1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

DOCSIS gerelateerde screenshots van een Fritz!box

Ter leering ende vermaeck een paar screenshots van een Fritz!box met informatie over de DOCSIS verbinding.

 

OverzichtOverzichtInformatie over de kanalenInformatie over de kanalenStatistiekenStatistiekenMogelijke setting om sneller te kunnen startenMogelijke setting om sneller te kunnen starten

34 Reacties 34
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@caesar  begrijp niet verkeerd, probeer ook te leren.

 

Je bent dus blij met modem die dit doet en aankan of is er nog meer uit te halen.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@caesar  Wat heb je voor instellingen gedaan voor IPv6? Ik heb zelf een 7590 achter een 1318 in bridge, als ik dan naar een test site ga dan haal ik niet de maximale score. Met dezelfde instellingen verschilt het ook nog per PC/laptop. Kan dit aan de firewall op de bewuste apparaten liggen?

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Dave! 

Wat bedoel je met "is er nog meer uit te halen" ? Dit zijn alle gegevens die puur betrekking hebben op het DOCSIS protocol. UIteraard zijn er nog veel meer gegevens uit te halen.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@jansmarcel 

Ik had tot voor een paar dagen een 7590 achter een Connectbox in bridge mode. Ik heb sinds de Connectbox ook IPv6 mode ondersteunt nooit een speedtest gedaan. Voor die tijd had ik een IPv6 tunnel over IPv4, en toen was mijn IPv6 snelheid aanzienlijk hoger dan mijn IPv4 snelheid. Vraag mij niet hoe dat kon, geen idee.

 

Er is niet zoveel in te stellen aan IPv6 op een Fritz!box, maar ook niet aan IPv4.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Hoe ik het bedoel, weer lastige, je geeft al het antwoord, er is meer informatie en gegevens uit te halen. 

Ga je topic gewoon blijven volgen. Is best intersant dit 😉

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dit is hoe ik het nu ingesteld heb.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@jansmarcel 

Bij de verbindingsinstellingen moet je de tweede optie gebruiken, niet de derde. Het staat er ook bij, dat die instelling voor de kabel aansluitingen is.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@caesar  bedankt voor de tip had het er eerst zo staan, maar door de dingen die ik eerder noemde had ik die instelling uitgeprobeerd. Is weer aangepast naar de optie die je noemt.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@jansmarcel  schreef:

Wat heb je voor instellingen gedaan voor IPv6? Ik heb zelf een 7590 achter een 1318 in bridge, als ik dan naar een test site ga dan haal ik niet de maximale score. Met dezelfde instellingen verschilt het ook nog per PC/laptop. Kan dit aan de firewall op de bewuste apparaten liggen?


Dat kan zeer zeker aan de firewall van die apparaten liggen. Als de firewall inkomend dicht staat voor icmpv6 echo requests dan zal je nooit de maximale score halen.

IMG_20220120_165309.png

 Welke score haal jij?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@w.j.b  18 / 20 ICMP staat op Filtered. Daar zit ook het probleem ik kan de vinger er nog niet op leggen wat ik aan moet passen.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@jansmarcel  schreef:

@w.j.b  18 / 20 ICMP staat op Filtered. Daar zit ook het probleem ik kan de vinger er nog niet op leggen wat ik aan moet passen.


De firewall van zowel jouw FRITZ!Box als jouw PC moeten inkomend ICMPv6 echo-requests doorlaten.

Als je een Android tablet of telefoon via wifi aansluit, wat is daar dan de score op?

Als die ook 18 uit 20 is, dan zal je de ping6 moeten toestaan.

 

FRITZ_Box_Fon_WLAN_7390.png

 

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

Ik heb geen idee van welke oeroude versie van Fritz!os deze screenshot is, maar die instelling is niet meer te vinden in de huidige versies.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

Die instelling is vast nog wel ergens te vinden want anders heeft de FRITZ!Box een ernstige tekortkoming en dat kan ik me toch echt niet voorstellen.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Android mobiel via wifi IPv6: Not supported
Via 4G ICMP Not tested.

Dacht dat het aan de virusscanner lag. Dus die verwijderd en nogmaals geprobeerd.
Nu gaat hij verder en geeft hetzelfde resultaat als over 4G.
Dat zit de rest van de instelling in de FritzBox?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@caesar  Ik draai FritzOS 7.29 de optie die @w.j.b  noemt is daar niet in te vinden, tenminste niet op die plek. Een pagina op het internet verwijst naar hetzelfde.
Wat ik wel gevonden heb als je naar het  Thuisnetwerk/netwerk en vervolgens de tab netwerkinstellingen gaat, daarna meer instellingen activeren. Vervolgens komt er een kopje IP-instellingen tevoorschijn met 2 knoppen voor de versies van IP instellingen. Achter de knop voor v6 verbergen zich ook weer een aantal instellingen. Zit daar misschien iets fout?

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@w.j.b 

Dit wordt per aangesloten IPv6 node geregeld, niet voor de hele router.

caesar
Topicstarter
Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@jansmarcel 

Je gaat naar Internet > Permit Access, dan kom je uit op het tabblad Port Sharing, en dat zie je rechts onderaan de button Add Device for Sharing. Daar klik je op, en dan kun je een device uitkiezen, en als je dat gedaan hebt komt ook die Ping6 instelling tevoorschijn.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@caesar  schreef:

@jansmarcel 

Je gaat naar Internet > Permit Access, dan kom je uit op het tabblad Port Sharing, en dat zie je rechts onderaan de button Add Device for Sharing. Daar klik je op, en dan kun je een device uitkiezen, en als je dat gedaan hebt komt ook die Ping6 instelling tevoorschijn.


Precies, laat dat nu ook de pagina zijn van dat screenshot wat ik postte.

Freigaben -> Permit Access.

Für Gerät -> Voor een apparaat.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@w.j.b  Ik heb de instelling gevonden en voor de wifi adapter die ik gebruik ingeschakeld. Zonder resultaat helaas. Hij blijft op filtered staan. Ook met de firewall van het internet security pakket uitgeschakeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic