1
Vraag
2
Reageer en help mee
J.P.M. Jansen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deco Wifi pods en zonnepanelen

Tip voor (Ziggo) klanten die de wifi versterkers van Deco gebruiken en zonnepanelen hebben.

Ik heb er 3 stuks * de eerste beneden in de woning die met een ethernetkabel verbonden is aan de router,

* de tweede in de slaapkamer op de 1e verdieping die het wifi signaal van beneden opvangt,

* de derde op de zolder op de 2e verdieping die het wifi signaal van de tweede opvangt.

Download de Deco app. In het eerste scherm zie je rechts onder een icoontje van een vierkantje met 9 puntjes.  Daar druk je op. Dan kom je in een scherm met 6 groene en 2 gele knoppen. Druk op de groene knop Geavanceerd met het tandwieltje. Dan kom je in een scherm met 5 mogelijkheden. Druk op de 4e Bewerkingsmodus. Dan kun je kiezen uit *Draadloze router of *Access Point. Zet hem op *Access Point.  Ga nu uit het menu door op de bovenstaande pijl te klikken. En daarna ga je uit het menu Geavanceerd door nog een keer op de bovenstaande pijl te klikken. Nu pakt hij het netwerk van de eerste Wifi-pod en zend hij de wifi signalen naar de tweede, en de tweede zendt naar de derde.

En nu de zonnepanelen: Ga in de Deco-app naar het beginscherm. Druk onderin rechts op het vierkantje met de 9 puntjes. Druk op de groene knop Wifi. Dan kom je bij Hoofdnetwerk bij de 2.4 Ghz en 5 Ghz knoppen, deze moeten beiden op aan staan. Scroll  nu naar beneden naar Gastnetwerk. Zet deze knop op aan en daarna ook de knoppen 2.4 Ghz en 5 Ghz beiden op aan. Dan de knop "Geïsoleerd van het hoofdnetwerk" op uit !!

Daarna vul je bij netwerknaam de naam van je datalogger in. Deze bestaat uit hoofdletters en getallen. Bij wachtwoord vul je het wachtwoord van je datalogger in.

Bij beveiliging kies je WPA2-PSK [AES] + WPA-PSK [TKIP]. Ga nu weer met de bovenstaande pijl uit het menu en sluit de app. Open nu de app van je zonepanelen en controleer of ze werken. Kan wel even een paar minuten duren..  Groet en succes

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20180Posts
  • 927Oplossingen
  • 6033Likes

Er is voor de Deco's M4 al een bestaande topic:

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Dit topic is er al in zijn geheel en ik heb zelf ook Zonnepanelen en die werken ook op de Deco, en geen enkel probleem bekabeld, maar ook zonder kabel gaat het goed, want de data pakt hij in een App en niet via de Wifi, hij legt je netwerk er niet door plat.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20180Posts
  • 927Oplossingen
  • 6033Likes

Voor de Zonnepanelen is hier al een topic over geschreven in de Kennisbank.

Goodwe Sems Portal - verbinden met Ziggo Modem in 14 stappen 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

Goedemorgen @J.P.M Jansen en welkom hier! 

Is het intussen gelukt met de hulp die Dave je heeft geboden? We zijn benieuwd 🙂 

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20180Posts
  • 927Oplossingen
  • 6033Likes

@Mariska  denk eerder dat dit een informatie topic is geschreven voor mensen die Deco's zoals ik bezitten en hij een keurig uitleg geeft. 

Wlmpie

Level 11
Expert
  • 526Posts
  • 11Oplossingen
  • 169Likes

https://community.ziggo.nl/t5/Kennisbank/Goodwe-Sems-Portal-verbinden-met-Ziggo-Modem-in-14-stappen/...

Stap 12 punt 1 (ssid van omvormer zelfde naam geven als de ssid van je thuisnetwerk) vind ik een raar advies, want dan gaan je wifi apparaten in de buurt van de omvormer verbinden met de omvormer ipv je router/accespoint. Het is wel handig om hier een eigen wachtwoord in te vullen zodat niet iedere passant met een standaard goodwe wachtwoord kan inloggen. Bij oudere omvormers is dat wachtwoord vaak nog iets als 12345678 of zoiets.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20180Posts
  • 927Oplossingen
  • 6033Likes

@Wlmpie de Omvormer van de Zonnepanelen zenden een eigen SSID uit je hebt AP of Solar-Wifi en die klik je aan (die van ons) en via  http://10.10.100.253 of 254 kan je in de omvormer komen, dan moet je eerst zorgen dat de Wifi netwerk van je modem er in komt, daarna herstart de Omvormer opnieuw en zie je nog een keer de SSID van de Omvormer, die klik je weer aan en voert weer het http://10.10.100.253/254 en dan komt jou terechte opmerking, de Omvormer heeft al het IP adres van het modem, je kan het zo laten maar je kan ook via Setup de Wifi handmatig instellen, Naam en dan het wachtwoord AES maken bij de eerste inlog staat wachtwoord op 12345678 zo kom je ook de omvormer in admin/12345678.

Als je dus je netwerk op de 2,4 GHz hebt gedaan dan herstart je, de Omvormer herstart zich en je ziet uit eindelijk dat de wifi SSID van de Omvormer is omgezet naar je Modem en de wifi naar wat je hebt via Smart Wifi Pods of TP-Link Deco's. Hier staan ie op de slaapkamer Deco of hij schakelt naar Deco 1, maar hij heeft wel constant wifi. Zo kan je via de App de rest instellen, je moet weten hoeveel vermogen, KWh etc, wij hebben er 6 huur via woningbouw maximaal is 1600 KWh wat we kunnen halen. Maar levert einde februari mooi spaarpotje voor ons op.

Elke Goodwe heeft ander password, die van ons is geheel anders als ie op standaard staat, maar hij geeft 1x 12345678 weer bij Admin menu die verdwijnt na dat alles is ingesteld en niemand komt er in omdat ie op je eigen netwerk staat en zijn eigen IP heeft, en je kan er niet meer op inloggen, hij is geheel inlog vrij, ook niet via IP of je Netwerk, via de App kan je hem alleen wijzigen. Maar dan moet je de hele Goodwe weer een Reset geven om hem opnieuw aan te melden.

Wlmpie

Level 11
Expert
  • 526Posts
  • 11Oplossingen
  • 169Likes

Ik begrijp je bericht niet helemaal, maar als jij het accesspoint van je omvormer dezelfde ssid geeft als de ssid van je thuiswifi, dan kan bijv. een telefoon of tablet gaan verbinden met je omvormer ipv met je thuiswifi en dan hebben ze dus geen internet meer.

Veel apparaten schakelen hun accesspoint uit zodra ze via een ander wifi netwerk een internetverbinding hebben. De Goodwe omvormers doen dat niet en dat is verwarrend, maar ik zou de ssid "solarwifiXXXX" niet veranderen en zeker niet dezelfde ssid geven als een ander accesspoint. Dat is vragen om problemen.

Als je omvormer een verbinding heeft met je thuiswifi kun je ook instellingen wijzigen door het door de router toegekende ip-adres in te typen in een browser.

frankholland

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste Heer Jansen,

ik heb uw uitleg gelezen maar kunt U mij even uitleggen voor welke problemen deze uitleg is ? Je maakt nl als " gast gebruiker" geen wifi-gebruiker aan, maar een directe verbinding met je datalogger (APXXXXXXXX). Wat gebeurt er dan als ik mijn zonnepanelen app opstart ??

Ik stel deze vraag omdat mijn KLNE-Omvormer nu tot 2 X toe een "spontane" reset heeft en daardoor zijn ETotal en ook zijn Serial Number kwijt is. Met als gevolg dat solarmanpv niet meer werkt want met de data-overdracht hoort daar het serienummer vd de omvormer bij. En die is dus nu bij mij 12 X 0. Een monteur die met een laptop/software het serienummer weer in kan voeren in mijn omvormer vraagt 75,00 . Dus dat doe ik niet meer.

Alfa156jtd

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi ik had ook dit probleem. alles gedaan wat JP Jansen schrijft .maar het ging bij mij niet werken. Bij mij lukte het wel op de originele connect box wifi  in huis maar dat was een te slecht signal ,maar niet op de Deco van alles geprobeerd maar uiteindelijk met het gasten netwerk verbonden en het werkte!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16081Posts
  • 1258Oplossingen
  • 5370Likes

@Alfa156jtd Super dat jij het op deze manier hebt opgelost met de TP Link Deco's! Top dat je dit deelt binnen dit topic, mogelijk dat andere gebruikers ook iets aan jouw tip hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic