ghz weer aangezet en printer blijft goed werken. 
bedankt allemaal voor de tips!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic