1
Vraag
2
Reacties
Eddie the Eagle

Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Dalende waardes in het modem; soms een instabiele verbinding bij Teams/Zoom

Afgelopen december heb ik hier een topic geplaatst nav mijn overgang naar Giga en wat aanpassingen die in de aansluitingen gedaan zijn. Wat me opvalt is dat sinds een aantal dagen de waardes uit het modem behoorlijk gedaald zijn tov de vorige post van december. Ook hebben we sinds een paar dagen een instabiele verbinding bij het thuisvergaderen in Teams/Zoom. De verbinding valt nooit helemaal weg maar gezien de lagere waardes uit het modem maak ik me wel zorgen. We zijn nogal afhankelijk van de verbinding ivm thuiswerken. In de reacties hieronder zal ik de waardes nogmaals plaatsen.

 
2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 150Oplossingen
  • 261Likes

Hi @Eddie the Eagle, dankjewel voor het delen van je bevindingen en natuurlijk voor het warme ontvangst van onze monteur! Die kop koffie zal hem vast gesmaakt hebben. 🙂 Wel ontzettend balen dat het probleem nog niet verholpen is. Opzich is het zeker een optie om in dit geval een Ubee1318ZG te testen. Het modem heeft geen wifi dus een eigen router is noodzakelijk. Volgens mij moet dat in jouw geval geen probleem zijn, maar ik check het toch maar even. Is dit inderdaad geen punt, hoor ik het graag en zorg ik ervoor dat je een Ubee krijgt toegestuurd. 

Bekijk in context

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Ik wilde eigenlijk een weekje testen met het nieuwe modem vooraleer hier te reageren maar het was wel duidelijk na vandaag. Geen haperingen meer in voice/video. Geen enkele en het begon dramatische vormen aan te nemen.....wat een verademing. Ik weet niet waar de Arris en de Ubee in essentie verschillen maar bij mij maakt het alles uit. Dank voor jullie hulp hier in dit topic en voor de snelle actie. Vrijdag verstuurd, zaterdag online en vandaag de stress test.

 

Top Ziggo 👍.

Bekijk in context

35 Reacties 35
Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
26100000004.739QAM2562
16020000004.739QAM2561
36180000004.540.4QAM2563
46260000004.439QAM2564
56340000004.139QAM2565
6642000000438.6QAM2566
7650000000439QAM2567
86580000004.539QAM2568
96660000004.839QAM2569
106740000005.140.4QAM25610
116820000004.940.4QAM25611
126900000004.539QAM25612
136980000003.938.6QAM25613
147060000003.639QAM25614
157140000003.538.6QAM25615
167220000003.839QAM25616
177300000004.638.6QAM25617
187380000005.139QAM25618
197460000005.539QAM25619
207540000005.139QAM25620
217620000004.438.6QAM25621
227700000003.639QAM25622
237780000003.339QAM25623
247860000003.538.6QAM25624
257940000003.939QAM25625
268020000004.438.6QAM25626
278100000004.539QAM25627
28818000000438.6QAM25628
298260000002.837.6QAM25629
308340000001.437.4QAM25630
31842000000-0.536.4QAM25631
32850000000-1.435.8QAM25632


ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
2Locked38.98326100
1Locked38.98326100
3Locked40.36628700
4Locked38.98326100
5Locked38.98326100
6Locked38.60537700
7Locked38.98326100
8Locked38.98326100
9Locked38.98326100
10Locked40.36628700
11Locked40.36628700
12Locked38.98326100
13Locked38.60537700
14Locked38.98326100
15Locked38.60537700
16Locked38.98326100
17Locked38.60537700
18Locked38.98326100
19Locked38.98326100
20Locked38.98326100
21Locked38.60537700
22Locked38.98326100
23Locked38.98326100
24Locked38.60537700
25Locked38.98326100
26Locked38.60537700
27Locked38.98326100
28Locked38.60537700
29Locked37.63627600
30Locked37.35598810
31Locked36.38689010
32Locked35.779911110


D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
159964K1866QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
159Locked40442266696810

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9847Posts
  • 580Oplossingen
  • 3578Likes

Ten opzichte van het vorige topic zie ik dat het vermogen inderdaad ~2 dBmV is gedaald. Ook de MER (signaal/ruis-verhouding) is gedaald met ~1 dB. Volgens mij is dit het gevolg van het stijgen van de buitentemperatuur en het effect daarvan op de (weerstand van de) buitenkabel.

 

De spreiding in vermogen en MER is duidelijk aanwezig, dat zich echt in de buitenkabel zelf. Ook dat kwam in het vorige topic aan het licht. Op het hoogste SC-QAM-kanaal is de MER van 35,8 dB aan de lage kant. Op het OFDM-kanaal zouden de uncorrectable errors 0 moeten zijn, maar het profiel (modulatie 4096-QAM) is het hoogste beschikbare, dus goed.

 

Op mijn UBC1318ZG is ook enig verschil waarneembaar in vermogen en MER:

 

20220208-01.png20220208-02.png

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Dank je (wederom 😉). Moeten we hier iets mee of maar hopen dat het goed blijft gaan ? Ik heb geen backup voor thuiswerken dus voel me soms een beetje aan de goden overgeleverd. Als de lijn uitvalt heb ik een probleem.

 

edit: die waardes, zeker het vermogen, ligt bij jou rond de 11 gemiddeld; bij mij 4. Dat is nogal een verschil.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9847Posts
  • 580Oplossingen
  • 3578Likes

Zou je ook de gegevens uit de log willen plaatsen? Dan kijk ik of daar bijzonderheden in worden vermeld.

 

Voor een volledig stabiele internetverbinding zou de buitenkabel (gedeeltelijk) vervangen moeten worden. Het vermogen is met een 'forward path equalizer' te optimaliseren maar de ruis niet. Een andere optie is een downgrade terug naar Internet Max i.c.m. het reguliere SmartWifi modem.

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Ik ben geen technicus maar als die waardes zo op en neer stuiteren, dan is er iets niet in de haak en dat wijst dan het meest op een buitenkabel die niet in orde is. In huis is alles onlangs up to date gebracht door de monteur. Ik wil inderdaad graag een volledig stabiele internetverbinding; en een downgrade is ook maar een tijdelijke oplossing. Als die kabel schade of corrosie heeft, dan wordt dat alleen maar erger. Ik besef dat de kabel vervangen de minst leuke oplossing is (ook voor mij) maar als het moet dan graag want hier krijg ik de kriebels van.

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

Mon 10/01/2022 01:52:353Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:07:473No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:10:105B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:10:103No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:12:165B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:12:183No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:14:103Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:14:403No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 10/01/2022 02:16:385MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 13/01/2022 14:16:214DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 13/01/2022 18:49:123No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 15/01/2022 14:34:276CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 15/01/2022 16:15:283No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 15/01/2022 22:34:326CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 16/01/2022 00:53:583No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 16/01/2022 14:31:376CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 16/01/2022 17:32:413No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sun 16/01/2022 20:35:396CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 17/01/2022 02:16:214DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 17/01/2022 03:55:413No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 17/01/2022 22:04:366CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 20/01/2022 13:24:483No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 20/01/2022 14:16:214DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Thu 20/01/2022 15:42:596CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 22/01/2022 13:56:063No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 22/01/2022 18:16:296CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 24/01/2022 02:16:214DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 24/01/2022 07:31:526CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 24/01/2022 07:32:043No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 24/01/2022 11:31:566CM-STATUS message sent. Event Type Code: 23; Chan ID: 159; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:49:035Lost MDD Timeout;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:49:583Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:026CM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:183Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:276CM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:383Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:426CM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:50:583Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:51:036CM-STATUS message sent. Event Type Code: 6; Chan ID: 3; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 25/01/2022 01:52:095MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Wed 26/01/2022 01:32:513No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 28/01/2022 13:51:524DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=ac:f8:cc:2a:fb:a8;CMTS-MAC=00:27:90:0d:59:5d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9847Posts
  • 580Oplossingen
  • 3578Likes

De log is helaas niet geheel compleet, dit komt door een bug in de firmware van het SmartWifi modem Giga.

 

Ik zie op 25-1, 1:49 algehele signaaluitval, tussen 15-1 en 24-1 9× uitval van FEC lock op de PLC binnen het OFDM-kanaal en op 10-1, 2:10 een ranging-probleem. Samengevat is er zeker instabiliteit in het signaal aanwezig.

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Alvast bedankt Thobias. Ik hoop dat we een oplossing vinden; zelfs als dat betekent dat we de buitenkabel moeten vervangen, waar ik ook niet naar uitkijk maar ik kan niet zonder een stabiele lijn.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9847Posts
  • 580Oplossingen
  • 3578Likes

We moeten maar even afwachten hoe een moderator hierover denkt.

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Een moderator denkt er zo te zien niet veel over 😂. Ik krijg regelmatig onderstaande melding tijdens Zoom veraderingen. Ook valt vaak het geluid weg tijdens vergaderingen en online gaming bij alle 4 de huisgenoten.

 

EddietheEagle_1-1644600258205.png

 

 

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9847Posts
  • 580Oplossingen
  • 3578Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht, naar alle waarschijnlijkheid komt een van hen morgen in het topic langs.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6587Posts
  • 572Oplossingen
  • 2963Likes

 Hi @Eddie the Eagle,

Welkom op de Community! Vervelend dat jij en je huisgenoten zoveel problemen ervaren tijdens Zoom meetings of tijdens het gamen. Zo te lezen krijg je al excelente hulp van @tobiastheebe! Bij het uitlezen van je modem valt mij ook op dat de verbinding niet stabiel is. Eigenlijk al hetzelfde wat jullie al hebben ontdekt. Dit is niet iets wat we op afstand kunnen herstellen. Een monteur moet dit verder onderzoeken en achterhalen of de oorzaak nu ligt bij je Ziggo aansluiting in huis, de verbinding naar de wijkaansluiting of elders in het netwerk.

 

Als je wil kunnen we alvast een afspraak voor je inplannen. Let wel, er zijn enkele voorwaarden. Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur vindt je een korte opsomming.

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Beste Folkert; dat is een goed plan. Vast dank voor het inplannen.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 6587Posts
  • 572Oplossingen
  • 2963Likes

Geregeld! Monteur staat ingepland op eerst volgende mogelijkheid; as vrijdagochtend 18 februari. Je krijgt ook een bevestiging via e-mail. Past het moment niet, of wil je hem verplaatsen. Volg de info in de mail.

Laat je ons hier weten hoe het afloopt?

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Dank je Folkert; ik laat weten wat er uit komt !

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

De monteur is zojuist geweest en weer weg, voorzien van een lekker kopje koffie 😉.

 

Conclusie: het signaal dat binnenkomt op de AOP is goed, dwz alle lampjes in zijn apparaatje gaan op groen. Hij vermoed dan ook een probleem met het netwerk waar een netwerkmonteur aan te pas zou moeten komen. Dat is niet onlogisch gezien de aard van mijn problemen; ik zou juist zo`n type monteur al verwacht hebben vandaag.

 

Nog even samenvattend:

 

- sinds januari heb ik de CB Giga en bijbehorend Giga abbo. 

- ik haal de speedtest waardes (930/50), die ik bekabeld uitvoer vanaf mijn router (UDM-SE)

- Netflix e.d. is dan ook geen probleem; TV-signaal is trouwens uitstekend

- sinds enkele weken heb ik grote problemen met online beeld & geluid, het begint onwerkbare vormen aan te nemen

- alle aansluitingen in huis zijn modern, onlangs vervangen en het signaal is vandaag gecontroleerd (en ok)

- de problemen zijn ontstaan na de wisseling van het docsis 3.0 naar docsis 3.1 modem & Giga abbo

 

Nu denk ik maar even hardop mee.....

 

- we moeten dit oplossen; we kunnen zo niet thuiswerken

- ik zou terugkunnen naar docsis 3.0 maar dat voelt als een knieval

- ik lees hier dat er een alternatieve Ubee1318ZG is die in sommige gevallen wel voldoet; zullen we dat eerst eens proberen ?

 

 

 

 

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 150Oplossingen
  • 261Likes

Hi @Eddie the Eagle, dankjewel voor het delen van je bevindingen en natuurlijk voor het warme ontvangst van onze monteur! Die kop koffie zal hem vast gesmaakt hebben. 🙂 Wel ontzettend balen dat het probleem nog niet verholpen is. Opzich is het zeker een optie om in dit geval een Ubee1318ZG te testen. Het modem heeft geen wifi dus een eigen router is noodzakelijk. Volgens mij moet dat in jouw geval geen probleem zijn, maar ik check het toch maar even. Is dit inderdaad geen punt, hoor ik het graag en zorg ik ervoor dat je een Ubee krijgt toegestuurd. 

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Top Monica, laten we dat zo doen. Ik heb inderdaad een eigen router en AP`s.

 

 

Monica
Community Moderator
Community Moderator
  • 772Posts
  • 150Oplossingen
  • 261Likes

Gaan we regelen @Eddie the Eagle. Ik heb het in orde gemaakt, het modem zal binnen 3-5 werkdagen bezorgd worden. Eenmaal onderweg ontvang je nog een T&T code per mail, voor het huidige modem volgt een retourdoos. Houd je ons op de hoogte? 

Eddie the Eagle
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 240Posts
  • 3Oplossingen
  • 43Likes

Dank voor je hulp Monica; ik stuur de Arris retour en laat hier weten wat er uit de test met de Ubee komt. Fingers crossed 😉.

 

Fijn weekend.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic