1
Vraag
2
Reacties
b928

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M4 aansluiten op Connectbox

Kan ik connectbox zelf in bridge mode zetten? Ik had vroeger UPC.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Alleen als je in voormalig UPC gebied woont, kan je zelf wisselen tussen Bridge Mode en een IPv4 Profiel. Zie plaatje.
In Ziggo gebied moet je dit altijd bij Ziggo aanvragen.

Als je in UPC gebied woont en het kan nu nog niet, heb je een IPv6 DS-Lite profiel. Zodra op verzoek door Ziggo in Bridge Mode of IPv4 gezet, kun je naar hartelust zelf gaan kiezen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Alleen als je in voormalig UPC gebied woont, kan je zelf wisselen tussen Bridge Mode en een IPv4 Profiel. Zie plaatje.
In Ziggo gebied moet je dit altijd bij Ziggo aanvragen.

Als je in UPC gebied woont en het kan nu nog niet, heb je een IPv6 DS-Lite profiel. Zodra op verzoek door Ziggo in Bridge Mode of IPv4 gezet, kun je naar hartelust zelf gaan kiezen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @b928 en welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag hier aanklopt! Wat @hanh aangeeft klopt, alleen als je in voormalig UPC gebied woont kun je zelf wisselen tussen router modus en bridged modus. Je kan dit controleren door in te loggen op het modem en naar de instellingen van het modem te navigeren. Indien je in Ziggo gebied woont, kan ik je modem op afstand naar bridged modus zetten.
Als je jouw profielgegevens aanvult met je postcode en huisnummer kan ik dit voor je aanpassen. 
 

b928
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hi paul,

bedankt voor het aanbod. omzetten naar bridge mode is gelukt. deco m4 ingesteld als router. heb nu snel wifi en ben verbinding met toon thermo kwijt en smart tv (samsung) geeft bij hub test aan dat de tv niet verbonden is met m4 ssid. koppelen met wps lukt niet. misschien beter om connectbox weer als router en m4 nodes als access points instellen en daarmee toon kunnen gebruiken. vraag 1: kunnen connectbox en m4 nodes dezelfde naam + wachtwoord hebben? vraag 2: wordt mij wifi signaal minder met deze opzet? thx alvast voor je reactie

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

Goedemorgen @b928,

Fijn dat het gelukt is met het instellen van het modem en het aansluiten van de M4 Deco Mesh. Wel vreemd dat je Toon Thermostaat en Smart TV  nu ineens geen verbinding heeft. 
Kan het trouwens niet zijn dat je nog de oude wifi instellingen hebt geconfigureerd op je Smart TV en Toon Thermostaat? In dat geval raad ik aan het netwerk op deze apparaten even te vergeten en opnieuw in te stellen i.c.m.
de SSID van je M4 Mesh router.

Het is verder ook geen probleem om de netwerknaam (SSID) en netwerksleutel (WPA2key) op de Connectbox en M4 gelijk aan elkaar in te stellen. De aan te sluiten apparaten kiezen zelf het netwerk. 
Hopelijk kom je er zo verder uit. Mocht je hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag.

Groeten,

Paul

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
b928 wrote:

...gebruiken. vraag 1: kunnen connectbox en m4 nodes dezelfde naam + wachtwoord hebben? vraag 2: wordt mij wifi signaal minder met deze opzet? thx alvast voor je reactie

 

Paul Ziggo wrote:

...Het is verder ook geen probleem om de netwerknaam (SSID) en netwerksleutel (WPA2key) op de Connectbox en M4 gelijk aan elkaar in te stellen.

 

Waarom wilt u de SSID namen hetzelfde hebben? Als u de wifi van de CB nodig hebt, om verbinding met de Toon te houden, dan geeft u de Deco juist/toch een andere naam. U wilt toch met al uw andere apparatuur verbonden worden met de snellere/betere DECO en niet per ongeluk op de CB terugkomen?
 

Zie dit draadje.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic