1
Vraag
2
Reacties
MichaelKap

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M4 werkt niet samen met LSC stopcontacten

Beste allemaal,

Ik ben helemaal niet technisch maar sommige dingen lijken heel makkelijk maar blijken dat niet te zijn. Zo ook dit. Ik heb stopcontacten van LSC dat zijn wifi stopcontacten die je met de app op je telefoon kunt bedienen. En dat werkte heel goed tot dat ik de Deco M4 in huis haalde. Op aanraden van de servicedesk van Tplink heb ik een gastaccount opengezet. Dat zou helpen. Maar helaas blijkt dat geen oplossing. De enige oplossing was om de oude router alleen aan het werk te zetten zonde de deco m4. Maar er zou toch wel een andere optie moeten kunnen zijn. Want op deze manier kan ik het deco m4 pakket niet gebruiken in huis. Hoor graag jullie ervaringen maar nog liever een oplossing. 

Groet,

Michael

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Lsc is een tikkeltje eigenwijs. Eerder op m’n Apple wifirouter werkte het goed. Toen ik overstapte op de deco m4 werkte het niet. Totdat ik alle lsc apparaten verwijderde uit de lsc app. Daarna alle lsc apparaten opnieuw toevoegen in de app van lsc. Belangrijk is wel dat de 2,4ghz aanstaat op de deco. Daarna werkte alles weer perfect van lsc.

Bekijk in context

34 Reacties 34
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@MichaelKap 

Heb je de deco zo geconfigureerd dat die dezelfde netwerknaam ( SSID ) heeft als de hoofdrouter en ook hetzelfde paswoord ? 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Multi SSID kan niet met een Deco systeem.
Zie bv ook: https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/161103?page=2

Ik vrees dat je probleem niet op te lossen is.


Niet van toepassing

Deze zal je echt moeten verwijderen, dit gaat je wifi in huis niet verbeteren. 

Gebruik alleen de deco m4 en stel hem in als Acces point.

Voorbeeld vanuit mijn eigen Deco app.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Deze zal je echt moeten verwijderen, dit gaat je wifi in huis niet verbeteren. 

Huh?

@PeterH2020 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
MichaelKap wrote:

...maar sommige dingen lijken heel makkelijk maar blijken dat niet te zijn...

 

Met al die apparatuur wordt het alleen maar moeilijker. Hoe meer apparatuur, hoe belangrijker de regels voor onderlinge communicatie en hoe groter de kans dat één inferieur apparaat die communicatie kan verzieken, waardoor alles van slag raakt.


Hallo, dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen en waar Ziggo moderators/medewerkers in ieder topic om de zoveel tijd langs komen.


Hebt u de mode van de Ziggo modem/router ( laten ) veranderen ?

Hebt u de Deco set in router mode ( = standaard ) of in Access Point mode staan? Als de Deco in router mode staat, zou deze problemen te verklaren zijn.
 


Niet van toepassing
hanh wrote:

Deze zal je echt moeten verwijderen, dit gaat je wifi in huis niet verbeteren. 

Huh?

@PeterH2020

Werken alleen op 2,4 ghz…

En zijn gewoon ordinaire wifi repeaters wat ziggo niet ondersteund en alleen maar conflicten veroorzaakt op de router van het modem.

Want ziggo verkoopt of verhuurd geen repeaters.

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@PeterH2020 

Dat is geen wifi repeater.

Dit is een slimme stekker die ervoor zorgt dat je lampen of andere apparaten op afstand in en uit kan schakelen met je telefoon/tablet of smart speaker.

 

Deze slimme stekkers zijn bijna altijd 2.4ghz only 


Niet van toepassing
Tom. wrote:

@PeterH2020

Dat is geen wifi repeater.

Dit is een slimme stekker die ervoor zorgt dat je lampen of andere apparaten op afstand in en uit kan schakelen met je telefoon/tablet of smart speaker.

 

Deze slimme stekkers zijn bijna altijd 2.4ghz only 

Aha check!.

Mijn fout!

 

Deco moeten dan dus niet op dit stopcontact. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
hanh wrote:

Multi SSID kan niet met een Deco systeem.
Zie bv ook: https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/161103?page=2

Ik vrees dat je probleem niet op te lossen is.

Bij nader inzien: wellicht wel door 5 Ghz Wireless uit te zetten voor alleen het Guest Network. Als dat kan..
 

MichaelKap
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:

@MichaelKap

Heb je de deco zo geconfigureerd dat die dezelfde netwerknaam ( SSID ) heeft als de hoofdrouter en ook hetzelfde paswoord ? 

Ja die zijn het zelfde 

 

MichaelKap
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PeterH2020 wrote:
hanh wrote:

Deze zal je echt moeten verwijderen, dit gaat je wifi in huis niet verbeteren. 

Huh?

@PeterH2020

Werken alleen op 2,4 ghz…

En zijn gewoon ordinaire wifi repeaters wat ziggo niet ondersteund en alleen maar conflicten veroorzaakt op de router van het modem.

Want ziggo verkoopt of verhuurd geen repeaters.

 

Nee dit zijn geen repeaters dit zijn stopcontacten die je op afstand kan bedienen. En dit zou op de 2.4ghz gebruikt moeten kunnen worden. Het zou dus in mijn beleving niet moeten uitmaken of het via de normale router of de Deco M4 gaat.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@PeterH2020

De slimme stekker is gewoon een slim stopcontact die via de 2.4ghz verbinding van een modem of router werkt.

 

De Deco M4/ elk andere AP werkt in elk stopcontact ook een slimme stekker als deze dus. 

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt

 

 

 

 

MichaelKap
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:
hanh wrote:

Multi SSID kan niet met een Deco systeem.
Zie bv ook: https://community.tp-link.com/us/home/forum/topic/161103?page=2

Ik vrees dat je probleem niet op te lossen is.

Bij nader inzien: wellicht wel door 5 Ghz Wireless uit te zetten voor alleen het Guest Network. Als dat kan..
 

Ja dat kan ik uitzetten, het lost het probleem helaas niet op. Ik dacht door het aanzetten van het gastenetwerk samen met alleen de 2.4 ghz dat het goed zou gaan. En dat was deels waar. Hij deed het in het begin wel maar snel daar na was alles offline en niet meer online te krijgen. En dat gebeurd nooit als ze via de router zijn verbonden.


Niet van toepassing
Tom. wrote:

@PeterH2020

De slimme stekker is gewoon een slim stopcontact die via de 2.4ghz verbinding van een modem of router werkt.

 

De Deco M4/ elk andere AP werkt in elk stopcontact ook een slimme stekker als deze dus. 

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt

 

 

 

 

Klopt hoor... ik erken mijn fout.

 

Neem niet weg dat je deco niet op dit stopcontact kunt aansluiten.

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@MichaelKap , nog een andere oplossing gevonden ?

Vandaag de Deco 4 geinstalleerd als AP en idd dezelfde problemen.

 

Nedis deurbel & LSC stekker werken alleen op het guest netwerk op 2.4, maar na enkele uren zijn de camera's offline gegaan en zijn niet mee te connected.

 

Iemand een idee ?


Niet van toepassing
Erik 🙂 wrote:

@MichaelKap , nog een andere oplossing gevonden ?

Vandaag de Deco 4 geinstalleerd als AP en idd dezelfde problemen.

 

Nedis deurbel & LSC stekker werken alleen op het guest netwerk op 2.4, maar na enkele uren zijn de camera's offline gegaan en zijn niet mee te connected.

 

Iemand een idee ?

Misschien kun je deze apparaten op het gasten netwerk zetten?

Daar kan  je 5ghz uitzetten, alleen op het gasten netwerk.

 

Edit: lees net dat je dit al geprobeerd hebt

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@PeterH2020 ,

 

Alle stekkers, lampen en de deurbel staan nu op het gasten netwerk op 2.4 met een andere SSID. Het lijkt erop dat de stekkers en de lampen nu blijven werken.

Alleen de deurbel en de camera blijven offline.


Niet van toepassing

En als je die op de wifi van het modem zelf zet? ( als hij niet in bridge staat )

Even aparte SSID maken op de 2,4 ghz van het modem.

Erik :)

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@PeterH2020 ,

Dit werkt idd prima, alleen de 2,4 ghz aan op de ConnectBox en een apparte SSID. Weet iemand wat het verschil tussen de 2,4 ghz op de ConnectBox vs de Deco M 4 ?

 

Nu een prima mesh dekking in huis, maar alleen niet te gebruiken voor de NEDIS SmartLife devices. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic