verwp01
Gedreven Liefhebber
  • 233Reacties
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Deco M4 aansluiten

Allereerst heb ik de topic van @Pasi even doorgenomen en ik blijf toch met een vraag zitten.

Ik heb de Deco M4 ( 3 stuks ) besteld bij Ziggo en die wordt 1 deze dagen geleverd.

Mijn Connect Box Compal staat in bridge.

Ik heb een Netgear R7000 router.

Vanaf de Connect Box ( 1 poort werkt ) gaat er een utp kabel naar de router en daarop zitten alle poorten vol.

Vanaf de router gaat er een utp kabel naar een switch en daar heb ik nog 1 poort op vrij.

Kan ik daar de main Deco op aansluiten?

IK heb heel veel apparaten bedraad en er komt als het goed is dan 1 van de 3 Deco`s niet bedraad.

Of moet de main Deco aangesloten worden op de router en dus moet daar een switch bij geplaatst worden omdat ik te weinig poorten over heb.

Alle tips zijn welkom en alvast bedankt daarvoor.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert
Expert
  • 3615Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1304Likes

Hallo,

De Deco set is in AP mode beslist niet kritisch qua aansluiten op het netwerk. De installatie op zich is vaak binnen 20 minuten gedaan en mocht e.e.a. toch niet werken, dan is een reset ( eerst het verwijderen van de stations in de app en daarna een handmatig reset van elk station ) een kwestie van minuten, voordat u een nieuwe installatie/configuratie poging kan wagen.

U kan gewoon proberen de master ( het 1ste Deco station ) met een netwerkkabel aan te sluiten op een netwerkpoorten die vrij is, het Deco netwerk te configureren/toevoegen en daarna gelijk in AP mode te zetten. Werkt deze, dan het volgende station plaatsen, aansluiten en aanzetten en die toevoegen tot uw Deco netwerk. Herhaal voor station 3.

Zoals al gezegd, mocht het niet werken dan de Deco's resetten en gewoon weer proberen.

Suc6

Bekijk in context

2 Reacties 2
Pasi
Expert
Expert
  • 3615Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1304Likes

Hallo,

De Deco set is in AP mode beslist niet kritisch qua aansluiten op het netwerk. De installatie op zich is vaak binnen 20 minuten gedaan en mocht e.e.a. toch niet werken, dan is een reset ( eerst het verwijderen van de stations in de app en daarna een handmatig reset van elk station ) een kwestie van minuten, voordat u een nieuwe installatie/configuratie poging kan wagen.

U kan gewoon proberen de master ( het 1ste Deco station ) met een netwerkkabel aan te sluiten op een netwerkpoorten die vrij is, het Deco netwerk te configureren/toevoegen en daarna gelijk in AP mode te zetten. Werkt deze, dan het volgende station plaatsen, aansluiten en aanzetten en die toevoegen tot uw Deco netwerk. Herhaal voor station 3.

Zoals al gezegd, mocht het niet werken dan de Deco's resetten en gewoon weer proberen.

Suc6

Bekijk in context

verwp01
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 233Reacties
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Hoi @Pasi , bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga het proberen zodra PostNL het bezorgd.

Uitgelicht topic