1
Vraag
2
Reacties
iljajj

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Deco M5/1300 achter Arris modem ineens zonder verbinding.

Hallo allen,

 

Ik heb de draadjes over de TP-Link Deco's bekeken, maar geen oplossing gevonden, daarom:

 

Achter mijn Arris-modem zit een drietal TPLink Deco M5/1300 Mesh-routers. Het modem staat niet in Bridge, maar heeft een eigen netwerk; het idee is dat gasten daarvan gebruik maken, terwijl ik de hele zooi voor thuisgebruik een eigen SSID geef (incl. NAS, printer, etc.). De hoofd-M5 zit met een touwtje aan het Ziggo-modem vast.

 

Tot een week geleden werkte alles perfect, en daarna niet meer. In het begin raadselachtig genoeg af en toe juist weer wel. Het TPLink-netwerk werkt intern perfect, de router kan alleen niet meer met het modem communiceren en heeft dus geen verbinding met de buitenwereld; wifi via het modem gaat prima. Ik heb van alles geprobeerd om het probleem op te lossen, maar tot nu toe zonder enig succes: apparaten omgewisseld, eentje vervangen, alles gereset en opnieuw geconfigureerd, zeg het maar. De bekabelde verbinding met mijn laptop is overigens perfect.

 

Heeft iemand nog een tip om dit onderhand knap irritante probleem op te lossen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

toch lijkt dit weer op het bekende Arris probleem ( zie de update bij punt 2 van de Leidraad ), maar alle Deco's zijn nu blijkbaar wel achter elkaar aangesloten ( in één 'netwerk-lijn' ).


Geen idee waarom e.e.a. niet goed zou werken! Probeert u de onderstaande opties eens, misschien is het een samenwerkings probleem en lost dat iets op.


U zou de Deco's kunnen resetten ( eerst m.b.v. app verwijderen ), daarna nogmaals de stations handmatig resetten, daarna alle stations uit, daarna de master aanzetten en toevoegen, station 2 aanzetten en toevoegen, enz...

Staan de Deco's in router of in AP mode? Als u de Deco's in AP mode zet, dan wordt het Deco netwerk minder kritisch en kan simpeler worden opgezet. Misschien lost dat dit probleem op.


Overigens heeft de Deco ook een gastnetwerk. Dus zou u de wifi op de Arris gewoon uit kunnen zetten ( zie ook punt 6 van de Leidraad ).

 

Bekijk in context

iljajj
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Excuus, drukke week. Ik heb de stappen tweemaal doorlopen. De eerste keer haalde niets uit, maar na de tweede keer draait het nu kennelijk. De Deco's staan in router mode, mocht het nu weer misgaan dan ga ik AP-mode ook nog maar eens proberen.

 

Maar raar is het wel - de zaak draaide een klein jaar probleemloos en nu ineens ging het mis...

Bekijk in context

4 Reacties 4
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @iljajj, welkom op de Community!

 

Super fijn dat je wel al de juiste draadjes had gevonden over de TP-Link Deco's. Wel jammer dat je daar nog geen oplossing in hebt gevonden! Goed dat je dan een eigen topic hebt aangemaakt. 

 

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik je hierin geen oplossing kan bieden. Ik roep dan ook graag iemand op die je hier hopelijk wel bij kan assisteren. @Pasi kun jij een kijkje nemen en meedenken? 🙂

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

toch lijkt dit weer op het bekende Arris probleem ( zie de update bij punt 2 van de Leidraad ), maar alle Deco's zijn nu blijkbaar wel achter elkaar aangesloten ( in één 'netwerk-lijn' ).


Geen idee waarom e.e.a. niet goed zou werken! Probeert u de onderstaande opties eens, misschien is het een samenwerkings probleem en lost dat iets op.


U zou de Deco's kunnen resetten ( eerst m.b.v. app verwijderen ), daarna nogmaals de stations handmatig resetten, daarna alle stations uit, daarna de master aanzetten en toevoegen, station 2 aanzetten en toevoegen, enz...

Staan de Deco's in router of in AP mode? Als u de Deco's in AP mode zet, dan wordt het Deco netwerk minder kritisch en kan simpeler worden opgezet. Misschien lost dat dit probleem op.


Overigens heeft de Deco ook een gastnetwerk. Dus zou u de wifi op de Arris gewoon uit kunnen zetten ( zie ook punt 6 van de Leidraad ).

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@iljajj, We hebben niks meer van je gehoord. Heb je de stappen van @Pasi doorgelopen? En heeft het geholpen? 🙂 

iljajj
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Excuus, drukke week. Ik heb de stappen tweemaal doorlopen. De eerste keer haalde niets uit, maar na de tweede keer draait het nu kennelijk. De Deco's staan in router mode, mocht het nu weer misgaan dan ga ik AP-mode ook nog maar eens proberen.

 

Maar raar is het wel - de zaak draaide een klein jaar probleemloos en nu ineens ging het mis...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic