Hallo,
heb van de week een Deco m4 toegevoegd aan mijn netwerk om de wifi signaal te versterken in het huis.
Daarvoor mijn netwerk bestond uit Modem, Switch. Aan de switch had ik een Doorbird bel aangesloten via een kabel.
Nu als ik de main unit van Deco M4 als ruiter gebruik, (Modem, Deco M4, Switch, Doorbird in volgorde) kreeg ik het probleem dat de Doorbird niet het netwerk ziet.
Als ik de Deco M4 na de switch aansluit (Modem, Switch, Deco M4, Doorbird) dan ziet de Doorbird wel het netwerk, maar dan kreeg ik weer het probleem dan deze komt niet te staan in het Netwerk van Ziggo en niet in het Netwerk van de Deco M4. Met het vervolg probleem dat andere units van de Doorbird (Chains) niet kan aansluiten op het zelfde netwerk. De Ziggo wifi heb ik volgens instructies uitgezet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wellkom op deze community waar klanten elkaar helpen, en waar nodig Ziggo moderatoren bij springen
Met de Deco als Router gebruikt moet alles op een switch na de main Deco unit.
Meer technisch het lijkt erop dat je twee IP bereiken hebt die van de Connectbox 192.168.178.xxx en voor de Deco units vermoedelijk 192.168.0.xxx
In principe zou dit probleem opgelost moeten zijn door de Deco niet als router te gebruiken.
Goedenavond @MSANTONI en welkom op de Community,
Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum. Ik begrijp dat Doorbird op dit moment het thuisnetwerk ziet. Wat expert @RoWi. aangeeft kan best wel eens de reden zijn waardoor
een of meer apparaten elkaar niet zien binnen het thuisnetwerk. Heb je met het aansluiten en installeren van de Deco units wel alles eerst een opnieuw opgestart?
Ik lees dat je ook een switch gebruikt, is dit toevallig een instelbare netwerkswitch? Mogelijk dat daar nog een ander intern IP adres staat ingevoerd die niet overeenkomt met dat van
de IP Reeks die door de Connectbox en TP Link gebruikt wordt.
Kijk anders naar de leidraad voor het installeren van de TP Link Deco's van expert @Pasi. Daar zie je ook verschillende type aansluitschema's terug. Afhankelijk van hoe je
het thuisnetwerk gebruikt vind je daar de juiste instellingen terug.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.