Hallo,
Vanmorgen heeft de helpdesk mijn modus in bridge modus gezet. Nu moest ik mijn Deco netwerk opnieuw configureren.
Helaas lukt het niet om het netwerk te verbinden met internet. Heb diverse topics bekeken maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd.
MvG,
Kees Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@puppie @Kees Jan TM Dat is helaas de gebruiksaanwijzing voor een modem/router in router modus, die gaat niet werken met een modem in bridge, want er wordt uitgelegd dat de Deco's als access point ingesteld moeten worden en dan krijgen de Deco's geen extern IP adres.
De Deco's moeten uit access point en in Wifi modus/Router modus.
Deze instelling uit de gebruiksaanwijzing moet de andere keuze mogelijkheid worden.
Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt
@Bert Bedankt voor de toevoeging! Zoals het er nu naar uitziet werkt alles weer en met een extra switch werken ook de bedrade devices weer.
Hoe zit het precies met de firewall? Ik lees dat die in bridge modus uitstaat. Zit er nog iets in het mesh netwerk van de Deco’s?
Hallo,
Als de Deco in wifi-router mode staat, is de firewall functie/optie natuurlijk ook actief in de master Deco.
Meer informatie over de firewall in de gebruiksaanwijzing / User Guide: Download voor Deco M4 | TP-Link Nederland
Kies eerst de juiste hardware versie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.