1
Vraag
2
Reacties
Robbbie

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco X60 valt telkens uit achter Connectbox

Ik heb het probleem dat het netwerk de laatste in huis met regelmaat plat gaat. (4 stuks Deco x60, router functie,  Connectbox TG2492LG-ZG, op bridgemodus (eerder op router, maar ook dit gaf problemen)).
Eerder kreeg ik het met geen mogelijkheid aan de praat. Al gebeld met HD maar die konden niks doen zeiden ze. Ik moest alles maar weer opnieuw installeren. Dit heb ik al 2x eerder gehad, maar dit keer lukt het helemaal niet meer om online te komen. De laatste paar keer lukt het wel door de hoofd-deco aan en uit te zetten.

Ik zag eerst een lokaal IP Adres bij IP4 WAN instellingen, ipv een wan adres van ziggo (probleem eerder door Robert gemeld ook).

Nu zie ik dat er telkens een ander WAN adres staat.

zie bijlagen.

Wat is de reden dat systeem telkens uitvalt??

 

Groet,

Rob

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fysiek afkoppelen is het beste. De MBXL heeft alleen een internetverbinding nodig wanneer je niet live TV kijkt en deze internetverbinding is afkomstig uit het ingebouwde modem.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Waarschijnlijk heb je een Mediabox XL die, direct of indirect, is verbonden met een van de Deco's. Het subnet 192.168.192.0/24 is namelijk standaard zo ingesteld op de router van de MBXL.

Robbbie
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt inderdaad. Moet ik dit aanpassen op de box (en waar?) of de hele box van het netwerk afhalen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fysiek afkoppelen is het beste. De MBXL heeft alleen een internetverbinding nodig wanneer je niet live TV kijkt en deze internetverbinding is afkomstig uit het ingebouwde modem.

Robbbie
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

thanks Tobias!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Graag gedaan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic