1
Vraag
2
Reacties
OdetteVermunt

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deco M9 plus werken niet goed meer

Sinds afgelopen week werkt ons wifi netwerk niet goed meer.

De verbindingen vielen weg. Eén station wilde niet meer verbinden.

Daarom besloten om het hele netwerk te verwijderen en opnieuw te installeren.

De hoofddeco werkt goed, de verbinding van de deco op de eerste verbinding valt steeds weg (rood licht).

De deco op de zolder kan ik niet meer installeren (rood licht)

Onlangs zijn er werkzaamheden van Ziggo geweest en ik vraag me af of dit de oorzaak kan zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@OdetteVermunt  schreef:

Sinds afgelopen week werkt ons wifi netwerk niet goed meer.

De verbindingen vielen weg. Eén station wilde niet meer verbinden.

Daarom besloten om het hele netwerk te verwijderen en opnieuw te installeren.

De hoofddeco werkt goed, de verbinding van de deco op de eerste verbinding valt steeds weg (rood licht).

De deco op de zolder kan ik niet meer installeren (rood licht)

Onlangs zijn er werkzaamheden van Ziggo geweest en ik vraag me af of dit de oorzaak kan zijn.


Als ik dit zo lees, dan ga ik ervan uit dat de 2de en 3de Deco stations m.b.v. wifi zijn verbonden en staat de 3de het verste van de 1ste af. Dan is het ook logisch, dat als de 2de geen verbinding heeft, ook nummer 3 geen verbinding heeft ( want die gaat via Station 2 ).

Hoe ver hebt u het 2de Deco station vanaf het 1ste station staan? Staan daar nog dikke muren en/of vloeren tussen of zaken die veel ijzer bevatten? Het zelfde geldt natuurlijk ook voor station 3.

Hebt u de Deco's voor de herinstallatie ook gereset? Aangezien u de procedure toch al weet: Eventueel alles resetten en opnieuw configureren :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de hoofd Deco goed werkt, dan zit het in verbinding met de andere Deco's.

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@OdetteVermunt  schreef:

Sinds afgelopen week werkt ons wifi netwerk niet goed meer.

De verbindingen vielen weg. Eén station wilde niet meer verbinden.

Daarom besloten om het hele netwerk te verwijderen en opnieuw te installeren.

De hoofddeco werkt goed, de verbinding van de deco op de eerste verbinding valt steeds weg (rood licht).

De deco op de zolder kan ik niet meer installeren (rood licht)

Onlangs zijn er werkzaamheden van Ziggo geweest en ik vraag me af of dit de oorzaak kan zijn.


Als ik dit zo lees, dan ga ik ervan uit dat de 2de en 3de Deco stations m.b.v. wifi zijn verbonden en staat de 3de het verste van de 1ste af. Dan is het ook logisch, dat als de 2de geen verbinding heeft, ook nummer 3 geen verbinding heeft ( want die gaat via Station 2 ).

Hoe ver hebt u het 2de Deco station vanaf het 1ste station staan? Staan daar nog dikke muren en/of vloeren tussen of zaken die veel ijzer bevatten? Het zelfde geldt natuurlijk ook voor station 3.

Hebt u de Deco's voor de herinstallatie ook gereset? Aangezien u de procedure toch al weet: Eventueel alles resetten en opnieuw configureren :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

OdetteVermunt
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel erg bedankt voor de hulp. Deze oplossing werkt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic