Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn hoofd Deco M4 verliest na ~10 minuten de draadloze verbinding
Ik maak al gedurende ~4 maanden optimaal gebruik van TP-Link DECO M4r. Zeer tevreden, stabiele verbinding. 3 stations allemaal bekabeld aangesloten. Mijn hoofd DECO was in deze optimale situatie ook niet aan de ConnectBox gekoppeld maar bekabeld aangesloten elders in dezelfde woonkamer. De overige Deco's resp. eerste en tweede verdieping. Optimale verbinding, snel netwerk.
Drie dagen geleden 's-nachts verdween (gecheckt op basis van rapport NAS) verdween de WiFi-verbinding om onduidelijke reden. Dit zijn de stappen die ik heb uitgevoerd.
De Ziggo ConnectBox (Compal) weer draadloos ingesteld functioneert oké; volgens Ziggo Support kloppen instellingen.
Binnen 10 minuten verdwijnt de verbinding op mijn hoofd DECO ('geen internet'). De andere Deco's hebben dan ook geen verbindingen meer. Enige optie is dan de stappen uitvoeren zoals hierboven aangegeven.
Deze stappen heb ik > 10 keer opnieuw uitgevoerd. Steeds incl. reset van Deco's en nieuwe namen voor mijn Wi-Fi netwerk.
De Deco's zijn allemaal voorzien van de laatste firmware.
Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert.
Wat kan ik nog meer doen? Wie heeft suggesties?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@JohnT schreef:...Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert...
Dan is er waarschijnlijk toch een probleem met de Ziggo aansluiting ( AOP, splitters. bekabeling en/of modem ). Daar kan @Bert u prima me helpen. Als u hem de gevraagde gegevens kan leveren, kan hij e.e.a. controleren.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ondanks uw uitgebreide en duidelijk omschrijving, snap ik de onderstaande regel niet.
@JohnT schreef:Mijn hoofd Deco M4 verliest na ~10 minuten de draadloze verbinding...
Zo te lezen hebt u all Deco's bedraad aangesloten, maar de master dan toch niet ??
Verder, wordt alles gedaan volgens het boekje. U hebt waarschijnlijk de Leidraad al gelezen.
Sorry voor de verwarring: de hoofd Deco en de overige twee heb ik bedraad aangesloten. De hoofd Deco laat ik aangesloten op ConnectBox en na 10 min. heb ik geen internetverbinding meer.
@JohnT schreef:...Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert...
Dan is er waarschijnlijk toch een probleem met de Ziggo aansluiting ( AOP, splitters. bekabeling en/of modem ). Daar kan @Bert u prima me helpen. Als u hem de gevraagde gegevens kan leveren, kan hij e.e.a. controleren.
@Pasi de conclusie over de Ziggo aansluiting klopt. Daarnet Ziggo-support aan de lijn gehad; er blijkt wat mis te zijn met het signaal naar de ConnectBox. Dat gaat woensdag a.s. opgelost worden door een Ziggo-monteur. De reparatie valt ook binnen het Ziggo-domein. Dus ook geen kosten.
@JohnT schreef:@Pasi de conclusie over de Ziggo aansluiting klopt. Daarnet Ziggo-support aan de lijn gehad; er blijkt wat mis te zijn met het signaal naar de ConnectBox. Dat gaat woensdag a.s. opgelost worden door een Ziggo-monteur. De reparatie valt ook binnen het Ziggo-domein. Dus ook geen kosten.
Goed om te horen.
We hopen natuurlijk wel op een update hierzo, zodat we ( misschien ) weer wat kunnen leren.
@JohnT een gek probleem met de Deco M4 set en goed dat je al heel wat gedaan hebt. Met de ondersteuning van mijn collega, de monteursafspraak en @Pasi en @Bert is er al heel wat gebeurd.
Natuurlijk was ik ook even nieuwsgierig wat hier precies dan aan de hand is met het signaal op het modem. Gek genoeg zie ik geen bijzonderheden in het signaal terugkomen.
Wel dat sinds 4 februari het signaal ineens een stuk beter is geworden op enkele frequenties. Mogelijk dat het modem hier wat hinder van heeft gehad en een herstart/fabrieksreset van het modem hier een goede start was geweest. Heb je hier de afgelopen dagen nog hinder van gehad?
Deel dan voor de zekerheid nog de Downstream/Upstream gegevens zodat verdere ondersteuning hier gegeven kan worden.
@Jos schreef:...Gek genoeg zie ik geen bijzonderheden in het signaal terugkomen.
Wel dat sinds 4 februari het signaal ineens een stuk beter is geworden op enkele frequenties. Mogelijk dat het modem hier wat hinder van heeft gehad en een herstart/fabrieksreset van het modem hier een goede start was geweest...
Ben dan wel benieuwd wat de monteur vandaag nog kan doen. Als deze nu niets 'ontdekt', is de kans groot dat de monteur op de bon noteert dat zijn/haar bezoek betaald moet worden.
Maar als de Helpdesk wel een probleem met het modem <> Ziggo zag ( en daarop de monteur aangevraagd is ), dan blijft de monteur natuurlijk wel gratis.
Benieuwd wat de monteur te melden heeft !!
De monteur komt vrijdag a.s. (op mijn verzoek). Uiteindelijk heb ik zondag een zeer vaardige Ziggo-support aan de lijn gehad. Hij heeft deze snelheden ook bekeken, volgens hem wees dit niet op iets eenduidigs. Heb foto's gemaakt van mijn AOP. Zijn conclusie was dat het signaal op een zodanige manier binnenkomt op de ConnectBox dat deze er niets meer van begrijpt. Meer concreet hoop ik vrijdag te horen van de monteur en mogelijk verdwijnt mijn AOP naar de meterkast. Ter beoordeling van de monteur.
@JohnT Fijn dat er een monteur is ingepland! Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Ziggo-monteur heeft het probleem verholpen. De oude situatie was
Coax komt binnen in meterkast - AOP in woonkamer
De AOP is nu verplaatst naar de meterkast en direct gekoppeld
Voordeel hiervan is dat kans op storingen minder is (minder koppelingen).
De reden van de storing was al betrekkelijk snel gevonden; één van de koppelingen bij het AOP-punt gaf een wisselend signaal.
Dank voor de hulp; nu alleen nog één van de drie Deco's geconfigureerd krijgen.
@JohnT Super dat de monteur het euvel snel gevonden & verholpen heeft. 😉 Ik begrijp dat je nu nog een v.d. drie TP Link Deco's ingesteld moet krijgen. Mogelijk dat het lukt met behulp van deze uitleg of de uitbreide info m.b.t. TP Link Deco op deze pagina.
Nu zo tevreden over de support dat ik een nieuw topic gestart ben. Intussen zal ik zeker de uitleg nog even checken.
@JohnT Ontzettend fijn dat je tevreden bent over de support op dit forum! Ik zie dat het inmiddels ook gelukt is om met de hulp van expert Pasi de 3e TP Link Deco werkend te krijgen. 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...