1
Vraag
2
Reacties
Gebla

Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Deco X90 WiFi naar internet werkt niet met IPv6

Ik heb een dual pack van Deco X90 met de router in de meterkast en het station in de wok kamer. Backhaul is bedraad, station en router zijn bedraad verbonden en gaat via 3 Netgear switches. Wifi werkte perfect en was super stabiel.

 

Connect box van Ziggo is in bridge mode. Na de ipv6 update werkte internet via WiFi niet meer. Ik kon dus wel interne IP adressen bereiken via WiFi maar internet was echt super langzaam, DNS issues of werkte helemaal niet meer.

Bedraad aansluiten werkte echter nog steeds goed. Dus internet van de connect box was beschikbaar. En de wifi verbinding met de apparaten was wel goed want interne ip adressen werkte wel. Alleen internet toegang via WiFi werkte niet

 

De fix voor mij was om de connect box in Ipv4 only modus te laten zetten. Nu doet het internet over wifi weer. Dus helaas ipv6 uodate werkt niet (voor mij) met de X90

 

Geprobeerd:

Ipv6 in router aan of uit

Beamforming uit/aan

Fast roaming uit/aan

WiFi backhaul ipv bedraad

Smart switch firmware update.

Router en station uit/aan

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Helaas ook dit bleek niet te werken. Als ik 1 node op het netwerk heb werkt het prima. Zodra er een tweede node bij komt valt de Download terug van 280 naar 0.5.

 

Als je internet leest zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Ik heb daarom de set maar omgeruild voor een Asus XT8 set die meteen zonder problemen goed werkt.

 

Blijkbaar heeft de X90 firmware problemen

Bekijk in context

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Zowel in serienals parallel, router modus en AP modus. Ipv6 uit en aan etc. Verschillende switches en kabels. Alles geprobeerd maar met een tweede node erbij geen data meer.

 

Precies dezelfde setup met 2 nodes van Asus werkt perfect. Modem nu in bridge

Bekijk in context

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe had je de ipv6 geconfigureerd ?

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Je kan niet zoveel configureren, je kan ipv6 aan of uitzetten 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je verders niet het type internet verbinding instellen bij ipv6 opties ?

https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2642/

 

in welke regio woon je oud ziggo of oud upc ?

 

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Ipv6 stond op dynamisch en andere opties zijn volgens mij niet van toepassing. Bedraad internet werkte wel dus ipv6 stond goed alleen wifi internet niet.

 

Geen flauw idee welk gebied ik zit. Waar kan ik dat vinden? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je ipv6 op automatisch zetten

 

in het oud upc gebied komt ipv6 in bridge mode pas in 2022 beschikbaar 

 

een moderator kan voor je nakijken in welk gebied je zit

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Gebla! Ik heb het voor je nagekeken en zie dat jij in het Ziggo gebied zit. Ook zie ik dat het modem momenteel op IPv4 only staat, dit kan ik voor je omzetten als je wilt. Laat het gerust weten, dan regel ik dit! 

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Gebla Ik heb hier ook de X90 (dual pack) in gebruik en hier werkt het allemaal prima met IPv6, dit is mijn opstelling en instellingen op de X90 voor IPv6

 

Mijn Ziggo modem (Ubee UBC1318ZG) staat in bridge en de twee X90 backhaul bedraad

Instellingen X90:

Screenshot_20211221-125114_Deco.jpg

Screenshot_20211221-124238_Deco.jpg

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Uiteindelijk bleek het de switch te zijn die tussen de modem en een Deco zat. De Deco in de woonkamer was aangesloten op een PoE poort van de switch wat er voor zorgde dat de Deco niet goed meer werkte. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @Gebla Fijn dat de oorzaak nu boven water is. Heb je een andere oplossing kunnen vinden voor het aansluiten?

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Helaas ook dit bleek niet te werken. Als ik 1 node op het netwerk heb werkt het prima. Zodra er een tweede node bij komt valt de Download terug van 280 naar 0.5.

 

Als je internet leest zijn er meer mensen met hetzelfde probleem. Ik heb daarom de set maar omgeruild voor een Asus XT8 set die meteen zonder problemen goed werkt.

 

Blijkbaar heeft de X90 firmware problemen

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Gebla Schreef: Blijkbaar heeft de X90 firmware problemen

 

Vreemd ik haal hier door mijn hele huis 300/30 met mijn twee X90. Ik heb wel al verschillende keren gelezen dat als je de Deco's parallel aansluit de snelheid behoorlijk kan inzakken. Maar als je de Deco's gewoon in lijn zet (zoals ik hier ook heb) zou het gewoon goed moeten gaan met de X90 en de laatste firmware versie

Gebla
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Zowel in serienals parallel, router modus en AP modus. Ipv6 uit en aan etc. Verschillende switches en kabels. Alles geprobeerd maar met een tweede node erbij geen data meer.

 

Precies dezelfde setup met 2 nodes van Asus werkt perfect. Modem nu in bridge

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic