Vraag
Reacties
Oplossing
Jeryanmi
Level 7

Deco M4 Mesh 1200 herinstalleren?

Goedemorgen allen,

Kan je de Deco app zonder problemen verwijderen en opnieuw installeren? Reden een instelling die ik heb aangevinkt geeft een probleem, als ik thuis kom staat het vinkje van de WiFi uitgeschakeld. Er is een scherm op de app waarin je kon kiezen uit 4 opties waaronder winkelcentrum het heeft te maken met WiFi. 

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste Pasi en leden,

Opgelost ja echt hier volgt het stappenplan van de Deco M4 app. Kies Deco Lab-klik op hallo ik ben uw WI-FI-assistent!-volgende-volgende-nu is het belangrijk dat je kiest voor overslaan-dat heb ik de eerste keer niet gedaan maar optie winkelcentrum aangeklikt-en weer overslaan-dan kies je of je wil doorgaan of stoppen. Dus het antwoord van TP-Link is niet juist, Samsung heeft aangegeven contact op te nemen met het invullen van een formulier met informatie dat is niet meer nodig, ik zal wel Samsung op de hoogte brengen. P.S. 2 bestanden zijn bijgevoegd ter info. Laat mij weten of je deze kunt openen en lezen aub.

Bekijk in context

Pasi
Level 19

@Jeryanmi  schreef:

....van de Deco M4 app. Kies Deco Lab-klik op hallo ik ben uw WI-FI-assistent!-volgende-volgende-nu is het belangrijk dat je kiest voor overslaan-dat heb ik de eerste keer niet gedaan maar optie winkelcentrum aangeklikt-en weer overslaan-dan kies je of je wil doorgaan of stoppen....

Nu ben ik niet 100% bekend met alle lab opties in de Deco app, maar die opties gebruik ik alleen maar om mijn eigen netwerk te testen.

Maar .... als het opgelost is, dan is dat natuurlijk fijn te horen !!!

Bekijk in context

Ga naar reactie
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

De keuze winkelcentrum zegt mij eerlijk gezegd niks in verband met de Deco app.

U kunt niet simpelweg de optie wifi weer aanvinken?

@Pasi klinkt jouw dit bekend?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Jeryanmi  schreef:

....Kan je de Deco app zonder problemen verwijderen en opnieuw installeren? Reden een instelling die ik heb aangevinkt geeft een probleem, als ik thuis kom staat het vinkje van de WiFi uitgeschakeld. Er is een scherm op de app waarin je kon kiezen uit 4 opties waaronder winkelcentrum het heeft te maken met WiFi

Ook ik snap niet wat u bedoeld.

Maar aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

Waarschijnlijk moet u voor de bovenstaande aansluit wijze, wat extra meters lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk gelijk duidelijk of e.e.a. wel of niet werkt.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

RoWi.
Level 20

Gerelateerd aan dit topic, een collega had per ongeluk de Deco app verwijderd, daarna was er geen verbinding met de Deco units. Een in mijn ogen vreemd verhaal.

De app verwijderen lijkt niet zonder gevolgen te zijn, en lijkt pas in uiterste nood nodig.

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste RoWi.

Natuurlijk kan ik en mijn vrouw telkens als wij thuis komen handmatig het vinkje aanzetten maar daar heb ik toch geen wifiboosters voor. Het winkelcentrum was een optie uit 4 waar je kon aangeven betreft de Wi-Fi.

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste Pasi,

U snapt niet wat ik bedoel als ik net de boosters in huis heb is de ervaring nihil dan is het soms moeilijk om exact te vermelden wat het probleem is en waar te zoeken in de app om de optie uit te schakelen.  

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Kunt u daar een scherm afbeelding van plaatsen?

Ik kom op het internet niks tegen, om iets nuttigs te kunnen schrijven.

Waar moet u dat vinkje aanzetten in de telefoon instellingen zelf of de Deco app.

Als u het betreffende vinkje aan vinkt, ziet u dan ergens de optie wijzigingen opslaan?

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Het vinkje moet ik aanzetten öp mijn smartphone S.G. A51.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat staat zover ik weet volledig, los van de Deco app.

U bedoeld deze keuze?

Screenshot_20220410-134510~2.png

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Nee ik vermoed toch een instelling van de Deco app ga morgen bellen. Geniet van de zondag 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jeryanmi Heeft nog een topic over hetzelfde probleem, mogelijk vult dit de informatie aan @RoWi. , mogelijk kunnen jij of @Pasi er meer mee.

Opgelost: Deco AC 1200 Dual-band WI-FI 5 Mesh Systeem - Ziggo Community

@Jeryanmi  schreef:

Vandaag 3 boosters geinstalleerd als wij thuiskomen is de WI-FI schakelaar op onze smartphone uit, deze moeten wij handmatig aanzetten dat hoort toch niet? 

@Bert  schreef:

Als de schakelaar op de smartphone uitstaat, dan is dat een instelling op de smartphone.

Wifi kan niet in je smartphone de schakelaar uit of aanzetten.

Mogelijk moet je de wifiverbinding op Automatisch verbinding maken zetten in de Opgeslagen netwerken zetten, dit is voor Android.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

De enige wifi 'schakelaar' op een telefoon is de optie die ik op de afbeelding toon. Nu weet ik dat er apps zijn die je toestemming kan geven bepaalde opties zoals Wifi of Bluetooth in te schakelen. 

Toch kan ik dat niet in verband brengen met wat in het start topic wordt genoemd over de winkelcentrum optie.

Wat ik bedoel  is te vinden  staat onder Apps- Speciale App Toegang- Wifi beheer.

Screenshot_20220410-151026.png

De optie in het start bericht kan ik hier niet direct mee in verband brengen. PS het plaatje is puur als voorbeeld.

Pasi
Level 19

Dank je @Bert, nu snap ik de vraag ook van @Jeryanmi 

De vraag in het draadje 'Deco AC 1200 Dual-band WI-FI 5 Mesh Systeem' is eigenlijk dezelfde vraag als in dit draadje. De vraag in dit draadje, is ( als je de exacte situatie niet kent ) erg onduidelijk en omdat er hier ook geschreven wordt over de Deco app en het verwijderen daarvan, worden we op het verkeerde been gezet. Misschien is het samenvatten en herhalen in dit geval een goede methode ?

@Jeryanmi: Als u thuis komt, moet u dan op uw mobiel een 'vinkje' aanzetten, zodat uw mobiel weer wifi-verbinding maakt met het Deco wifi netwerk ?

Zo ja, wat u dan eens kan proberen is, om uw smartphone geheel opnieuw op te starten ( let op : dat opnieuw starten duurt vaak één of meer minuten, dus als u smartphone sneller aan is, dan hebt u waarschijnlijk deze niet juist herstart ).
Mocht dat niet helpen, dan kan u ( op uw smartphone ) het Deco netwerk verwijderen/vergeten en daarna deze opnieuw aankiezen en daarop inloggen.

Welk merk/type smartphone hebt u ?

Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste leden, 

Mijns inziens stoppen we even morgen neem ik contact op met TP-Link, wat eruit komt laat ik jullie weten, fijne avond verder. 

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste leden,

Vanmorgen gebeld met TP-Link en Samsung. Antwoord van TP-Link was kort, de Samsung Galaxy A51 kan niet goed communiceren met de Deco app. Antwoord van Samsung was uitgebreider, verwijder de app en deze opnieuw installeren en instellen. Als dat geen optie is ( Samsung gaf aan als dat niet werkt zij geen garantie geven omdat er een derde partij bij betrokken is ) ga ik op mijn smartphone naar Samsung members en maak daar een formulier aan met gegevens. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Het blijft bijzonder maar nu is er wel iets meer duidelijkheid. of althans zo komt het op mij over, want het lijkt ook een beetje op het bekende afschuiven.

0 Kudos
Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Klopt, wie oh wie lost het probleempje op, ik zelf verwacht, dat ik het zelf handmatig moet doen het zij zo. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Jeryanmi  schreef:

...Vanmorgen gebeld met TP-Link en Samsung. Antwoord van TP-Link was kort, de Samsung Galaxy A51 kan niet goed communiceren met de Deco app. Antwoord van Samsung was uitgebreider, verwijder de app en deze opnieuw installeren en instellen. Als dat geen optie is ( Samsung gaf aan als dat niet werkt zij geen garantie geven omdat er een derde partij bij betrokken is ) ga ik op mijn smartphone naar Samsung members en maak daar een formulier aan met gegevens. 

Helaas, dit was natuurlijk te verwachten.

Ook de 'Samsung members' zullen ( net als wij ) gewone klanten zijn, die proberen iemand anders te helpen. En daarvoor, zal u ook daar de nodig informatie moeten leveren ( zoals we hier ook vragen ).

Pasi
Level 19

@Jeryanmi  schreef:

Klopt, wie oh wie lost het probleempje op, ik zelf verwacht, dat ik het zelf handmatig moet doen het zij zo. 

Natuurlijk bent u zelf de enige die bij uw apparatuur kan en dus ook de enige, die een ander kan vertellen hoe, waar en wat. En ook de enige, die op uw apparatuur e.e.a. kan wijzigen/aanpassen.

@Pasi  schreef:

....@Jeryanmi: Als u thuis komt, moet u dan op uw mobiel een 'vinkje' aanzetten, zodat uw mobiel weer wifi-verbinding maakt met het Deco wifi netwerk ?

Zo ja, wat u dan eens kan proberen is, om uw smartphone geheel opnieuw op te starten ( let op : dat opnieuw starten duurt vaak één of meer minuten, dus als u smartphone sneller aan is, dan hebt u waarschijnlijk deze niet juist herstart ).
Mocht dat niet helpen, dan kan u ( op uw smartphone ) het Deco netwerk verwijderen/vergeten en daarna deze opnieuw aankiezen en daarop inloggen.

Welk merk/type smartphone hebt u ?

Jeryanmi
Level 7
Topicstarter

Beste Pasi en leden,

Opgelost ja echt hier volgt het stappenplan van de Deco M4 app. Kies Deco Lab-klik op hallo ik ben uw WI-FI-assistent!-volgende-volgende-nu is het belangrijk dat je kiest voor overslaan-dat heb ik de eerste keer niet gedaan maar optie winkelcentrum aangeklikt-en weer overslaan-dan kies je of je wil doorgaan of stoppen. Dus het antwoord van TP-Link is niet juist, Samsung heeft aangegeven contact op te nemen met het invullen van een formulier met informatie dat is niet meer nodig, ik zal wel Samsung op de hoogte brengen. P.S. 2 bestanden zijn bijgevoegd ter info. Laat mij weten of je deze kunt openen en lezen aub.