1
Vraag
2
Reacties
Marcel van Asch

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

DS blijft blauw branden

Sinds een paar dagen blijft op het Ubee modem het blauwe ds lampje branden op het modem 

Alle kabels zijn nagelopen en daar zit het volgens mij niet in .

Wel zijn er in het verleden nogal wat vage storingen geweest met het internet zoals dat het oude modem zo maar opnieuw opstarten. Ziggo heeft mij toen het Ubee modem opgestuurd zonder wifi en dat heeft even goed gewerkt .

 

Ik stuur wat bestandjes mee mischien dat er iemand is die er wat mee kan .

 

Ziggo is hier pas nog een paar keer geweest .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Sorry dat het even duurde , maar ik heb eerst weer alles nagelopen .

Na een storing in het wijk bij ons 3434XG brand het lampje niet meer 

Volgens Facebook was er in het wijk een storing en daarna was het lampje uit , geen idee wat er nou precies was maar voor nu lijkt het weer opgelost . 

 

Als het mis gaat neem ik weer contant op , bedankt voor het meedenken .

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream vertoont instraling van 4G en 5G, zoals ook in het vorige topic het geval was.

 

Van 'partial bonding' is alleen sprake als een of meerdere kanalen onbruikbaar worden, op de UBC1318ZG wordt deze status (en een blauwe DS/US LED) vaker ten onrechte getoond.

 

In de log zie ik buiten de installatie van het modem op 19-4 en een firmware-upgrade op 5-5 geen grote problemen, behalve enkele SYNC timing failures en T3 timeouts op 4-5, mogelijk vanwege stroomloos maken van het modem. De twee sporadische MDD timeouts op 5-5 en 10-5 kunnen wel (zeer) kortstondig partial bonding hebben veroorzaakt.

 

Is er nog iets aan de installatie veranderd? Deze overzichtsfoto is de laatste die ik in het vorige topic vind.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Beste tobiastheebe .

Ik heb verder nadat Ziggo is geweest niets meer veranderd er is nog wel door Ziggo een andere splitter geplaatst binnen met twee uitgangen  en er is in het wijk aan de kast een paar keer gewerkt .

Speedtest geeft gewoon bekabeld 300 en 30 up , wel zie ik wat hogerige ping 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Wat versta je precies onder 'hogerige ping'?

 

Het OFDM-kanaal, dat primair voor de internetverbinding wordt gebruikt, ziet er in elk geval goed uit. Je kunt nog testen met het modem direct op het AOP aangesloten (dus zonder de splitter), ook om na te gaan of de instraling dan verdwijnt.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Marcel van Asch , het is alweer een paar dagen stil in dit topic. Heb je het advies van @tobiastheebe gezien?
 

We horen graag van je wat je ervaringen zijn met deze tijdelijke test.

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb zeker het advies gezien , maar snap niet wat er bedoeld wordt met

De downstream vertoont instraling van 4G en 5G . Verder brand het lampje nog steeds 

De kabel naar het modem is door Ziggo opnieuw aangesloten dus weet eigelijk niet wat ik verder moet doen .

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je het modem direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream/upstream-gegevens plaatsen?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Heb je bovenstaande kunnen testen @Marcel van Asch

Marcel van Asch
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Sorry dat het even duurde , maar ik heb eerst weer alles nagelopen .

Na een storing in het wijk bij ons 3434XG brand het lampje niet meer 

Volgens Facebook was er in het wijk een storing en daarna was het lampje uit , geen idee wat er nou precies was maar voor nu lijkt het weer opgelost . 

 

Als het mis gaat neem ik weer contant op , bedankt voor het meedenken .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic