1
Vraag
2
Reacties
MichaelKap

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M4 werkt niet samen met LSC stopcontacten

Beste allemaal,

Ik ben helemaal niet technisch maar sommige dingen lijken heel makkelijk maar blijken dat niet te zijn. Zo ook dit. Ik heb stopcontacten van LSC dat zijn wifi stopcontacten die je met de app op je telefoon kunt bedienen. En dat werkte heel goed tot dat ik de Deco M4 in huis haalde. Op aanraden van de servicedesk van Tplink heb ik een gastaccount opengezet. Dat zou helpen. Maar helaas blijkt dat geen oplossing. De enige oplossing was om de oude router alleen aan het werk te zetten zonde de deco m4. Maar er zou toch wel een andere optie moeten kunnen zijn. Want op deze manier kan ik het deco m4 pakket niet gebruiken in huis. Hoor graag jullie ervaringen maar nog liever een oplossing. 

Groet,

Michael

34 Reacties 34

Niet van toepassing
Erik 🙂 wrote:

@PeterH2020 ,

Dit werkt idd prima, alleen de 2,4 ghz aan op de ConnectBox en een apparte SSID. Weet iemand wat het verschil tussen de 2,4 ghz op de ConnectBox vs de Deco M 4 ?

 

Nu een prima mesh dekking in huis, maar alleen niet te gebruiken voor de NEDIS SmartLife devices. 

Denk dat het te maken heeft back haul van de Deco m4.

Heb je 1 deco bedraad aangesloten?

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @PeterH2020 ,

 

"Back Haul” zegt mij even niets 😉

Alle drie de Deco M4's zijn bedraad aangesloten 


Niet van toepassing

Alle drie op het modem? Of via een switch?

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle drie via een switch

 

  • ConnectBox
    • Switch
      • Deco M4
      • Deco M4
      • Deco M4
Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op de TP Link forum kwam ik tegen dat "fast roaming” misschien een issue kan zijn ?

Wat doet deze optie ?


Niet van toepassing

Fast roaming moet aan staan als je ze als mesh gebruikt en dat doe je nu niet.

 

Beste voor de deco is als je mesh wil gebruiken.

Connectbox >utp naar deco1> vanuit deco1 utp naar switch > aan de switch kunnen dan de andere 2 deco's en werkt het als een mesh systeem. 

 

Misschien dat het daarom ook niet wou met je andere apparaten. 

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zo iets ?

  • ConnectBox Poort 1 → Deco 1 Poort 1
    • Deco 1 Poort 2 → Switch
      • Switch → Deco 2 & 3 

 


Niet van toepassing
Erik 🙂 wrote:

Zo iets ?

  • ConnectBox Poort 1 → Deco 1 Poort 1
    • Deco 1 Poort 2 → Switch
      • Switch → Deco 2 & 3 

 

Juist.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hey @Erik 🙂 ! Er is hardop met je meegedacht in het optimaal configureren van je Deco M4 bij jou in huis. Hebben de tips van @PeterH2020 geholpen?

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Vincent Ziggo ,

 

De optie van @PeterH2020 , heeft de Nedis camera's idd online gebracht. Alleen met een beperkte dekking door het huis aangezien mijn  ConnectBox in de meterkast staat.

Ik zou graag weten wat het probleem met de 2.4 Ghz setup van de Deco M4 is. Het gastennetwerk werkt prima met de lampen & stekkers van Nedis & LSC maar de camera en deurbel krijg ik niet op de 2.4 band van de Deco AP's aan de praat. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In mijn beleving mag er geen probleem zijn.

De implementatie van de wifi protocollen kan mee spelen, in combinatie met de veldsterkte die niet gek sterk lijkt te zijn bij de Deco M4.

Ik heb voor een electrisch bed een aansturing via wifi getest de deze werkte enkel via 802.11g wat op zich prima is, Ik heb al vrij lang 2,4 ghz en 5 ghz  gelijk genoemd en ondervind niet de problemen die ik regelmatig lees.

Wat verder nog mee kan en zal spelen is de setup methode.

Beide apparaten een mobiel met de app voor de setup en de bewuste camera/schakelaar/domotica apparaat moeten bij voorkeur met dezelfde fysieke toegangspunt verbonden zijn.

@Erik 🙂  fast roaming zorgt ervoor dat als je rond loopt een device sneller naar het sterkste wifi punt wordt overgedragen, het doel en nut van een mesh systeem.

https://support.kommago.nl/hc/nl/articles/360010340177-Fast-roaming-vs-Seamless-Roaming

Aangezien de genoemde apparaten een vaste plek hebben heeft fast roaming aan geen of weinig meerwaarde.

Je andere vraag in weze zijn de verschillen tussen een Deco set en de Connectbox meer te vinden in de instel opties de wifi protocollen zijn in principe gelijk. Verder zal de hardware verschillen andere kwaliteit antenne de uitzendsterkte al dat soort zaken.

hagem010

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jammer genoeg vandaag achter gekomen dat mijn LCS indoor cam ook niet meer werkt via M4r .......alles geprobeerd 2,4ghz ........ gast netwerk etc etc fast roaming uit etcetc........ echter wanneer ik een ander wifi AP aan een poort van de ziggo box hang kan ik mijn camera aanmelden.

TP-Link ondersteund volgens mij de 802.11 b/g/n niet of er is iet anders........ misschien heeft iemand hier de oplossing?

Ik wil namelijk niet mijn oude extra wifi in de lucht houden voor 1 camera ....... het is trouwens een experia bx V10 🙂

 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Lsc is een tikkeltje eigenwijs. Eerder op m’n Apple wifirouter werkte het goed. Toen ik overstapte op de deco m4 werkte het niet. Totdat ik alle lsc apparaten verwijderde uit de lsc app. Daarna alle lsc apparaten opnieuw toevoegen in de app van lsc. Belangrijk is wel dat de 2,4ghz aanstaat op de deco. Daarna werkte alles weer perfect van lsc.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

maak svp een eigen topic een topic bumpen van meer dan een half jaar tijd heeft niet veel zin

PietjePP

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

ook smart-lampjes van Action kunnen niet verbonden/toegevoegd worden op (gast)netwerk 2,4Hhz

 

de LSC-App (op afzonderlijke gsm op 2,4Ghz gastnetwerk) herkent wél de lamp tijdens installatieprocedure doch tijdens 'koppel'procedure steevast de melding ' kan geen verbinding maken.

 

helpdesk Ziggo kan niet meekijken in de Deco app en adviseert simpelweg om Deco app te verwijderen en.opnieuw in te stellen...

 

terwijl Deco app meldt dat álles naar behoren werkt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic