Het ene moment is de ping gewoon goed rond de 20, en het andere moment is het in de honderden en soms wel daar boven. Weet iemand wat we hier tegen kunnen doen? Ik zit op een internet kabel vanuit de router zelf
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat zie je hier voor snelheid en ping? RealSpeed - SamKnows
Welk internet abonnement heb je?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?
Rond de 70 ping casual is het geworden bijna geen 20 meer
Wat zie je hier voor snelheid en ping? RealSpeed - SamKnows
Welk internet abonnement heb je?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers, kabels en het modem op de foto?
Ziggo zakelijk 1200 mbps
Door heel ons huis hebben we TP Link DECO's staan met internetkabels. Met voor mij dus 1 met interkabel naar de computer. Dit omdat wij bridge modus nodig hebben zodat we overal wifi hebben in huis
Foto's zou ik zo maken
Maar bijvoorbeeld in een spel zoals Valorant heb ik soms 17 en soms 60 en soms opeens 150 ping wat dus heel raar is
OK, dit is niet goed, 50 Latency op je modem, dat moet maximaal 18 zijn, ik heb 12 op het modem en 18 op mijn laptop via wifi.
Er zit een splitter tussen, Een soort geel met zwarte doos. Voor duidelijkere foto's moet ik even tot morgen wachten
Het lijkt erop dat deze kabel verder op de aansluiting van het modem geschoven moet worden.
Wil je dat eens proberen?
Ziggo Router/modem in bridge mode en de tp-link als router? Of dubbel NAT? De deco's kunnen trouwens ook gewoon in accesspoint mode en dan hoeft je Ziggo router niet in bridge mode. Wellicht heb je dubbel NAT en verklaart dat de hoge ping.
Dit is hoe ver de kabel er in kan
Hoe kan ik hier achter komen? Dit heeft een monteur namelijk eens gedaan
@Wlmpie De hoge ping zit al op het modem, dus zit er verder richting Ziggo iets niet goed.
@Dirkjan443 Ik zou nog een keer met Ziggo Zakelijk contact opnemen om dit in orde te laten maken.
Is goed ik ga dit even proberen morgen!
@bert als hij dubbel NAT heeft dan meet die samknows speedtest wellicht vanaf de tplink deco. Maar geen idee hoe dat precies werkt.
@Dirkjan443 aan de ledkleur van je ziggomodem kun je zien of deze in bridge mode staat. Als hij wit is is het geen bridge mode groen is wel bridge mode. Zie ook https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/uitleg-lampjes
In je deco app kun je zien of je deco's in router mode of accespoint mode staan. Als je Ziggo modem een witte led heeft en je deco's in router mode staan dan heb je dubbel NAT en dus twee routers achter elkaar en dat is niet erg efficiënt.
Ik heb zelf een sagemcom modem volgens mij kan je het niet zo makkelijk daarbij zien
We hebben dus achtergekomen dat de decos allemaal in acces point stonden en de router op bridge/geen wifi. Dus nu hebben we de router op wifi gezet en de deco op accespoint maar dan hebben we geen bekabeld internet. Weet jij hoe dit komt?
Want zodra wij de decos op router zetten en de ziggo router op bridge dan is er dus hoge latency / slechte onbekabelde wifi
De modem/router in bridge en de Deco's in access point kan niet werken, er zal ergens een DHCP server actief moeten zijn.
Alleen de wifi van de modem/router uit betekent niet dat hij in bridge staat, alleen dat de wifi uitgezet is.
Bridge-modus bij Ziggo | Ziggo | Klantenservice
Het is of de modem/router in bridge (= alleen als modem werkzaam) en de Deco's als router
of de modem/router als router en de Deco's als access point, dit heeft de voorkeur.
Heb je deze stappen al eens gevolgd? Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Kan je zien of de modem in bridge modus staat? Er is namelijk een keertje een monteur langs geweest en we weten nu niet of hij in bridge staat. We hebben een sagemcom router
Lampje wit is router modus.
Lampje groen is bridge modus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.