1
Vraag
2
Reacties
Spaan2

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M4 aintivirus

Ik heb sinds kort een Deco M4 set geinstalleerd dit werkt goed.

Nu vroeg ik mij alleen af of ik deze nog moet koppelen aan Safe online?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Nee hoor. Safe Online is niet voor netwerk apparatuur, maar voor desktops/laptops/smartphones/…..

Bekijk in context

10 Reacties 10
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Nee hoor. Safe Online is niet voor netwerk apparatuur, maar voor desktops/laptops/smartphones/…..

Spaan2
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De beveiliging vanuit ziggo gaat dus ook over het netwerk gemaakt met de wifibooster.

Het netwerk gemaakt met de M4 boosters is beveiligd via ziggo of moet hier een extra netwerk beveiliging voor afsluiten.

Het WiFi netwerk via de modem van ziggo is toch vanuit ziggo beveiligd?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Spaan2 wrote:

De beveiliging vanuit ziggo gaat dus ook over het netwerk gemaakt met de wifibooster.

Het netwerk gemaakt met de M4 boosters is beveiligd via ziggo of moet hier een extra netwerk beveiliging voor afsluiten.

Het WiFi netwerk via de modem van ziggo is toch vanuit ziggo beveiligd?



Ja, simpel gezegd, dan is inderdaad ook het wifi netwerk beveiligd.

Spaan2
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké dus ik hoef verder niks te doen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Spaan2 wrote:

Oké dus ik hoef verder niks te doen?

Nee, Safe online is zover ik weet puur bedoeld voor webbrowsers en email dat heeft weinig tot niks met je hardware te maken.

Spaan2
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry waarschijnlijk een misverstand ik zal de vraag anders stellen

Normaal gesproken is het netwerk vanaf de provider al beveiligd en schaf jezelf nog een extra virus programma aan voor extra veiligheid.

 

ik heb nu een nieuw netwerk gemaakt via het ziggo modem met M4 deco set, gaat dit dan nog steeds via de beveiliging van ziggo of moet ik dit netwerk extra gaan beveiligen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Spaan2 wrote:

......edit......

Ik heb nu een nieuw netwerk gemaakt via het ziggo modem met M4 deco set, gaat dit dan nog steeds via de beveiliging van ziggo of moet ik dit netwerk extra gaan beveiligen.

Waar je vermoedelijk mee in de war bent is de term firewall dat is een andere vorm van netwerk beveiliging. Dat wordt doorgaans in de firmware geregeld.

Spaan2
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vergeet even safe online ?

 

Firewall dat bedoelde ik! Als de deco set op het modem aangesloten is en een netwerk heb gemaakt volgens het stappenplan van ziggo!

 

Loopt dit dan ook via de firewall van ziggo?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gebruik je de Deco unit in accespunt mode dan maak je gebruik van de firewall in de Connectbox.

Spaan2
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oké ja ac point en dat wilde ik graag weten!

 

Heel erg bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic