1
Vraag
2
Reacties
gerben80

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Deco M4 bekabeld aangesloten, wifi trager!

Hallo allemaal,

 

Ik heb jullie hulp nodig! 

Ik maak gebruik van de Deco M4 boosters. Tot voor kort waren de 2 'slaves' draadloos aangesloten, maar sinds kort heb ik één slave in de huiskamer bekabeld aangesloten. Echter mijn wifi in de huiskamer is veel trager geworden! (10 mpbs waar dit eerst veel sneller was). 

 

Hoe zou dit kunnen? De kabels heb ik uitvoerig getest en die werkt probleemloos. 

Ik heb een Connect Box waarvan de wifi uitstaat. De Deco's staan in AP modus.

 

Dit is hoe ik het nu heb aangesloten:

gerben80_0-1647687465574.png

Deco 2 geeft ook aan dat hij via 'ethernet' aan de hoofd Deco is aangesloten. Wie heeft tips?

 

Ik overweeg overigens om de setup nog te wijzigen omdat ik ook naar zolder toe wil bekabelen. Het zou dan zo worden (maar dat duurt nog even):

gerben80_1-1647687844872.png

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Vaak, bij vreemde problemen, helpt een algehele reset. En aangezien u de setup al eens hebt doorlopen, zal dit veel sneller gaan dan de eerste keer :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Zet de stations daar waar ze komen te staan ( configureer de set dus NIET naast elkaar ).
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

AP mode is prima! Huidige layout ( en nieuw schema ) moeten zonder problemen kunnen werken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan @Pasi je op weg helpen met dit probleem.

Hij heeft een leidraad geschreven voor de Deco's.

Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

@gerben80  Zet de modem in bridge? En dan de deco in router modus? Zo te zien op de eerste foto heb jij alles goed aangesloten.

gerben80
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat kan ik nog proberen, dank je!

 

De Deco heeft twee poorten, zit daar nog een verschil in?

gerben80
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt, die heb ik gelezen, heel behulpzaam, maar kom er nog niet helemaal uit.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Vaak, bij vreemde problemen, helpt een algehele reset. En aangezien u de setup al eens hebt doorlopen, zal dit veel sneller gaan dan de eerste keer :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Zet de stations daar waar ze komen te staan ( configureer de set dus NIET naast elkaar ).
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

AP mode is prima! Huidige layout ( en nieuw schema ) moeten zonder problemen kunnen werken.

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

@gerben80  nee maakt niet uit welke van de 2 poorten.

gerben80
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi allemaal,

Het is gelukt! Het verwijderen en opnieuw toevoegen van de Deco's heeft alle issues verholpen. Bedankt voor jullie hulp, heel blij mee! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic