Hallo,
De Deco M4 en E4 zijn bijna hetzelfde, echter de E4 heeft 2 x 100Mbps netwerkpoorten, terwijl de M4 2 x 1000Mbps ( = 1 Gbps ) netwerkpoorten heeft. Alle Deco stations kunnen gemixt worden, waarbij de Deco met het hoogste typenummer ( en hardware versie ) de master moet zijn. Gebruikt u de netwerkpoorten op de Deco's om door te lussen, onthoud dan dat de E4 maar 100Mbps poorten heeft en gebruik deze daarom als laatste in de lijn.
Aangezien alles nu helaas toch niet meer werkt, misschien als eerste alles maar eens resetten en daarna opnieuw de setup starten :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer netwerkkabel tussen de Ziggo modem/router en het 1ste Deco station ( = de master ), zet het station aan en wacht totdat de led blauw knippert.
-Herstart uw smartphone, zet locatie en bluetooth aan en start de app.
-Maak een nieuw Deco netwerk aan. Is de master Deco nu wel te vinden en toe te voegen?
Zo nee, is de wifi van het station zichtbaar en te selecteren op uw smartphone, probeer daarna opnieuw om het station toe te voegen. Lukt dit alles niet, stop met dit lijstje.
Zo ja, ga hieronder verder.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu het Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan, wacht tot de blauwe led knippert, loop terug naar de master en voeg het station vanaf daar toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.