1
Vraag
2
Reageer en help mee
Twiepriedo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M4 bedraad aansluiten op Ziggo CB

Hallo allen,

Daar wij inmiddels met 4 personen thuiswerken merken wij dat het wifi-signaal van de Ziggo CB niet altijd stabiel is en niet ruimte dekkend.

Daarom overweeg ik via Ziggo een Deco M4 aan te schaffen.

Inmiddels heb ik in bijna mijn hele woning her en der utp-cat7a kabel liggen.

Ik wil de Deco M4 dus bedraad aansluiten om het maximale er uit te halen.

Als ik het nu volgens de tekening aansluit doe ik dan de juiste dingen?

-Ziggo CB in router-modus(standaard instelling geloof ik).

-Deco M4 in AP-modus

Zie graag jullie reactie.

 

 

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit lijkt me niet juist. Verbind de Deco 2 en 3 met de Deco 1. Of Deco 2 met deco 1 en dan deco 3 met deco 2.

Twiepriedo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kom deze ook tegen op het ziggo-forum.

Dat is toch nagenoeg hetzelfde als wat ik schets.

Het enige verschil is dat ik mijn switch rechtstreeks op de CB aansluit

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Zoals u de Deco's wilt aansluiten ( zie bijlage ) moet mogelijk zijn en geheel bedraad aangesloten presenteert de set inderdaad het beste.

Belangrijk is echter, dat u geen Arris ConnectBox hebt en u de Deco set in AccessPoint mode zet.

Leest u vooral dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO

Twiepriedo
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Pasi Bedankt voor de heldere uitleg en link.

Ik ben geen netwerk techneut maar na enig speurwerk op div.forum's leek mij dit idd een aansluitsituatie die bij de juiste instellingen(ziggo modem in router modus en Deco in AP modus) moet werken. Ik heb even het type/model van mijn Ziggo modem gecontroleerd en ik heb een Compal Modem. Het moet dus werken op deze manier die ik geschetst heb.

Ik ga een Deco M4 bij Ziggo bestellen en aan de slag.

Dank voor de hulp.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik weet niet of u het al hebt gezien, maar u kan de set ook huren!!!

Mocht e.e a. toch niet bevallen, dan levert u de set gewoon weer in.

Templer

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pasi wrote:

Hallo,

Zoals u de Deco's wilt aansluiten ( zie bijlage ) moet mogelijk zijn en geheel bedraad aangesloten presenteert de set inderdaad het beste.

Belangrijk is echter, dat u geen Arris ConnectBox hebt en u de Deco set in AccessPoint mode zet.

Leest u vooral dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO


Ik heb wel een Arris connectbox.  
Ik wil een soortgelijke opstelling bedraad en de m4 als ap. Is dar dan niet mogelijk?

moet ik dan bij ziggo andere modem/router aanvragen?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Templer wrote:
Pasi wrote:

Hallo,

Zoals u de Deco's wilt aansluiten ( zie bijlage ) moet mogelijk zijn en geheel bedraad aangesloten presenteert de set inderdaad het beste.

Belangrijk is echter, dat u geen Arris ConnectBox hebt en u de Deco set in AccessPoint mode zet.

Leest u vooral dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO


Ik heb wel een Arris connectbox.


Ik wil een soortgelijke opstelling bedraad en de m4 als ap. Is dar dan niet mogelijk?

moet ik dan bij ziggo andere modem/router aanvragen?


In de Arris software zit een bug, waardoor de Deco stations niet parallel op de CB aangesloten kunnen worden ( zoals u wenst ). De bug is erkend door Ziggo en daarvoor zou een update komen, maar Ziggo kennende kan dat soms lang duren voordat die update uiteindelijk uitgebracht wordt.

De door u gekozen netwerk layout, is de beste/snelste/stabielste opzet, maar dit is met een Arris CB ( nog ) niet mogelijk.

U kan natuurlijk proberen e.e.a. aan te sluiten zoals u van plan was en daarna kunnen controleren of de Deco's blijven werken. Maar zoals nu bekend is, kan dat tegenvallen.

Afgezien van in welke mode u de Deco set gaat gebruiken ( natuurlijk heeft AP altijd de voorkeur ), moet u voor de Arris de onderstaande netwerk layout gebruiken.



Of u de Arris CB kan/mag vervangen door een Compal CB is afhankelijk van Ziggo. Zet in dat geval uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, zodat een Ziggo mod direct uw gegevens en instellingen kan achterhalen.

Helaas heeft de Compal CB ook een paar probleempjes/eigenaardigheden. Maar doet u verder niets specials met uw internet verbinding ( zoals browsen, mailen, internetten, filmpje kijken,  … ), dan is een Compal i.s.m. de Deco een betere combinatie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic