1
Vraag
2
Reacties
Kimo

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deco M4 netwerk praat niet met bekabelde apparatuur aan Ziggo modem

Ik heb net een nieuwe Ziggo modem gekregen met WiFi SSID A. Daarop zijn met ethernet kabels aangesloten: een printer, desktop en een Deco M4 mesh netwerk met SSID B. Vanuit SSID A kan ik de bekabelde apparaten bereiken maar vanuit SSID B niet. Ik heb A en B dezelfde naam en wachtwoord gegeven, helpt niet. Alles door een stroomuitval herstart, geen verschil. Dit werkte bij mijn oude modem probleemloos vanuit het hele huis met 1 SSID en alle bekabelde apparaten. Wat doe ik verkeerd?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Naar alle waarschijnlijkheid zijn de Deco's in router mode geconfigureerd, wijzig dit naar AP mode. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Naar alle waarschijnlijkheid zijn de Deco's in router mode geconfigureerd, wijzig dit naar AP mode. Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik dacht aan hetzelfde. Dit manifesteert zich als er 2 verschillende netwerken zijn. Kijk even na wat @tobiastheebe aangeeft en zet het desnoods om. Als het probleem dan nog bestaat gaan we verder kijken.

Kimo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yes, dat was het! Dank voor je snelle hulp!

Kimo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Yes, dat was het! Dank voor je snelle hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Misschien kun je mijn reactie (ook) als oplossing markeren, de reactie van jansmarcel was namelijk een verwijzing naar deze reactie.

Kimo
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Done. Ik ben nieuw hier dus ken de gebruiken nog niet. Eeuwige roem en kudos voor jou!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

hallo,

 

het probleem is al opgelost, lees ik.


Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de verbonden apparaten een eigen IP-nummer en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

losboeros

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit was het! Ik had de Deco's opnieuw geïnstalleerd en ze stonden inderdaad niet in de AP mode. Bedankt voor de oplossing!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic