1
Vraag
2
Reacties
Zyad

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

DDOS aanvallen - router aansluiten op modem ivm nieuw IP adres

Ik wordt steeds aangevallen dus een ddos aanval ik wil dat dit stopt klopt het als ik een router koop en die aansluit op mijn modem dat ik dan een nieuwe ip adres krijg ? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Update voor de meelezers:

 

Na vraag via privébericht ook het volgende uitgelegd:

 

Houd goed in de gaten dat je dan zelf volledig verantwoordelijk bent voor een goed werkende firewall die 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten beheerd en dichthoudt voor verbindingen en pogingen om binnen te komen van buitenuit en voor de DHCP server die je interne IP netwerk verbindingen regelt.

Dus als je port forwards toepast, zul je dat zelf moeten zoeken over hoe en wat in je eigen router en ook met alle andere tig functies die in een eigen router zitten.

Lees je goed in, want 1 instelling niet juist en je hele netwerk kan openloggen voor buiten.

 

Ziggo kan je daar verder niet mee helpen, zij helpen alleen met hun eigen modem/router.

Dat is ook niet te doen, er zijn honderden verschillende routers in omloop.

 

Een nieuwe router met een nieuw IP adres is geen beveiliging voor toekomstige DDOS aanvallen, dat kan evenzogoed weer gaan gebeuren.

 

Het modem uitzetten heeft geen effect, Ziggo heeft een dynamisch IP systeem wat soms jarenlang hetzelfde IP adres oplevert, soms na een paar maanden, niemand die het weet.

 

Overstappen naar een andere provider?

 

Daar is het niet anders, als je dan weer problemen hebt, dan krijg je ook geen ander IP adres.

Bekijk in context

8 Reacties 8
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Hoe bedoel je DDOS aanval? Van waaruit maak je dat op.

En nee, je krijgt niet een nieuw IP-adres als je een router koopt. Het modem blijft immers gelijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het modem in bridge zet, dan krijgt een eigen router het externe IP adres, omdat dit een ander MAC adres is, zal je IP adres ook veranderen.

 

Je router wordt dan je DHCP server en firewall.

 

Bridge-modus aanzetten | Ziggo | Klantenservice

 

Dit verandert er in bridge-modus

  • Alle wifi-opties van het modem gaan uit.
  • De DHCP-server en NAT-instellingen vervallen.
  • De firewall schakelt uit.
  • Je kunt Wifispots niet meer gebruiken.
  • De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

En het leuke is dat je veelal in je eigen router het MAC-address van de WAN kan spoofen; je geeft deze dan een ander MAC-address. Daarna laat je zowel de Ziggo-modem (in bridge) als de eigen router herstarten.

Bedenk wel dat jouw "vrienden" het nieuwe IP-adres makkelijk kunnen achter halen zodat

de vreugde waarschijnlijk van korte duur zal zijn.

Moraal: wees secuur bij het kiezen van je vrienden.

Zyad
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Huh wat hahaha mijn ip is gepakt door een online spel ?

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Bert ,

Mijn modem, een Thomson, staat in bridgemodus en krijgt daardoor een ander IP-adres. Wifispots en wifi werken nog steeds en de aangesloten router heeft een intern IP-adres. Voor het overige heb jij gelijk, hoe het met andere modems zit weet ik niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Sparco1955  schreef:

@Bert ,

Mijn modem, een Thomson, staat in bridgemodus en krijgt daardoor een ander IP-adres. Wifispots en wifi werken nog steeds en de aangesloten router heeft een intern IP-adres. Voor het overige heb jij gelijk, hoe het met andere modems zit weet ik niet.


Dat is een andere uitwerking van bridge op je Thomson, dan de huidige standaard, maar de Thomson ken ik niet.

Zo werkt het bij een Connect box in ieder geval niet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een eigen router en het modem in bridge mode kan (tijdelijk) een oplossing zijn maar als je die online games blijft spelen zijn ze toch zo weer achter je nieuwe ip-adres en beginnen ze weer opnieuw 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Update voor de meelezers:

 

Na vraag via privébericht ook het volgende uitgelegd:

 

Houd goed in de gaten dat je dan zelf volledig verantwoordelijk bent voor een goed werkende firewall die 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten beheerd en dichthoudt voor verbindingen en pogingen om binnen te komen van buitenuit en voor de DHCP server die je interne IP netwerk verbindingen regelt.

Dus als je port forwards toepast, zul je dat zelf moeten zoeken over hoe en wat in je eigen router en ook met alle andere tig functies die in een eigen router zitten.

Lees je goed in, want 1 instelling niet juist en je hele netwerk kan openloggen voor buiten.

 

Ziggo kan je daar verder niet mee helpen, zij helpen alleen met hun eigen modem/router.

Dat is ook niet te doen, er zijn honderden verschillende routers in omloop.

 

Een nieuwe router met een nieuw IP adres is geen beveiliging voor toekomstige DDOS aanvallen, dat kan evenzogoed weer gaan gebeuren.

 

Het modem uitzetten heeft geen effect, Ziggo heeft een dynamisch IP systeem wat soms jarenlang hetzelfde IP adres oplevert, soms na een paar maanden, niemand die het weet.

 

Overstappen naar een andere provider?

 

Daar is het niet anders, als je dan weer problemen hebt, dan krijg je ook geen ander IP adres.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic