Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
ik wil mijn nieuwe TP-Link Deco M4 wifiboosters installeren. Daarvoor moet ik de wifi op mijn bestaande moden uitzetten. Op jullie website krijg ik daarvoor twee linkjes, die beiden niet werken. Wat moet ik nu doen?
Hallo,
welk merk Ziggo modem/router hebt u ? Had u 192.168.178.1 al geprobeerd? Of heeft u misschien een aangepast IP-range ingesteld, want dan moet u daarvan xxx.xxx.xxx.1 gebruiken !
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daarin nog wat tips die u nog niet wist.
Ik heb beide links geprobeerd en in de leidraad staat niets over niet werkende pagina's. ik was eigenlijk ook op zoek naar een monteur maar ben op de een of andere manier hier terecht gekomen.
ik heb overigens een media box xl
@Werff schreef:ik heb overigens een media box xl
Is dat niet 192.168.192.1 ?
zou kunnen, maar ook deze link werkt niet - ik krijg als melding dat de wachttijd is verlopen.
@Werff schreef:Ik heb beide links geprobeerd en in de leidraad staat niets over niet werkende pagina's. ik was eigenlijk ook op zoek naar een monteur maar ben op de een of andere manier hier terecht gekomen.
Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.
De leidraad heeft inderdaad niets te maken Ziggo apparatuur, daarvoor kan/moet/mag u bij Ziggo navraag doen...
@Werff schreef:zou kunnen, maar ook deze link werkt niet - ik krijg als melding dat de wachttijd is verlopen.
Heeft u misschien meer Ziggo apparatuur in huis ?
ik dacht dat ik daar zat, ik probeer wel wat anders, bedankt. De Ziggo website is niet erg duidelijk of behulpzaam.
@Werff schreef:...Daarvoor moet ik de wifi op mijn bestaande moden uitzetten...
Maar .... u kan de wifi op de ZMR ook later uitzetten. U zou b.v. op uw smartphone de oude wifi netwerk kunnen verwijderen ( vergeten ).
Dan kan u nu in ieder geval de Deco's installeren.
@Werff Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo zo nodig meekijkt als er een oplossing van hun uit nodig is.
Heb je een los modem en welk modem of is je Mediabox XL ook je modem om internet verbinding te hebben?
Dan kan hier de juiste gebruiksaanwijzing komen om je wifi uit te zetten.
@Werff welkom hier, goed dat je het vraagt. Je ziet al veel tips en advies voorbij komen, ook na je laatste melding. Hoe staat het er nu voor?
En je geeft aan dat je er via onze site niet uitkomt, wat natuurlijk jammer is. Ik ben eens ''als klant'' gaan kijken, maar kwam al snel op deze handige en ook wel duidelijke stappen.
Waar precies in dit proces gaat het mis? Dus bij welke stap? Geef het gerust aan, vanuit daar kunnen we verder gidsen!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...