Hi allen,
Sinds enige tijd gebruik ik de Deco-M4's die via ziggo te bestellen waren. Mijn opzet is als volgt;
ZiggoModem/Router [-UTP-] Deco Main [-wireless-] Satelliet 1 [-wireless-] Satelliet 2.
Het is dus een lijn opstelling, waarbij satelliet 1 precies in het midden staat tussen de main en satelliet 2.
Helaas gebeurt het bij vele gebruikers dat in deze opstelling de verre deco (in mijn geval satelliet 2) toch de main aanmerkt als signalsource en zijn internet probeert binnen te halen; terwijl via de tussengelegen deco (in mijn geval satelliet 1) een veel stabielere internet verbinding mogelijk is.
Ik heb geprobeerd met het opnieuw toevoegen, herstarten (s2 en main) etc dit aan te passen. Maar helaas geen permanent succes. TP-Link is zich bewust van deze problemen en heeft voor veel deco modellen firmware uitgebracht waarmee je zelf de signal source kan kiezen. Maar je raadt het al... niet voor de M4!
Op het TP link forum zijn er veel gebruikers met klachten hierover, maar TP-Link reageert (in tegenstelling tot andere forum topics) met stilte. Als groot-inkoper van de TP-link hardware, is er iets dat Ziggo kan doen om TP-link toch ertoe te zetten de ondersteuning voor de Deco M4 door te zetten? Anders beperkt dit de bruikbaarheid van de Deco M4 set voor enkele gebruikers sterk.
Of is er iemand die blijvend (dus ook na bijvoorbeeld stroomstoring) een oplossing heeft voor de verkeerde signal source? Enige wat ik nog kan bedenken is main in alufolie wrappen en dan sateliet 2 restarten...
-------------
Zie hier het topic op het TP-link forum:
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/253374?page=1
Overige topics op dit forum die denk ik aan dit probleem gerelateerd zijn, zijn;
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Deco-M4-verbinding/m-p/838992
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Deco-m4/m-p/811899
(Deze zijn gelukkig nu opgelost; maar uit ervaring weet ik dat een keer stroom van je deco's of internet reset, het probleem weer terug komt)