1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
TH2

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daikin-app kan geen verbinding maken.

Kan via Daikin-app geen verbinding maken met het (Deco)netwerk voor de geïnstalleerde warmtepomp.

Heb instelling  al gewijzigd in äccess point" en "snelle roaming" al aangezet.

Ook het leesteken (koppelteken) al uit de netwerknaam gehaald.

Zonder geïnstalleerde app kan ik de warmtepomp/thermostaat niet bedienen en uitlezen.

Gr. Ton

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 19
  • 10564Posts
  • 508Oplossingen
  • 5838Likes

Hallo,

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode.



Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst van verbonden apparaten? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24634Posts
  • 1069Oplossingen
  • 8021Likes

Misschien handig dit topic even door te lezen over de Deco's M4

@Pasi  weet echt alles over de TP-Link Deco's en hopelijk kan hij u hier een stap mee verder helpen. Ik zelf heb geen Dec's meer, binnenkort weer maar hoop dat u hiermee iets verder komt.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Pasi

Level 19
  • 10564Posts
  • 508Oplossingen
  • 5838Likes

Hallo,

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode.



Probeert u eens één ( of een mix ) van de onderstaande opties :

Controleer of de Deco set de laatst firmware heeft:
-Start de Deco app op uw smartphone
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Voer een update uit voor Deco”

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst van verbonden apparaten? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet alle stations, behalve de Master uit.
-Nu proberen in te loggen op wifi.

 

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is voorlopig van de baan. Daikin-pomp is gedemonteerd.

In ieder geval bedankt voor de info. Mogelijk toch nog van belang.

vr.gr.

de vraagsteller TH2, Ton

Pasi

Level 19
  • 10564Posts
  • 508Oplossingen
  • 5838Likes

@TH2  schreef:

Probleem is voorlopig van de baan. Daikin-pomp is gedemonteerd....


Als techneut stel ik dan ( toch ) de vraag, waarom hebt u de pomp gedemonteerd ?

 

TH2
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Daikin hybride pomp (toch niet bepaald goedkoop) werkte bij mij niet goed. Temperatuur van de aanvoerleiding werd niet warmer dan 22 tot 32 graden. Gaat niet samen met mijn bestaande (HT)  verwarmingscircuit/installatie. Pomp verbruikte, ondanks veel te lage opbrengst aan warmte, ook nog enorm veel energie. Kon oplopen tot plm 5 kWh per uur, dag en nacht. Probleem kan ook (deels) te maken hebben met tekortkomingen in mijn installatie. Ik heb breedliggende vloer(bij)verwarming en 2 putten met (hoog temperatuur) convectoren in de woonkamer. Mogelijk is ook de flow (watercirculatie) in mijn installatie te laag. Kortom, was geen succes.