1
Vraag
2
Reageer en help mee
KGroothuis

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Deco M4 installeren/verbinden op ziggo C7

Hallo,

 

Wie kan mij helpen.

 

Ik heb van Ziggo de Deco M4 ontvangen om mijn wifi netwerk te vergroten en te verbeteren.

Nu is de situatie.

Ik heb een smart wifi modem (witte modem) en daaraan de wifi booster (ziggo C7).

De wifi van de modem is al uitgezet, in plaats daarvan is de C7 de wifi router.

ivm grotere woning en buiten bereik te vergroten heb ik de Deco M4 van ziggo ontvangen.

 

De vraag,

Kan ik de M4 samen met de C7 (veel apparatuur op aangesloten) gebruiken voor beter bereik met hetzelfde netwerk (niet apart inloggen). Neem M4 dan alle inloggegevens automatisch over van de router C7

Moet ik de master M4 aansluiten op de modem of de router voor beste resultaat?

 

Wat is dan het stappenplan?

 

Ik hoor van jullie.

Bedankt.

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De C7 is geen router, dat is je modem, de C7 is een wifi access point switch, de wifi van de C7 zal niet samenwerken met de mesh wifi van de Deco's en de wifi van de C7 moet je uitzetten voor de beste ervaring met de Deco's.

De Deco's nemen geen gegevens over van de C7 en de Deco's moet je instellen volgens onderstaande stappen.

 

Volg deze stappen voor de installatie van je Deco's:

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

KGroothuis
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

beste Bert,

 

als i het goed begrijp moet ik op de zwarte C7 (wifi booster) ziggo de wifi uitzetten, is internet via bekabeling nog actief, mijn next box, TV, enz. zijn erop aangesloten. 

Of moet ik dan alles op de witte modem aansluiten rechtstreeks of via een verdeler?

 

Moet ik dan de Deco aansluiten op de witte modem of de zwarte C7?

en dan via Deco installatie nieuw netwerk creëren?

 

ik ben onbekend met dit alles vandaar dat ik doorvraag.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mijn advies de C7 met pensioen sturen en vervangen door een switch

Eventueel een ander model switch met 8 aansluitingen.

Daarna met de Deco app de units instellen als accespoint.

Zie ook deze leidraad

 

In principe kan de wifi van zowel de connectbox en de C7 aanblijven, dit wordt afgeraden omdat dit negatief kan werken met een mesh systeem. De details waarom is niet relevant voor nu.

 

KGroothuis
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

bedankt,

 

maar moet ik een switch met PoE nemen, wat dat ook mag zijn? 

Ik zocht op internet hiervoor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

PoE is niet nodig, dat is alleen als een apparaat stroom moet hebben via de Ethernetkabel en dat is niet nodig met je huidige apparatuur.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zoals Bert aan geeft is PoE niet noodzakelijk, alleen als er apparatuur zoals camera's aanwezig is wat hier gebruik van maakt.

 

Wat ik wel wil aanraden zeker als er  veel gebruikt wordt gemaakt van streamdiensten kies een model met IGMP snooping!! Unmanaged is prima maar IGMP zal ook bij Ziggo steeds belangrijker worden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ter informatie!

 

PoE staat voor Power over Ethernet ideaal om accespunten of camera's en noem maar op van stroom te voorzien dan is hier geen extra stroom punt voor nodig.

Hierbij is ook zoals dat heet een injector nodig om de benodige stroom op de ethernetkabels. te zetten.  Voor een smart home vol met Internet of Things apparatuur scheelt dat een boel stopcontacten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @KGroothuis

Ik snap dat je verdwaald in alle termen als je daar niet bekend mee bent. Hoe staan de zaken er intussen voor? Is het gelukt met alle tips die je hebt gekregen? 

KGroothuis
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

hallo Mariska,

 

Ik heb het genoteerd en ga komende week ermee bezig.

volgens mij is dan de beste oplossing.

 

Witte modem (wifi uit), DECO basis hierop aansluiten.

kabel van witte modem naar switch, daarop aansluiten Tv, NextBox, kabel naar de andere DECO en 1 wordt geplaatst zonder kabel.

Dan de C7 router van Ziggo er tussenuit.

 

Alleen de vraag moet ik voor de DECO compleet nieuw wifi netwerk, dus nieuwe wachtwoorden en inlog gegevens aanmaken of kan ik de huidige inlog gegevens overnemen of hetzelfde invullen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is geheel aan u zelf. U kunt de gegevens exact overnemen die voor de Connectbox wordt gebruikt, in het meest gunstige geval zullen de meeste apparaten meteen weer verbinden, hooguit een keer uit en aanzetten, dat is tot nu toe mijn ervaring.

 

Als u de Deco units in accesmode instelt dan kan de beschreven opstelling werken, TP Link zelf adviseert de Switch aan de Deco die de master unit is.

KGroothuis
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

HAllo,

 

als ik je goed begrijp moet ik de kabel naar de switch niet aan de witte ziggo modem koppelen maar aan de Deco (master).

 

dus Modem -> deco->SWITCH->deco, apparatuur.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat moet niet, dat is vanuit de maker het advies, en hangt er vooral vanaf hoe de Deco set wordt gebruikt.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community. Deze leidraad is al meer dan een jaar oud, maar is nog behoorlijk bij de tijd.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@KGroothuis, heb je de link van @Pasi al doorgelopen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic