1
Vraag
2
Reacties
Ben1

Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Deco M4 geen internetverbinding met nieuwe Samsung telefoon

Beste mensen,

 

Een poosje geleden gebruik gemaakt van het gratis aanbod om 3 Deco M4 pods in bruikleen te krijgen.

Alles was, mede door de handige tips in deze community, snel en makkelijk aangesloten.

Wifi uitgeschakeld op mijn connectbox en via 3 ethernetkabels het zaakje perfect in de AP stand aan de praat gekregen.

 

Het werkt echt fantastisch zonder snelheidsverlies!

 

Nu hebben we via ziggo/vodafone een Samsung A52s 5G telefoon gekocht en die wil niets met de Deco M4 set te maken hebben. Ik heb hem wel aangemeld en werkend gekregen op pod 1, maar bij de andere pods krijgt hij geen internet. Schakelt dus wel netjes over naar bijvoorbeeld pod 3 maar krijgt daarop geen internetverbinding.

Diverse keren gereset, fast roaming afzonderlijk  voor de telefoon eens uitgezet, fast roaming voor het geheel uitgehad, telefoon eens op de zwarte lijst gezet en na een paar minuten weer eraf gehaald, netwerk laten vergeten op de telefoon en dan bij pod 3 ingelogd, afzonderlijk de 2.4ghz en de 5ghz gebruikt en natuurlijk ook maar weer eens samen, echt niets lijkt te werken.

We hebben 2 Samsung tablets en 3 Samsung telefoons, en de nieuwste geeft dus als enige problemen.

 

Na vele uren prutsen en lezen weet ik het echt niet meer.

Hopelijk heeft er iemand een gouden tip???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Beste mensen,

Het probleem blijkt absoluut niets met Ziggo of Deco te maken te hebben.

Diverse nieuwe Samsung telefoons lijken problemen te hebben met WIFI en al helemaal met mesh systemen. Wellicht wordt dit met een firmware update nog eens goed verholpen. Ik kwam diverse tips tegen om het redelijk werkend te krijgen en de oplossing waarmee de telefoon in elk geval vandaag goed functioneert is de volgende:

ga op je telefooninstellingen naar verbindingen> dan naar WIFI> klik je huidig netwerk aan en aan de zijkant op het wieltje klikken>dan onderin ergens naar MAC-adrestype en deze veranderen  van willekeurige MAC naar Telefoon MAC> dan telefoon opnieuw opstarten.

 

Mijn telefoon maakt nu ( of in elk geval tot nu toe) met elk van de 3 deco pods automatisch verbinding en snelle roaming en dergelijke staan gewoon weer aan. Wat wel idioot blijft is de snelheid van het internet alleen op deze bewuste telefoon, net iets meer dan maximale snelheid van ons pakketje van 75MB. Alles op de 5 ghz band verbonden en met de speedtest app gemeten:  de 4 andere samsung toestellen nagenoeg constant ca 76MB op elke pod en deze nieuwe A52 tussen de 38 en 49 MB na heeeeel veel metingen.

 

Mocht het alsnog misgaan dan meld ik me weer.

Iedereen en met name Pasi nog heel erg bedankt voor het meedenken👍

Bekijk in context

6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Mogelijk heeft @Pasi de oplossing hiervoor, mits online.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Ben1 ,

 

Heb jij op een van je toestellen een mogelijkheid tot het delen van je Wifi ( middels QR code ) ?
Probeer dat eens en laat maar weten.

 

 

Succes,

 

Bam

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

wat een vreemd probleem! Meestal is het ( soms tijdelijk ) uitschakelen van "Mesh Technologie” en/of “Snelle roaming” vaak voldoende.

Maar, misschien bij de basis beginnen en de Deco set resetten en aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is dat snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk gelijk duidelijk of er problemen zijn en/of het station wel/niet toe te voegen is.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt Pasi, ik had uw leidraad al uitvoerig gelezen voor ik de set had geïnstalleerd. Echt een heel duidelijke en fijne uitleg met handige weetjes en tips. 

 

Heb op uw advies de hele set opnieuw geïnstalleerd, exact volgens de beschrijving, en het leek even helemaal goed te gaan. Via de deco app kunnen zien dat de telefoon op elke pod werd aangemeld en overal ook internet. Vreemd genoeg wel met iets meer dan de halve snelheid op het 5ghz kanaal terwijl de andere Samsungs de volledige maximale snelheid haalden. 

Na een poosje verloor de telefoon het wifi signaal en door de wifi even aan en uit te zetten kon ik weer automatisch koppelen zonder internet ontvangst. 

Op pod nummer 1 blíjft het wel werken al is ook dat weer met een lagere snelheid. Heb zelfs een andere volgorde geprobeerd door een pod op de slaapkamer nummer 1 te maken met hetzelfde resultaat. Uiteraard in de AP mode.

Voor de volledigheid: alle andere apparaten werken verder perfect op alle plekken in huis en tuin met de volledige snelheid op het 5ghz kanaal. 

Ben1
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Beste mensen,

Het probleem blijkt absoluut niets met Ziggo of Deco te maken te hebben.

Diverse nieuwe Samsung telefoons lijken problemen te hebben met WIFI en al helemaal met mesh systemen. Wellicht wordt dit met een firmware update nog eens goed verholpen. Ik kwam diverse tips tegen om het redelijk werkend te krijgen en de oplossing waarmee de telefoon in elk geval vandaag goed functioneert is de volgende:

ga op je telefooninstellingen naar verbindingen> dan naar WIFI> klik je huidig netwerk aan en aan de zijkant op het wieltje klikken>dan onderin ergens naar MAC-adrestype en deze veranderen  van willekeurige MAC naar Telefoon MAC> dan telefoon opnieuw opstarten.

 

Mijn telefoon maakt nu ( of in elk geval tot nu toe) met elk van de 3 deco pods automatisch verbinding en snelle roaming en dergelijke staan gewoon weer aan. Wat wel idioot blijft is de snelheid van het internet alleen op deze bewuste telefoon, net iets meer dan maximale snelheid van ons pakketje van 75MB. Alles op de 5 ghz band verbonden en met de speedtest app gemeten:  de 4 andere samsung toestellen nagenoeg constant ca 76MB op elke pod en deze nieuwe A52 tussen de 38 en 49 MB na heeeeel veel metingen.

 

Mocht het alsnog misgaan dan meld ik me weer.

Iedereen en met name Pasi nog heel erg bedankt voor het meedenken👍

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

"...ga op je telefooninstellingen naar verbindingen> dan naar WIFI> klik je huidig netwerk aan en aan de zijkant op het wieltje klikken>dan onderin ergens naar MAC-adrestype en deze veranderen van willekeurige MAC naar Telefoon MAC> dan telefoon opnieuw opstarten..."

 

Mmmm, willekeurige MAC ??

 

Ik heb nu even niet de tijd om daar eens naar te kijken, maar zal de A52s regelmatig van MAC veranderen ?

 

Gelukkig maar dat het opgelost is en dat u de oplossing ook vermeld. Zo leren we allemaal weer wat bij !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic