1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jacobs1973

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco Mesh valt telkens weg

Heb een een mesh systeem moeten aanschaffen (via Ziggo) omdat de standaard WiFi van Ziggo gewoonweg ruk is. Duur systeem aangeschaft en eerste 2-3 maanden ging het goed, maar nu is dat weer klote. Telkens valt het signaal weg, stekkers er al uitgehaald e.d. geprobeerd, maar is een tijdelijke oplossing want daarna is het weer hetzelfde liedje.

11 Reacties 11
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Valt alleen de WiFi verbinding weg of de verbinding met het internet? Wat geven op zo’n moment de lampjes op uw modem aan?

Jacobs1973
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Groen WiFi teken met 2 groene pijlen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Jacobs1973 wrote:

Groen WiFi teken met 2 groene pijlen.

Dan is uw WiFi netwerk waarschijnlijk helemaal in orde alleen is de verbinding met het internet weg. Kunt u de up- en downstream waardes, zoals zo vaak gevraagd op dit forum, eens laten zien?

Jacobs1973
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En hoe doe ik dat??

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Jacobs1973
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ander vraagje, 

Ik heb ook een wifibooster (via stopcontact). Kan ik de wifibooster aansluiten op de hoofdkast van de deco en zo ook gebruiken maken van de wifibooster?. Mijn zoon heeft slechte wifi op de zolder voor zijn ps5

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jacobs1973 wrote:

Ander vraagje, 

Ik heb ook een wifibooster (via stopcontact). Kan ik de wifibooster aansluiten op de hoofdkast van de deco en zo ook gebruiken maken van de wifibooster?. Mijn zoon heeft slechte wifi op de zolder voor zijn ps5

 

Ja, hoor. U kan de booster aansluiten op de 2de netwerkpoort van een Deco station.

Jacobs1973
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu de 2.4 en 5 aan staan van de Deco. Is dat goed of moet een van beide uitgeschakeld worden?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Jacobs1973 wrote:

Ik heb nu de 2.4 en 5 aan staan van de Deco. Is dat goed of moet een van beide uitgeschakeld worden?


Waarom zou u één van de beide wifi banden uit zetten?

Moderne apparatuur maakt gebruik van beide banden en zal eerst proberen op 5GHz te verbinden, omdat deze band een veel hogere data doorvoer heeft. Lukt dat niet ( b.v. omdat de afstand te groot is ), dan zal een verbinding op 2,4GHz worden geprobeerd ( veel lagere data doorvoer, maar groter bereik ).

Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes

Waar valt het signaal weg? Alleen boven of ook beneden? Ik zou verder niet verwachten dat je nog een extra wifi booster nodig zou hebben als je al drie wifipunten van deco mesh hebt? Dat zou genoeg moeten zijn voor normaal huis met 3 verdiepingen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Jacobs1973 en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je internetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en er valt lichte ruis te zien op de verbinding van het modem.
Kun je met behulp van de stappen op deze pagina eerst eens de aansluitingen tussen het  modem en aansluitpunt nalopen? Als dit verder gedaan is raad ik aan de Deco Mesh M4 routers opnieuw aan te sluiten. 
Gebruik eventueel de uitgebreide uitleg van @Pasi op deze pagina om de Deco Mesh routers op de gewenste manier in te stellen op het thuisnetwerk. Optimaliseer de draadloze verbinding dan vervolgens met de tips op 
deze pagina. 

Controleer daarna of je nog last hebt van uitval op de bekabelde en/of draadloze (2.4/5.0 Ghz) verbindingen. Als dat nog het geval is, is het verzoek om een foto van je aansluitingen en de up en downstream waardes onder dit topic 
te delen. Dan kunnen we aan de hand daarvan verder helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic