1
Vraag
2
Reacties
Ruudster

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Data verbruik ziggo internet thuis

Hallo allemaal,

 

Ik wil graag weten hoeveel data ik precies download en upload per maand. Waarom ik dit weten wil?

Wij gaan (zo het nu staat, nog even spannend) binnenkort verhuizen en hebben geen Ziggo op ons nieuwe

adres of de mogelijkheid om dit te laten aanleggen. Ik zal dus afscheid moeten nemen van Ziggo.

Nu kan ik via een andere provider een 4g/5g internetabonnement afsluiten met een bundel van 500gb download per maand. Beloofde snelheden zouden 100/10 zijn voor down- en upload.

 

Ik heb totaal geen idee wat mijn verbruik is. Mijn Ziggo modem staat in bridge en mijn router heeft niet de optie om mijn verbruik te monitoren.

 

Iemand een idee? Is er een moderator die aan de gegevens kan komen van de laatste paar maanden?

 

Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddels het huis gekocht en eigen zo goed als verkocht! Snel gegaan binnen 3 weken. 

Tijdens de bezichtiging erachter gekomen dat er glasvezel in het huis zit! Met bewoner hier over gesproken en

dit werkt perfect en gaat via Solcon. Jammer genoeg dus geen Ziggo op dit adres.. Hopelijk in de toekomst wel.

 

Dataverbruik is in die zin nu dus niet meer van belang aangezien ik niet met bundels hoef te werken.

@efok , Ik heb de TP-Link Archer AX10, ik heb gezocht naar dat SNMP maar kan ik niet vinden.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken!

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Let op met de mooie beloftes van mobiele providers via 4G/5G.

Hier hebben 2 van de 3 mobiele netwerken geen bereik in delen van het huis en dat is dicht bij het centrum van een stad van bijna 80.000 inwoners.

Probeer het eerst eens uit met een telefoon of anderszins hoe het bereik is van die provider op verschillende plekken in je nieuwe huis.

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Uiteraard gaan we dit eerst testen voor we een abonnement afsluiten.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

denk niet dat een moderator kan inzien wat je maandelijkse verbruik is.

 

500GB lijkt veel

 

zeker met gebruik van Netflix Npo plus Youtube etc en het downloaden van een game in de store van xbox ps4/5 en nintendo kom je al snel aan de 500 Gb 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat deels kan helpen is per device kijken een tablet of smartphone kan bij benadering laten zien wat deze verbruikt. 

 

Waarom een mobiele verbinding is op dat adres helemaal geen bedraad internet mogelijk? Ah deze vraag is gekoppeld aan dit topic

 

Practisch gezien zou je dan een Mifi router kunnen inzetten om zo bekabeld verder te werken naar wifi accespunten, want wat ga je doen welke apparatuur heeft een internet verbinding nodig? 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
  • Welke router heb je? Ik lees het dataverbruik op mijn router uit met snmp mbv librenms.

efok_0-1650784610429.png

Je ziet dat wij in een maand zo’n 478 Gigabyte hebben binnengehengeld, en 220 hebben geüpload.

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Inmiddels het huis gekocht en eigen zo goed als verkocht! Snel gegaan binnen 3 weken. 

Tijdens de bezichtiging erachter gekomen dat er glasvezel in het huis zit! Met bewoner hier over gesproken en

dit werkt perfect en gaat via Solcon. Jammer genoeg dus geen Ziggo op dit adres.. Hopelijk in de toekomst wel.

 

Dataverbruik is in die zin nu dus niet meer van belang aangezien ik niet met bundels hoef te werken.

@efok , Ik heb de TP-Link Archer AX10, ik heb gezocht naar dat SNMP maar kan ik niet vinden.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Geen Ziggo punt gezien? Ik ben toch wel benieuwd of dat een bewuste keuze was van de vorige bewoner/eigenaar om enkel voor glasvezel te kiezen, bij het bouwen.

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee niet gezien. Huis is 1952 gebouwd dus toen hadden ze sowieso nog geen kabel. Betreft ook in het buitengebied

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Als ik via de postcodecheck kijk wat er beschikbaar is op ons nieuwe adres komen alleen 3 dsl aanbieders naar voren.

 

Glasvezel is via kabelnoord aangelegd en ik heb daar de keuze uit: Solcon, Multifiber, Weserve (W3SERVE) of Kabelnoord zelf.

 

Kostentechnische en de wens voor een vast ip adres (ivm NAS/Domotica) zijn Solcon of Multifiber de beste opties. TV doe ik er bij beiden niet bij aangezien ik denk dat die TV ervaring niet het zelfde zal zijn als Ziggo.

Lees op andere forums ook veel klachten over de betrouwbaarheid van het TV signaal en de simpelheid van

de interface. Gebruik nu NLziet (heeft ook live tv op alle zenders die wij nu kijken) en andere streamingdiensten

dus kunnen denk ik eerst wel zonder een tv abonnement.

 

Hopelijk wordt Ziggo in de toekomst ook beschikbaar voor onze woning via het glasvezelnet!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus niet dat vrijwel nieuwbouw uit je andere topic.

 

Hopelijk wordt Ziggo in de toekomst ook beschikbaar voor onze woning via het glasvezelnet!

 

Ga daar maar niet van uit. 

Mark3

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de app data usage, deze meet je totaal, wifi en mobiel en zelfs met welke app je wat verbruikt.

Is dat een idee.

Ter info, bv een programna kijken kost je ongeveer 1 gig per uur.

Groet

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mark3  schreef:

Ik heb de app data usage, deze meet je totaal, wifi en mobiel en zelfs met welke app je wat verbruikt.

Is dat een idee.

Ter info, bv een programna kijken kost je ongeveer 1 gig per uur.

Groet


Maar niet van een bedraad aangesloten pc neem ik aan?

Mark3

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nee inderdaad, alleen wifi 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hoewel nuttig krijg je zo niet het volledige data verbruik in beeld, dat moet echt in je modem/router uitgelezen worden.

 

Gezien het onderwerp mijn huidige provider modem/router van Sagemcom heeft zowaar die statistieken ook aan boord.

 

 

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee. Die woning is niks geworden. Gelukkig veel beter plekje gevonden! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ruudster  schreef:

Nee. Die woning is niks geworden. Gelukkig veel beter plekje gevonden! 


Ik was al verbaasd van 2021 naar 1952 en buitengebied is een behoorlijk verschil, dan is de aanwezigheid van kabel al weer minder vanzelf sprekend.

Geniet van je nieuwe stek, pas als Ziggo een overeenkomst sluit met kabelnoord is er een kansje, of ze moeten ooit zelf een kabel daar heen trekken.

Ruudster
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja al jaren bezig en hebben diverse woningen bekeken. Zoals je begrijpt van jong tot oud. 
Op veel huizen een bod gedaan maar altijd net niet genoeg geboden. Klote tijd voor huizenzoekers..

 

Jammer dat Ziggo (mogelijk) niks gaat worden. Altijd tevreden geweest.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic