1
Vraag
2
Reageer en help mee
Peerkes

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Deco M4 - slechte netwerkkwaliteit teams

Nadat ik de Deco  m4 heb heb aangesloten geeft Teams de melding :

Slechte netwerkkwaliteit. Uw netwerk veroorzaakt slechte belkwaliteit. 

Dit had ik eerst niet, signaalsterkte en snelheid is beter dan eerst.
 

Instellingen:

 m4  op acces point mode en connectbox router mode

Kan ik met deze instellingen de prioriteiten beheren of kijken of er een ander apparaat teveel bandbreedte oid vraagt?

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Hoe hebt u e.e.a. aangesloten?

Leest u dit eens:  Leidraad voor TP-Link DECO
 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Peerkes en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Onze expert @Pasi heeft een heel mooi topic geschreven over alles wat je moet weten m.b.t. de configuratie van de TP Link De....
Ik vermoed dat het met behulp van de informatie in zijn artikel moet lukken. Mocht je er niet uitkomen, laat het dan weten onder dit topic. We helpen je dan graag verder. 

Kijk ook nog eens naar deze informatie over het optimaliseren van draadloos internet. 

Peerkes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb nu de 5g- WiFi van de connect box weer aangezet, welke we met teams gebruiken. Niet zoals geadviseerd maar tot nu levert dat geen problemen op.

Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Had je de drie Deco’s allen met een netwerkkabel verbonden? 
als je alleen de eerste hebt bedraad en je zit meer in de buurt van een onbedrade Deco dan wordt je snelheid gehalveerd omdat hij moet verzenden en ontvangen over je WiFi wat weleens je probleem met de snelheid kan veroorzaken bij videobellen.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Peerkes

Dus nu je de 5 GHz wifi hebt aangezet van je het modem, werkt teams ook weer goed? 

Peerkes
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi.

 

@Edwin010. Alleen de eerste is met een vaste lijn aangesloten. Volgens de app is de laptop ook met die Deco verbonden. Helpt het als ik de andere uit de buurt zet? 
 

@Maud. Ja nu is het opgelost. Met 3 laptops tegelijk.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Peerkes wrote:

Hoi.

 

@Edwin010. Alleen de eerste is met een vaste lijn aangesloten. Volgens de app is de laptop ook met die Deco verbonden. Helpt het als ik de andere uit de buurt zet? 

 

Dat hangt van de onderlinge afstand af en wat andere zaken af,  in principe zouden de apparaten samen de beste verbinding moeten bepalen, dat is de bedoeling van het mesh principe.

De andere verplaatsen zou niet nodig moeten zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic