Vraag
Reacties
Oplossing
Codename
Level 2

Deco M4 achter router, modem in bridgemodus

Hallo allemaal,

Even wat hulp nodig 

Ik heb de volgende setup staan. connectbox in bridgemodus daarachter een Linksys 6900 router. Het lukt mij niet om de Deco M4 als AP achter de Linksys aan te sluiten. Deco wilt dan geen verbinding maken. Als ik de Deco ook op Lan 2 op ZCB aansluit en in router modus zet dan werkt het wel, echter probeer ik het in AP te zetten dan maakt hij geen verbinding. Wat ik het liefst zou willen is de volgende opstelling. ZCB in bridgemodus, hierachter de Linksys router en dan hierachter de Deco M4 voor de wifi.

Heeft iemand tips of advies?

Alvast beadnkt

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

@Codename  schreef:

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik heb idd geprobeerd de Deco via een utp kabel achter de Linksys aan te sluiten en dan via de wizard van tp link in te stellen als AP allen dat lukte niet dus ik had geen mogelijkheid om een dynamisch IP in te stellen, of heb ik iets gemist?

Zolang de Linksys router ook een actieve DHCP heeft, zou het voor de Deco niet uit mogen maken of deze nu verbonden wordt met de Linksys router of andere router. In beide situaties, zou de Deco zijn IP nummer moeten krijgen van de actieve router met DHCP en dus ingesteld moeten worden met "Dynamisch IP".

Overigens moet u de Deco set eerst aansluiten en pas daarna in AP mode zetten.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk weet @Pasi een oplossing daarvoor.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

u sluit de eerste Deco wel m.b.v. een netwerk kabel aan op de Linksys 6900 router en stelt u deze met dynamisch IP ( vanaf de 6900 ) in?

Dat de Deco wel rechtstreeks op de ZMR/ZCB in bridge mode werkt, komt omdat de ZMR ( Ziggo Modem/Router ) in bridge mode 2 IP-adressen kan uitdelen. Maar een bridge router met daarachter een wifi-AP is natuurlijk een gevaarlijke ( = onbeveiligde ) setting.

0 Kudos
Codename
Level 2
Topicstarter

Ik heb idd geprobeerd de Deco via een utp kabel achter de Linksys aan te sluiten en dan via de wizard van tp link in te stellen als AP allen dat lukte niet dus ik had geen mogelijkheid om een dynamisch IP in te stellen, of heb ik iets gemist?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Codename  schreef:

Zolang de Linksys router ook een actieve DHCP heeft, zou het voor de Deco niet uit mogen maken of deze nu verbonden wordt met de Linksys router of andere router. In beide situaties, zou de Deco zijn IP nummer moeten krijgen van de actieve router met DHCP en dus ingesteld moeten worden met "Dynamisch IP".

Overigens moet u de Deco set eerst aansluiten en pas daarna in AP mode zetten.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Codename
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor jullie hulp, na een nieuwe poging en een paar reboots werkt het zoals ik het wil