1
Vraag
2
Reacties
DaveVvdB

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Deco M4 lampje rood, wel internet??

Goedemorgen,

 

Gisteren was ik Disney+ aan het kijken via de wifi. Normaal geen problemen mee, maar ineens viel de verbinding soms weg. Ik heb de Deco M4 wifi boosters en keek naar de instellingen. Daar zag ik dat ze in router modus stonden. Op zich geen probleem, maar wilde ze in acces point gaan gebruiken. Zodoende de wifi van de modem (Connect Box van Ziggo) zelfstandig uitgezet 2.4ghz en de 5ghz. Bleef nog steeds wifi hebben. Contact opgenomen met Ziggo en die gaven aan dat de 5ghz nog wel aan stond, maar dat zij die nu hadden uitgezet. Ik had inderdaad geen wifi meer. De boosters had ik in de tussentijd verzameld en had de installatie faq van internet erbij. Voor de duidelijkheid, ik heb alles gelezen over leidraden en hoe te installeren. Ik ben geen leek en weet hoe het werkt.

 

Wifi van de modem stond uit, de boosters waren gereset en met het installeren ging alles goed. 3 witte led lichten en een wifi netwerk in de lucht. Bij de Deco app kun je dan je boosters omzetten in acces point en dan herstarten ze weer. Dit gedaan inclusief de snelle roaming optie en na de herstart waren alle drie de led lichten rood, maar ik had wel een wifi signaal. In de app staat een ️ bij internet en bij de boosters staat vermeld dat er geen internet is. Ik kan ook geen maandelijks rapport inzien maar mijn telefoon staat wel in het thuisnetwerk en ik zie de kbps verspringen bij downloaden en uploaden. Ook bij een internet test haal ik de 72 mbs download en 10 mbs upload snelheden wat overeenkomt met mijn abonnement. Ik heb nog een iPad geconnect met het wifi signaal en ook die had gewoon internet, terwijl de boosters rood kleuren.