Mijn hoofd Deco M4 verliest na ~10 minuten de draadloze verbinding
Ik maak al gedurende ~4 maanden optimaal gebruik van TP-Link DECO M4r. Zeer tevreden, stabiele verbinding. 3 stations allemaal bekabeld aangesloten. Mijn hoofd DECO was in deze optimale situatie ook niet aan de ConnectBox gekoppeld maar bekabeld aangesloten elders in dezelfde woonkamer. De overige Deco's resp. eerste en tweede verdieping. Optimale verbinding, snel netwerk.
Drie dagen geleden 's-nachts verdween (gecheckt op basis van rapport NAS) verdween de WiFi-verbinding om onduidelijke reden. Dit zijn de stappen die ik heb uitgevoerd.
De Ziggo ConnectBox (Compal) weer draadloos ingesteld functioneert oké; volgens Ziggo Support kloppen instellingen.
- Draadloze functie van ConnectBox 'uit' gezet
- Daarna hoofd Deco gedraad aan Connect Box
- Deco gereset
- vervolgens de stappen gevolgd via de Deco-app
- ingesteld op 'Acces Point'
- het creëren van het WiFi netwerk verloopt normaal
- daarna de overige twee Deco's op dezelfde manier ingesteld - geen bijzonderheden
Binnen 10 minuten verdwijnt de verbinding op mijn hoofd DECO ('geen internet'). De andere Deco's hebben dan ook geen verbindingen meer. Enige optie is dan de stappen uitvoeren zoals hierboven aangegeven.
Deze stappen heb ik > 10 keer opnieuw uitgevoerd. Steeds incl. reset van Deco's en nieuwe namen voor mijn Wi-Fi netwerk.
De Deco's zijn allemaal voorzien van de laatste firmware.
Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert.
Wat kan ik nog meer doen? Wie heeft suggesties?