Rob077

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Deco M4 wordt niet gevonden.

Ik heb een set van drie M4 pods die tot voor kort nog gewoon werkten. Nu wilde ik er een vierde bij zetten, maar wordt deze in de app niet gevonden. Na vanalles gereset te hebben werkt de hele set niet meer. De pods worden gewoonweg niet meer gevonden door de app. Ze zijn wel zichtbaar in m'n WiFi. Mis ik iets? Ik heb een Arris modem. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Mmmmmm, kan u de app op een ander mobiel starten en daarop proberen ?

 

Bekijk in context

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het schoot me te binnen dat ik nog een tablet had liggen. De app daarop geïnstalleerd. En alles ging gesmeerd. Daarna werkte de app op m'n telefoon ook weer. (heb alle pods via de tablet geïnstalleerd) 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Mogelijk kunnen deze stappen volgen, voor de oplossing zorgen:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas blijft de app steken op "Er wordt gezocht naar de Deco".

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

vermoedelijk heb je een losse deco met andere typenummer. die van ziggo zijn m4. er zijn deco's die er precies op lijken, maar wel een ander type zijn. controleer dat dus even op de doos van de losse deco

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is een set van drie van ziggo. 

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dus totaal heb je er dan 6 van hetzelfde type begrijp ik? "Nu wilde ik er een vierde bij zetten, maar wordt deze in de app niet gevonden".

probeer de deco is te resetten, als ie blauw brand de app opnieuw openen en laten zoeken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Rob077 "Nu wilde ik er een vierde bij zetten,"

Is er dat ook 1 uit een set van 3 van Ziggo?

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Knippert blauw, maar wordt niet gevonden. 

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De drie van ziggo zijn m4, de andere zijn e4. Maar volgens TP-link kan je ze combineren. Maar het probleem is dat geen enkele pod meer gevonden wordt. Ook niet na resetten van pods en modem. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Geen idee wat betreft de E4.

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

De Deco M4 en E4 zijn bijna hetzelfde, echter de E4 heeft 2 x 100Mbps netwerkpoorten, terwijl de M4 2 x 1000Mbps ( = 1 Gbps ) netwerkpoorten heeft. Alle Deco stations kunnen gemixt worden, waarbij de Deco met het hoogste typenummer ( en hardware versie ) de master moet zijn. Gebruikt u de netwerkpoorten op de Deco's om door te lussen, onthoud dan dat de E4 maar 100Mbps poorten heeft en gebruik deze daarom als laatste in de lijn.

 

Aangezien alles nu helaas toch niet meer werkt, misschien als eerste alles maar eens resetten en daarna opnieuw de setup starten :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.


-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.

-Controleer netwerkkabel tussen de Ziggo modem/router en het 1ste Deco station ( = de master ), zet het station aan en wacht totdat de led blauw knippert.

-Herstart uw smartphone, zet locatie en bluetooth aan en start de app.

-Maak een nieuw Deco netwerk aan.
Is de master Deco nu wel te vinden en toe te voegen?
Zo nee, is de wifi van het station zichtbaar en te selecteren op uw smartphone, probeer daarna opnieuw om het station toe te voegen. Lukt dit alles niet, stop met dit lijstje.
Zo ja, ga hieronder verder.

 

-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu het Deco netwerk in AccessPoint mode.

 

-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan, wacht tot de blauwe led knippert, loop terug naar de master en voeg het station vanaf daar toe tot het Deco netwerk.

-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.



Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

"Lukt dit alles niet, stop met dit lijstje."

 

En nu? Led knippert blauw, zichtbaar tussen de WiFi netwerken, maar niet gevonden door de app. Maakt niet uit welke pod ik reset en probeer. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Mmmmmm, kan u de app op een ander mobiel starten en daarop proberen ?

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Rob077 . Hoe gaat het nu? 🙂 

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het schoot me te binnen dat ik nog een tablet had liggen. De app daarop geïnstalleerd. En alles ging gesmeerd. Daarna werkte de app op m'n telefoon ook weer. (heb alle pods via de tablet geïnstalleerd) 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Rob077  schreef:

Het schoot me te binnen dat ik nog een tablet had liggen. De app daarop geïnstalleerd. En alles ging gesmeerd. Daarna werkte de app op m'n telefoon ook weer. (heb alle pods via de tablet geïnstalleerd) 


Fijn te horen dat het u toch gelukt is 👍 !

Mag ik vragen welk mobiel u eerst gebruikte ( waarop de app niet goed werkte )? Dit soort problemen komen ( lijkt het ) steeds vaker voor en misschien werkt de app niet goed op/met een bepaald merk/type/versie mobiel.

Rob077
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mijn mobiel is van Samsung. De Galaxy S22+. M'n tablet is trouwens ook van Samsung. 

Uitgelicht topic