1
Vraag
2
Reacties
DaveVvdB

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Deco M4 lampje rood, wel internet??

Goedemorgen,

 

Gisteren was ik Disney+ aan het kijken via de wifi. Normaal geen problemen mee, maar ineens viel de verbinding soms weg. Ik heb de Deco M4 wifi boosters en keek naar de instellingen. Daar zag ik dat ze in router modus stonden. Op zich geen probleem, maar wilde ze in acces point gaan gebruiken. Zodoende de wifi van de modem (Connect Box van Ziggo) zelfstandig uitgezet 2.4ghz en de 5ghz. Bleef nog steeds wifi hebben. Contact opgenomen met Ziggo en die gaven aan dat de 5ghz nog wel aan stond, maar dat zij die nu hadden uitgezet. Ik had inderdaad geen wifi meer. De boosters had ik in de tussentijd verzameld en had de installatie faq van internet erbij. Voor de duidelijkheid, ik heb alles gelezen over leidraden en hoe te installeren. Ik ben geen leek en weet hoe het werkt.

 

Wifi van de modem stond uit, de boosters waren gereset en met het installeren ging alles goed. 3 witte led lichten en een wifi netwerk in de lucht. Bij de Deco app kun je dan je boosters omzetten in acces point en dan herstarten ze weer. Dit gedaan inclusief de snelle roaming optie en na de herstart waren alle drie de led lichten rood, maar ik had wel een wifi signaal. In de app staat een ️ bij internet en bij de boosters staat vermeld dat er geen internet is. Ik kan ook geen maandelijks rapport inzien maar mijn telefoon staat wel in het thuisnetwerk en ik zie de kbps verspringen bij downloaden en uploaden. Ook bij een internet test haal ik de 72 mbs download en 10 mbs upload snelheden wat overeenkomt met mijn abonnement. Ik heb nog een iPad geconnect met het wifi signaal en ook die had gewoon internet, terwijl de boosters rood kleuren. 

Ik nam weer contact op met Ziggo en met hen weer alles herstart. Ook gecontroleerd of de wifi van de modem echt uit stond, en dit was het geval. Ook na herstarten van de boosters nog steeds rode led lichten. Ziggo gaf aan dat het misschien even duurt voordat ze wit worden en dat zolang het werkt en goed gaat niets aan veranderen. Toch knaagt het dan aan mij dat ze rood zijn dus ik heb de gehele procedure van boosters resetten en installeren weer opnieuw gedaan en weer hetzelfde. Wel internet, maar rode led lichten. 

Ik wilde nog een kleine test doen en had alle boosters beneden staan. Op mijn slaapkamer, 1 verdieping hoger, had ik twee strepen wifi signaal op mijn mobiele telefoon. Toen ik 1 van de boosters op de kamer aansloot en die was opgestart en van geel naar rood ging, had ik wel 3 strepen signaal en met een speed test weer dezelfde waardes als beneden. Mijn enige conclusie zou dan zijn dat het wel werkt, maar dat de led lichten niet kloppen of dat de led lichten rood zijn als ze als acces point fungeren. Heeft iemand een idee hoe dit kan? 

Kort samengevat:

Connect Box Ziggo, staat wifi signaal van uit. 


Booster Deco m4 gereset en geïnstalleerd. Bij router modus keurig witte led, maar bij overschakelen naar acces point rode leds

 

Wel internet op gecreëerde netwerk van de boosters, maar deco app geeft aan geen internet en maandlijks rapport geeft dit ook weer. 

Bij internet test gewoon de goede snelheden die passen bij mijn abonnement. 

Internet snelheid plaatje is van de tv die ik verbonden heb met het wifi netwerk van de boosters. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DaveVvdB
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Dave,

 

Bedankt voor je bericht, maar zoals ik al aangaf heb ik alles doorgenomen en gedaan zoals

het hoort. 

Toch is het vandaag opgelost. Zoals de klantenservice van Ziggo al aangaf, geef het even tijd en na meer dan 24 uur zijn de Led lichten keurig wit! Al met al goed afgelopen dus. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Misschien zou je even in dit topic kunnen kijken hier wordt alles uitgelegd voor de Deco M4

 

Let wel op bij aansluiten dat modem wifi uitgezet wordt, en de 1ste Deco op Modem Lan Poort wordt gezet en vanuit daar ga je de Deco's tussen de 3 en 6 meter installeren. Eigen wifi naam geven of die van je modem overzetten, is meestal makkelijkste, dan hoeven de apparaten niet opnieuw in te loggen.

 

Schermafbeelding 2021-12-27 om 13.03.33.pngSchermafbeelding 2021-12-06 om 15.34.01.pngSchermafbeelding 2021-12-06 om 15.34.19.pngKies de Hoofd DecoKies de Hoofd DecoIMG_9950.jpgIMG_9949.jpgE73E173A-1392-4014-B4CA-9EA743988B96.jpegA2CA69CC-4D41-44DB-96F4-EE2000AF9BB0.jpeg0989C9FE-87D4-4B73-9CB3-FFEF20A252DA.jpeg

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

DaveVvdB
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Dave,

 

Bedankt voor je bericht, maar zoals ik al aangaf heb ik alles doorgenomen en gedaan zoals

het hoort. 

Toch is het vandaag opgelost. Zoals de klantenservice van Ziggo al aangaf, geef het even tijd en na meer dan 24 uur zijn de Led lichten keurig wit! Al met al goed afgelopen dus. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DaveVvdB  schreef:

... De boosters had ik in de tussentijd verzameld en had de installatie faq van internet erbij...

 

...Ik wilde nog een kleine test doen en had alle boosters beneden staan. Op mijn slaapkamer, 1 verdieping hoger, had ik twee strepen wifi signaal op mijn mobiele telefoon. Toen ik 1 van de boosters op de kamer aansloot en die was opgestart en van geel naar rood ging, had ik wel 3 strepen signaal en met een speed test weer dezelfde waardes als beneden...


Hebt u de Deco stations wel eerst op hun uiteindelijke plek gezet, voordat u ze ( in de app ) hebt toegevoegd aan het Deco netwerk?

DaveVvdB
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Jazeker, heb alles uiteindelijk geprobeerd. Maar eerst geïnstalleerd vlak bij elkaar, toen op hun plek, allemaal wit. Uiteindelijk in acces point mode gezet en toen werden ze rood. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@DaveVvdB  ik ben blij dat het opgelost en het werkt, blij dat we hebben kunnen helpen.

 

@Pasi  ik stuur jou even een bericht, heb een kleine vraag over de Deco 🙈

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic