1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar
Expert
Expert
  • 3365Posts
  • 63Oplossingen
  • 698Likes

DOCSIS gerelateerde screenshots van een Fritz!box

Ter leering ende vermaeck een paar screenshots van een Fritz!box met informatie over de DOCSIS verbinding.

OverzichtOverzichtInformatie over de kanalenInformatie over de kanalenStatistiekenStatistiekenMogelijke setting om sneller te kunnen startenMogelijke setting om sneller te kunnen starten

34 Reacties 34
w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

@jansmarcel  schreef:

@w.j.b  Ik heb de instelling gevonden en voor de wifi adapter die ik gebruik ingeschakeld. Zonder resultaat helaas. Hij blijft op filtered staan. Ook met de firewall van het internet security pakket uitgeschakeld.

Kan je eens screenshots plaatsen van wat je ingesteld hebt op de FRITZ!Box?

Op wat voor een apparaat voer je de test uit?

Als dat een Windows apparaat is, kan je dan ook screenshots plaatsen van de firewall-rule die icmpv6 echo requests inkomend toestaat.

Heeft dat apparaat wel netjes een IPv6 adres?

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

De test wordt uitgevoerd op een Windows 10 machine

jansmarcel_0-1644353417154.png

jansmarcel_0-1644354696970.png

jansmarcel_2-1644353628065.png

Is dit voldoende om je vragen te beantwoorden? Begin soms het idee te krijgen dat ik met ipv6 door de bomen het bos niet meer zie.
Het apparaat waar de test mee uitgevoerd wordt is er een van AVM (USB adapter)

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

Poets nog even het derde blokje van jouw IPv6 adressen weg.

Dus 2001:1c05:****:de rest.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

Heb je op de FRITZ!Box wel het juiste apparaat geselecteerd voor die ping6?

Dit moet jouw PC zijn maar je lijkt een apparaat van AVM geselecteerd te hebben.

caesar
Expert topicstarter
Expert
  • 3365Posts
  • 63Oplossingen
  • 698Likes

@jansmarcel 

Je hebt de management interface van de 5GHz USB WiFi stick geselecteerd, dat lijkt mij niet de bedoeling.

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

@caesar  ergens anders kan ik bij mijn weten niet de Pingv6 aanzetten (en ik weet blijkbaar niet veel). Ze lijken eenvoudig die fritzboxen, maar niets is minder waar lijkt het. De normale dingen kan ik wel vinden. Maar hier snap ik niet veel van.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

Staat jouw PC in het lijstje van apparaten waar je er één uit moet selecteren? 

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

@w.j.b  ja zo heb ik hem daar geselecteerd. De naam die ik gekozen hem is van de wlan stick waarmee ik het intenet op ga. De adapter internet in de laptop is al zo oud dat er geen fatsoenlijke snelheid mee te halen is.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

Duidelijk, je hebt dus blijkbaar een FRITZ!WLAN usb stick.

Kan jij een screenshot plaatsen van de firewall op jouw PC waarop de icmpv6 inkomend toegestaan is.

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

@w.j.b  klopt inderdaad de 860 AC.

jansmarcel_1-1644359936298.png

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

Zou het kunnen zijn dat de stappen beschreven bij punt 3 in de link de oplossing zijn? (Hier doelde ik al eerder op, maar er zijn op dat punt nog meer dingen in te stellen waar ik de werking niet van ken:
IPv6-ondersteuning in FRITZ!Box configureren | FRITZ!Box 7590 | AVM Nederland

caesar
Expert topicstarter
Expert
  • 3365Posts
  • 63Oplossingen
  • 698Likes

Nee, dat staat bij jou allemaal goed want anders had je geen IPv6 op je LAN.

jansmarcel
Expert
Expert
  • 915Posts
  • 46Oplossingen
  • 449Likes

@caesar  Bedankt. Ik wil nog eens gaan testen met Linux. Dan zet ik de internet security even buiten spel. Al is het maar uit nieuwsgierigheid of er iets veranderd in het resultaat van de test site. 
Begrijp ook na nogmaals de mail van 21 november gelezen te hebben dat het voorlopig nog gewoon met ipv4 doorgaat. Hoe lang het gaat duren voor je zonder ipv6 niet veel meer kunt? Ik heb zelf geen idee. 

caesar
Expert topicstarter
Expert
  • 3365Posts
  • 63Oplossingen
  • 698Likes

@jansmarcel 

Ik gebruik al IPv6 sinds ver voor de tijd dat Ziggo wist dat het bestond, en ik maak geen grapje. Dat ging toen via tunnels over IPv4. IPv6 functioneert zonder enig probleem, je merkt niet eens dat je het gebruikt. Jaren geleden waren er wel eens wat hikjes, maar zelfs toen mocht dat geen naam hebben. Het stelt echt niks voor.

w.j.b

Gedreven Raadgever
  • 1498Posts
  • 2Oplossingen
  • 222Likes

Het klopt dat IPv6 ook prima werkt met die score van 18 uit 20.

Je kunt dan echter wel problemen gaan krijgen bij het hosten van services op jouw thuisnetwerk. Weet dat IPv6 sterk leunt op icmp berichtuitwisseling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic