1
Vraag
2
Reacties
Tijs67

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Deco M4 verbinden met oudere apparaten lukt niet; wel via gast-netwerk

Ik heb de Deco M4 geïnstalleerd set (3 stuks) geïnstalleerd, alle 3 bekabeld (nr 2 en 3 achter de hoofdhub).

Set als AP ingesteld met Snelle Roaming en Beamforming aan.

Wifi op mijn telefoon werkt prima, maar ik heb 3 (gedateerde) Logitech Squeezebox Boom's staan waarbij het verbinden met wifi niet lukt. De Boom's vinden het Deco netwerk, willen ook verbinden maar dat lukt niet. 

Toen de Deco set nog niet had en de wifi via de Ziggo CB liep, deden de Boom's het prima.

 

Ik heb via de Deco app het gastnetwerk aangezet. En met dit gastnetwerk kunnen de Boom's wel verbinden.

Heeft het dan met de versleuteling te maken? En wat moet ik veranderen wil ik de Boom's via het normale Deco netwerk laten verbinden?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tijs67
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is inmiddels gelukt. Ik heb het oude netwerk "weggegooid", alles gereset en de hele set opnieuw geinstalleerd (met een nieuw wifi netwerk naam). In eerste instantie kon ik de eerste Boom koppelen, maar toen ik Snelle roaming inschakelde, kon ik de 2e en 3e Boom niet koppelen. 

Alsnog Snelle roaming uitgezet, en nu draaien ze alle 3.

Geen idee waarom dit in eerste instantie niet lukte toen ik met het oude netwerk Snelle roaming uitgezet had, maar ben blij dat het nu werkt.

Dank voor jullie hulp. 

 

Oh, nog 1 vraag: wat "mis" ik nu, nu snelle roaming uitstaat?

Bekijk in context

11 Reacties 11
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Zo te lezen kun je wel wat hulp gebruiken @Tijs67!  Ben jij in de mogelijkheid om mee te kijken @Dave!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dank je @Lotte  ik ga het proberen.

 

@Tijs67  ik heb zelf ook de Deco M4 als je in de App op geavanceerd drukt krijg je optie's zet de 

Snelle Roaming en Beamforming eens uit. En probeer dan nog eens te verbinden.

 

IMG_7359.jpgIMG_7360.jpgIMG_7361.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kijk anders even in dit topic Leidraad voor TP-Link DECO Hier wordt ook alles keurig uitgelegd door gebruiker PaSi.

 

Lukt het niet doe dan even @met mijn naam Dave! erachter en ik zie je bericht meteen en kan ik reageren.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Tijs67 kan je iets met de handige tips van @Dave! ? We horen het graag, die stand van zaken is voor ons nuttige feedback. 

Tijs67
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Dave 

Snelle Roaming en Beamforming uitzetten heeft niets geholpen.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Zijn de wachtwoorden te lang, heb je een optie met de oude apparaten tot WPS probeer dan eens dat.

En anders kan je ook Wifi logo aan toetsen en even een Gastnetwerk opzetten met een kort wachtwoord en kijken of je ze met het gastennetwerk kan verbinden. Misschien even een optie.

Tijs67
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Dave! 

 Wachtwoorden zijn niet te lang, helaas geen optie tot WPS op de oude apparaten.

Als ik het Gastnetwerk voorzie van een kort wachtwoord, dan lukt het ook niet om te verbinden.

Pas als ik Beveiliging uitzet, dan lukt verbinden wel

Maar voordat ik de Deco set had, liep wifi via de Ziggo CB, en toen was er ook beveiliging en toen ging het koppelen met de oude apparaten wel goed.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Hoe staat de beveiliging ingesteld in je modem

Staat de wifi van het modem uitgeschakeld.

 

Schermafbeelding 2021-08-16 om 12.15.59.png

 

Krijgen de apparaten wel een IP adres toegewezen in je modem of in de Deco's als die ze wel krijgen kan je in je modem ook nog optie voor Mac filtering op Altijd ingeschakeld

 

Schermafbeelding 2021-08-16 om 12.17.48.png

 

Mocht je het IP als die er is willen vastzetten ga dan naar DHCP toe en scroll naar beneden

Kijk even of dit klopt mocht je IPv6 hebben en zet deze op stateful

 

Schermafbeelding 2021-08-16 om 12.19.50.png

 

Schermafbeelding 2021-08-16 om 12.20.35.png

 

Komt je apparaat er in voor dan kan je hem bij Voeg IP-Reservering toevoegen. Hoop dat dit eventueel gaat helpen.

Tijs67
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is inmiddels gelukt. Ik heb het oude netwerk "weggegooid", alles gereset en de hele set opnieuw geinstalleerd (met een nieuw wifi netwerk naam). In eerste instantie kon ik de eerste Boom koppelen, maar toen ik Snelle roaming inschakelde, kon ik de 2e en 3e Boom niet koppelen. 

Alsnog Snelle roaming uitgezet, en nu draaien ze alle 3.

Geen idee waarom dit in eerste instantie niet lukte toen ik met het oude netwerk Snelle roaming uitgezet had, maar ben blij dat het nu werkt.

Dank voor jullie hulp. 

 

Oh, nog 1 vraag: wat "mis" ik nu, nu snelle roaming uitstaat?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Tijs67 

 

Als eerste blij dat het is gelukt na de reset, soms ontkom je er niet aan, even frisse installatie, dat is mooi om te horen. Snelle Roaming heb ik even opgezocht:

 

Snelle roaming (IEEE 802.11r) maakt het mogelijk om snel en zonder onderbreking te wisselen tussen de verschillende units in huis.

 

Wifi roaming. Dankzij wifi roaming kan je smartphone snel overschakelen naar een ander wifi access point. Als roaming goed is ingesteld valt de verbinding niet weg als je je verplaatst in huis tijdens bijvoorbeeld het videobellen.

 

Ik heb hier wel aanstaan op mijn Deco's je zou kunnen proberen het weer aan te zetten beide, als het dan weer mis gaat weet je waar hij vastloopt. Maar door een frisse installatie zal het geen verschil nu uitmaken denk ik.

Tijs67
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Dave!  : gezien jouw laatste antwoord: is Wifi roaming iets anders dan Snelle roaming en zo ja, waar vind ik dan Wifi Roaming? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Zie paar berichten beneden ⬇️

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic