Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over het aansluiten van de DECO M4.
Mijn vraag is: Moet ik de main deco perse rechtstreeks aansluiten op de router, of mag dit ook via een switch ?
Op de router zijn alle aansluitingen bezet, maar via de switch (in de woonkamer) is nog wel plaats voor een aansluiting.
Wie kan deze vraag beantwoorden ?
Bij voorbaat dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, juist....ik snap m.....bedankt !!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kan zeker, maar (afhankelijk van je modem) zul je de andere Deco's daar weer achter moeten plaatsen. Zie hiervoor dit topic en dan met name de voorbeelden onderaan de openingspost: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Leidraad-voor-TP-Link-DECO/td-p/69366
(Hoogstwaarschijnlijk zal je moeten voldoen aan een setup als in voorbeeld 1, zie hieronder.)
Beter kan je de Deco op de poort van je modem aansluiten waar nu je switch op aangesloten is (met een korte kabel) en daarna de switch direct op de 2e poort op deze Deco aansluiten. Vervolgens kan je bij je switch de 2e Deco aansluiten. De 3e Deco (als je die hebt) moet (afhankelijk van je modem) dan ook achter de 'Master Deco' aangesloten worden.
Dank voor je snelle reactie.
Mijn bedoeling was eigenlijk alleen de main-deco rechtstreeks aan te sluiten op de router ( dus via de switch) en de rest van de decors via wifi te koppelen. Mogelijk heb ik hier een verkeerd beeld bij, dan hoor ik dat graag van je.
@janp013 de gewenste opstelling kan, de Deco units moeten dan wel in acces punt modus worden ingesteld. Nog een optie is de main deco in de woonkamer voor de switch, de kabel die nu in de switch gaat in Deco 1 dan kort kabeltje naar de Switch.
Als je de Deco's niet bedraad wilt aansluiten kan je de 'main Deco' overal plaatsen, ook achter je switch, dat is geen enkel probleem.
@Letschert: Dus, zoals je net schetste wordt de deco als switch gebruikt ! Wist niet dat dit kon !!
@janp013 schreef:@Letschert: Dus, zoals je net schetste wordt de deco als switch gebruikt ! Wist niet dat dit kon !!
Dat kan niet, althans er zijn maar 2 poorten aanwezig, wat betekent dat je een Deco unit enkel ergens tussen kan plaatsen.
Je gebruikt dus de deco als zijnde een switch ( als ik t goed begrijp)
@janp013 schreef:Je gebruikt dus de deco als zijnde een switch ( als ik t goed begrijp)
Nee! Zie andere reactie.
Ja, juist....ik snap m.....bedankt !!
@LetschertSP schreef:Als je de Deco's niet bedraad wilt aansluiten kan je de 'main Deco' overal plaatsen, ook achter je switch, dat is geen enkel probleem.
Dit is afhankelijk van hoe de Deco's worden gebruikt, in router modus moet de Master Deco altijd meteen op de Connectbox, al het andere netwerk apparatuur moet dan daarop worden aangesloten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.