1
Vraag
2
Reageer en help mee
caesar
Expert
Expert
  • 3263Posts
  • 63Oplossingen
  • 647Likes

DOCSIS 4.0 is uitgebracht

De norm voor DOSIS 4.0 is vastgesteld. Je kunt nu symmetrische verbindingen opbouwen, dus bijvoorbeeld 1 Gb download en upload. De maximale download snelheid is 10 Gb/s, en upload snelheid 6 Gb/s.

Ziggo kennende kunnen we nu over drie maanden een nieuwe connectbox met DOCSIS 4.0 verwachten, en met 16 10 Gb/s poorten.

7 Reacties 7
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3451Likes

Huh. Maar dat weet je zelf ook al. Ik snap de grap.

Laten we nu maar eerst eens: zie je andere Topics over vrije Modem-keuze.

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1756Posts
  • 170Oplossingen
  • 452Likes

Ziggo is nu net bezig met DOCSIS 3.1, 10 Gbit/s down en 2 Gbits/s up. Voor de meeste mensen meer dan genoeg. Dus eerst maar eens een probleemloos Giganet in heel Nederland aanleggen, zou ik zo denken

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7654Posts
  • 288Oplossingen
  • 2614Likes

Het zou me niets verbazen dat men over 4 weken begint hier te piepen waar blijft Docsis 4.0 Ziggo……..jullie lopen achter de feiten aan , en dat soort bla bla bla. 

caesar
Expert topicstarter
Expert
  • 3263Posts
  • 63Oplossingen
  • 647Likes

@Sparco1955 

Daar heb je wel gelijk in. De snelheden op LAN zijn momenteel nog steeds 1 GB/s. Er is al wel wat consumenten apparatuur met 2,5  Gb/s poorten, maar nog niet veel. Switches met dat soort poorten zijn nog heel prijzig.

Sparco1955
Expert
Expert
  • 1756Posts
  • 170Oplossingen
  • 452Likes

En ik wil over naar Vodafone maar dan wel met 6G,

https://www.deingenieur.nl/artikel/6g-komt-er-aan-en-draait-nog-meer-om-data

skinkie

Gedreven Raadgever
  • 174Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

caesar wrote:

@Sparco1955

Daar heb je wel gelijk in. De snelheden op LAN zijn momenteel nog steeds 1 GB/s. Er is al wel wat consumenten apparatuur met 2,5  Gb/s poorten, maar nog niet veel. Switches met dat soort poorten zijn nog heel prijzig.

Valt wel mee hoor. Microtik met SFP is zeer goed te betalen. Maar waarom zou je dit over Coax naar binnen willen trekken als je toch over glas verder gaat 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic