1
Vraag
2
Reacties
JohnT

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Deco M4 verliest verbinding direct na installatie

Mijn hoofd Deco M4 verliest na ~10 minuten de draadloze verbinding

 

Ik maak al gedurende ~4 maanden optimaal gebruik van TP-Link DECO M4r. Zeer tevreden, stabiele verbinding. 3 stations allemaal bekabeld aangesloten. Mijn hoofd DECO was in deze optimale situatie ook niet aan de ConnectBox gekoppeld maar bekabeld aangesloten elders in dezelfde woonkamer. De overige Deco's resp. eerste en tweede verdieping. Optimale verbinding, snel netwerk.

 

Drie dagen geleden 's-nachts verdween (gecheckt op basis van rapport NAS) verdween de WiFi-verbinding om onduidelijke reden. Dit zijn de stappen die ik heb uitgevoerd.

De Ziggo ConnectBox (Compal) weer draadloos ingesteld functioneert oké; volgens Ziggo Support kloppen instellingen.

  1. Draadloze functie van ConnectBox 'uit' gezet
  2. Daarna hoofd Deco gedraad aan Connect Box
  3. Deco gereset
  4. vervolgens de stappen gevolgd via de Deco-app
  5. ingesteld op 'Acces Point'
  6. het creëren van het WiFi netwerk verloopt normaal
  7. daarna de overige twee Deco's op dezelfde manier ingesteld - geen bijzonderheden

Binnen 10 minuten verdwijnt de verbinding op mijn hoofd DECO ('geen internet'). De andere Deco's hebben dan ook geen verbindingen meer. Enige optie is dan de stappen uitvoeren zoals hierboven aangegeven.

Deze stappen heb ik > 10 keer opnieuw uitgevoerd. Steeds incl. reset van Deco's en nieuwe namen voor mijn Wi-Fi netwerk.

 

De Deco's zijn allemaal voorzien van de laatste firmware.

 

Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert.

 

Wat kan ik nog meer doen? Wie heeft suggesties? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JohnT  schreef:

...Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert...



Dan is er waarschijnlijk toch een probleem met de Ziggo aansluiting ( AOP, splitters. bekabeling en/of modem ). Daar kan @Bert u prima me helpen. Als u hem de gevraagde gegevens kan leveren, kan hij e.e.a. controleren.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ondanks uw uitgebreide en duidelijk omschrijving, snap ik de onderstaande regel niet.


@JohnT  schreef:

Mijn hoofd Deco M4 verliest na ~10 minuten de draadloze verbinding...


Zo te lezen hebt u all Deco's bedraad aangesloten, maar de master dan toch niet ??

Verder, wordt alles gedaan volgens het boekje. U hebt waarschijnlijk de Leidraad al gelezen.

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Sorry voor de verwarring: de hoofd Deco en de overige twee heb ik bedraad aangesloten. De hoofd Deco laat ik aangesloten op ConnectBox en na 10 min. heb ik geen internetverbinding meer. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JohnT  schreef:

...Opvallend is (misschien) ook dat direct bekabelde verbinding ook geen internetverbinding oplevert...



Dan is er waarschijnlijk toch een probleem met de Ziggo aansluiting ( AOP, splitters. bekabeling en/of modem ). Daar kan @Bert u prima me helpen. Als u hem de gevraagde gegevens kan leveren, kan hij e.e.a. controleren.

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

@Pasi de conclusie over de Ziggo aansluiting klopt. Daarnet Ziggo-support aan de lijn gehad; er blijkt wat mis te zijn met het signaal naar de ConnectBox. Dat gaat woensdag a.s. opgelost worden door een Ziggo-monteur. De reparatie valt ook binnen het Ziggo-domein. Dus ook geen kosten. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JohnT  schreef:

@Pasi de conclusie over de Ziggo aansluiting klopt. Daarnet Ziggo-support aan de lijn gehad; er blijkt wat mis te zijn met het signaal naar de ConnectBox. Dat gaat woensdag a.s. opgelost worden door een Ziggo-monteur. De reparatie valt ook binnen het Ziggo-domein. Dus ook geen kosten. 


Goed om te horen.

We hopen natuurlijk wel op een update hierzo, zodat we ( misschien ) weer wat kunnen leren.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1329Posts
  • 203Oplossingen
  • 669Likes

@JohnT een gek probleem met de Deco M4 set en goed dat je al heel wat gedaan hebt. Met de ondersteuning van mijn collega, de monteursafspraak en @Pasi en @Bert is er al heel wat gebeurd. 

Natuurlijk was ik ook even nieuwsgierig wat hier precies dan aan de hand is met het signaal op het modem. Gek genoeg zie ik geen bijzonderheden in het signaal terugkomen. 
Wel dat sinds 4 februari het signaal ineens een stuk beter is geworden op enkele frequenties. Mogelijk dat het modem hier wat hinder van heeft gehad en een herstart/fabrieksreset van het modem hier een goede start was geweest. Heb je hier de afgelopen dagen nog hinder van gehad? 

Deel dan voor de zekerheid nog de Downstream/Upstream gegevens zodat verdere ondersteuning hier gegeven kan worden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jos  schreef:

...Gek genoeg zie ik geen bijzonderheden in het signaal terugkomen. 
Wel dat sinds 4 februari het signaal ineens een stuk beter is geworden op enkele frequenties. Mogelijk dat het modem hier wat hinder van heeft gehad en een herstart/fabrieksreset van het modem hier een goede start was geweest... 


Ben dan wel benieuwd wat de monteur vandaag nog kan doen. Als deze nu niets 'ontdekt', is de kans groot dat de monteur op de bon noteert dat zijn/haar bezoek betaald moet worden.

Maar als de Helpdesk wel een probleem met het modem <> Ziggo zag ( en daarop de monteur aangevraagd is ), dan blijft de monteur natuurlijk wel gratis.

Benieuwd wat de monteur te melden heeft !!

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De monteur komt vrijdag a.s. (op mijn verzoek). Uiteindelijk heb ik zondag een zeer vaardige Ziggo-support aan de lijn gehad. Hij heeft deze snelheden ook bekeken, volgens hem wees dit niet op iets eenduidigs. Heb foto's gemaakt van mijn AOP. Zijn conclusie was dat het signaal op een zodanige manier binnenkomt op de ConnectBox dat deze er niets meer van begrijpt.  Meer concreet hoop ik vrijdag te horen van de monteur en mogelijk verdwijnt mijn AOP naar de meterkast. Ter beoordeling van de monteur.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@JohnT Fijn dat er een monteur is ingepland! Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek? 

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ziggo-monteur heeft het probleem verholpen. De oude situatie was

Coax komt binnen in meterkast - AOP in woonkamer

De AOP is nu verplaatst naar de meterkast en direct gekoppeld

 

Voordeel hiervan is dat kans op storingen minder is (minder koppelingen).

 

De reden van de storing was al betrekkelijk snel gevonden; één van de koppelingen bij het AOP-punt gaf een wisselend signaal.

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank voor de hulp; nu alleen nog één van de drie Deco's geconfigureerd krijgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@JohnT Super dat de monteur het euvel snel gevonden & verholpen heeft. 😉 Ik begrijp dat je nu nog een v.d. drie TP Link Deco's ingesteld moet krijgen. Mogelijk dat het lukt met behulp van deze uitleg of de uitbreide info m.b.t. TP Link Deco op deze pagina. 

JohnT
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Nu zo tevreden over de support dat ik een nieuw topic gestart ben. Intussen zal ik zeker de uitleg nog even checken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@JohnT Ontzettend fijn dat je tevreden bent over de support op dit forum! Ik zie dat het inmiddels ook gelukt is om met de hulp van expert Pasi de 3e TP Link Deco werkend te krijgen. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic