Vraag
Reacties
Oplossing
vulliw
Level 6

Deco M4 probleempje

Beste Mensen,

Ik heb in de woonkamer bij het modem de hoofd deco M4 aangesloten met als bewerkingsmodus Access point dus alles draadloos behalve hoofd M4 aan het modem.

krijg onder ook met wifi 240 mb snelheid van de 250 mb

Op mijn slaapkamer heb ik een deco M4 daar krijg ik 115 mb op de studeerkamer krijg ik maar 65 MB

Maar als ik naar mijn slaapkamer ga verbind hij altijd de studeerkamer dus niet de sterkste (slaapkamer)

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij wel de slaapkamer pakt ???

M.v.g. 

Wim

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vulliw
Level 6
Topicstarter

Dankjewel voor deze antwoorden, ik laat het voorlopig  zo.

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Je zou de Deco's iets dichter bij elkaar kunnen zetten tussen de 3 en 7 meter van elkaar wordt aanbevolen, dan kunnen ze elkaar goed ovelappen.

Anders kan je de Deco's nog bekabelen, dus via UTP vanuit modem naar 1ste en 2e verdieping, of via UTP naar switch daar naar toe een kabel naar de Deco's.

Met bekabeling houd je de volledige Wifi snelheid en verliezen ze geen snelheid. Dit is een optie die ik hier ook heb toegepast.

Heb je ook de modem wifi uitgezet, even vraag voor de zekerheid.

Anders even je Wifi uitzetten paar 10 of 30 seconde daarna weer aanzetten, dan zal ie de Deco pakken waar je bent.

Anders weet @Pasi  er nog veel meer over te vertellen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Staat fast roaming aan? De hoogste verbindings snelheid zegt niet heel veel over de veldsterkte van de units. logischer wijs is het aan te nemen dat de Unit in de kamer waar je bent de hoogste veld sterkte heeft, de client zou dan door de mesh technologie aan die unit moeten worden overgedragen.

voor een hogere doorvoer snelheid is het advies wat Garfield/Dave geeft goed de kans is dan ook groter dat een toestel langer met de ongewenste unit verbonden blijft.

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Leidraad-voor-TP-Link-DECO/m-p/69366

vulliw
Level 6
Topicstarter

Nee ik heb de wifi aan laten staan op het modem, in de woonkamer staat een camera op 2,4 

Ik heb nu beide units op de slaapkamer staan 3 meter uit elkaar en de TV heb ik met een kabel verbonden aan de unit studeerkamer. En op de  unit slaapkamer  zit ook een camera verbonden.

Het werkt nu, maar 80 tot 100 mb is de snelheid nu. is ruim voldoende voor Netflix, Disney+

Meer zal ik boven toch niet halen denk ik???

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Wil je hogere snelheden dan zal je elk station moeten bekabelen. 

0 Kudos
vulliw
Level 6
Topicstarter

Dankjewel voor deze antwoorden, ik laat het voorlopig  zo.

0 Kudos