1
Vraag
2
Reacties
Dirkjan443

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De ping van mijn internet is heel hoog steeds.

Dirkjan443_0-1722790551222.png

 
 
 

Dirkjan443_6-1722790582934.png

Het ene moment is de ping gewoon goed rond de 20, en het andere moment is het in de honderden en soms wel daar boven. Weet iemand wat we hier tegen kunnen doen? Ik zit op een internet kabel vanuit de router zelf

26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

Wat zie je hier voor snelheid en ping? RealSpeed - SamKnows

 

Welk internet abonnement heb je?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Rond de 70 ping casual is het geworden bijna geen 20 meer

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

Wat zie je hier voor snelheid en ping? RealSpeed - SamKnows

 

Welk internet abonnement heb je?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dirkjan443_0-1722796201242.png

Ziggo zakelijk 1200 mbps
Door heel ons huis hebben we TP Link DECO's staan met internetkabels. Met voor mij dus 1 met interkabel naar de computer. Dit omdat wij bridge modus nodig hebben zodat we overal wifi hebben in huis

Foto's zou ik zo maken

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dirkjan443_1-1722796794065.png

 Maar bijvoorbeeld in een spel zoals Valorant heb ik soms 17 en soms 60 en soms opeens 150 ping wat dus heel raar is

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

OK, dit is niet goed, 50 Latency op je modem, dat moet maximaal 18 zijn, ik heb 12 op het modem en 18 op mijn laptop via wifi.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dirkjan443_0-1722798162744.pngDirkjan443_1-1722798169199.png

Dirkjan443_2-1722798175000.png

Er zit een splitter tussen, Een soort geel met zwarte doos. Voor duidelijkere foto's moet ik even tot morgen wachten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

Het lijkt erop dat deze kabel verder op de aansluiting van het modem geschoven moet worden.

Wil je dat eens proberen?

 

Bert_0-1722798437874.png

Wlmpie

Level 11
  • 551Posts
  • 11Oplossingen
  • 176Likes

Ziggo Router/modem in bridge mode en de tp-link als router? Of dubbel NAT? De deco's kunnen trouwens ook gewoon in accesspoint mode en dan hoeft je Ziggo router niet in bridge mode. Wellicht heb je dubbel NAT en verklaart dat de hoge ping.

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

image.jpg

 Dit is hoe ver de kabel er in kan

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoe kan ik hier achter komen? Dit heeft een monteur namelijk eens gedaan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

@Wlmpie De hoge ping zit al op het modem, dus zit er verder richting Ziggo iets niet goed.

 

Bert_0-1722799727898.png

 

@Dirkjan443 Ik zou nog een keer met Ziggo Zakelijk contact opnemen om dit in orde te laten maken.

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is goed ik ga dit even proberen morgen!

Wlmpie

Level 11
  • 551Posts
  • 11Oplossingen
  • 176Likes

@bert als hij dubbel NAT heeft dan meet die samknows speedtest wellicht vanaf de tplink deco. Maar geen idee hoe dat precies werkt.

@Dirkjan443 aan de ledkleur van je ziggomodem kun je zien of deze in bridge mode staat. Als hij wit is is het geen bridge mode groen is wel bridge mode. Zie ook https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes

 

In je deco app kun je zien of je deco's in router mode of accespoint mode staan. Als je Ziggo modem een witte led heeft en je deco's in router mode staan dan heb je dubbel NAT en dus twee routers achter elkaar en dat is niet erg efficiënt.

 

 

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb zelf een sagemcom modem volgens mij kan je het niet zo makkelijk daarbij zien

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

We hebben dus achtergekomen dat de decos allemaal in acces point stonden en de router op bridge/geen wifi. Dus nu hebben we de router op wifi gezet en de deco op accespoint maar dan hebben we geen bekabeld internet. Weet jij hoe dit komt? 

Want zodra wij de decos op router zetten en de ziggo router op bridge dan is er dus hoge latency / slechte onbekabelde wifi

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

De modem/router in bridge en de Deco's in access point kan niet werken, er zal ergens een DHCP server actief moeten zijn.

Alleen de wifi van de modem/router uit betekent niet dat hij in bridge staat, alleen dat de wifi uitgezet is.

Bridge-modus bij Ziggo | Ziggo | Klantenservice

 

Het is of de modem/router in bridge (= alleen als modem werkzaam) en de Deco's als router

of de modem/router als router en de Deco's als access point, dit heeft de voorkeur.

 

Heb je deze stappen al eens gevolgd? Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Dirkjan443
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan je zien of de modem in bridge modus staat? Er is namelijk een keertje een monteur langs geweest en we weten nu niet of hij in bridge staat. We hebben een sagemcom router

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78230Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23309Likes

Lampje wit is router modus.

Lampje groen is bridge modus.