Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Kees Jan TM
Level 1

Deco M4 installeren na bridge modus

Hallo,

Vanmorgen heeft de helpdesk mijn modus in bridge modus gezet. Nu moest ik mijn Deco netwerk opnieuw configureren. 

Helaas lukt het niet om het netwerk te verbinden met internet. Heb diverse topics bekeken maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd. 

MvG,

Kees Jan

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
puppie
Level 17

hier een handleiding >klik<

en anders komt @Pasi wel reageren in dit topic als hij online is.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

hier een handleiding >klik<

en anders komt @Pasi wel reageren in dit topic als hij online is.

0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@puppie @Kees Jan TM Dat is helaas de gebruiksaanwijzing voor een modem/router in router modus, die gaat niet werken met een modem in bridge, want er wordt uitgelegd dat de Deco's als access point ingesteld moeten worden en dan krijgen de Deco's geen extern IP adres.

De Deco's moeten uit access point en in Wifi modus/Router modus.

Deze instelling uit de gebruiksaanwijzing moet de andere keuze mogelijkheid worden.

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

Kees Jan TM
Level 1
Topicstarter

@Bert Bedankt voor de toevoeging! Zoals het er nu naar uitziet werkt alles weer en met een extra switch werken ook de bedrade devices weer. 

Hoe zit het precies met de firewall? Ik lees dat die in bridge modus uitstaat. Zit er nog iets in het mesh netwerk van de Deco’s?

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

Als de Deco in wifi-router mode staat, is de firewall functie/optie natuurlijk ook actief in de master Deco.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Meer informatie over de firewall in de gebruiksaanwijzing / User Guide: Download voor Deco M4 | TP-Link Nederland

Kies eerst de juiste hardware versie.

0 Kudos