Update voor de meelezers:
Na vraag via privébericht ook het volgende uitgelegd:
Houd goed in de gaten dat je dan zelf volledig verantwoordelijk bent voor een goed werkende firewall die 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten beheerd en dichthoudt voor verbindingen en pogingen om binnen te komen van buitenuit en voor de DHCP server die je interne IP netwerk verbindingen regelt.
Dus als je port forwards toepast, zul je dat zelf moeten zoeken over hoe en wat in je eigen router en ook met alle andere tig functies die in een eigen router zitten.
Lees je goed in, want 1 instelling niet juist en je hele netwerk kan openloggen voor buiten.
Ziggo kan je daar verder niet mee helpen, zij helpen alleen met hun eigen modem/router.
Dat is ook niet te doen, er zijn honderden verschillende routers in omloop.
Een nieuwe router met een nieuw IP adres is geen beveiliging voor toekomstige DDOS aanvallen, dat kan evenzogoed weer gaan gebeuren.
Het modem uitzetten heeft geen effect, Ziggo heeft een dynamisch IP systeem wat soms jarenlang hetzelfde IP adres oplevert, soms na een paar maanden, niemand die het weet.
Overstappen naar een andere provider?
Daar is het niet anders, als je dan weer problemen hebt, dan krijg je ook geen ander IP adres.