Vraag
Reacties
tgruijters
Level 1

DOCSIS 3.1 afkoppeling analoge tv / hogere uploadsnelheid

Hoi,

Ik vraag me af hoe het inmiddels is met de afkoppeling van analoge tv?

Ziggo heeft een tijdje geleden gezegd dat er vervolgens plaats kan worden gemaakt voor een hogere uploadsnelheid.

Nu met het komende Giganet vind ik de uploadsnelheid van 50mbit of minder zelfs echt dramatisch. Iemand enig idee of dit komende tijd nog verhoogd gaat worden?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
26 Reacties 26
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Pasi  Even voor een evenwichtige balans.

Je hebt het over dubbel cashen.

Natuurlijk wil een bedrijf winst maken, maar te hoge prijzen ten opzichte van wat er geleverd wordt zou ten koste gaan van het aantal klanten.

Je vergeet de kosten mee te nemen die de hele Kaap Hoorn Project Kaap Hoorn operatie kost om alle doorvoer en versterker apparatuur te vervangen om Docsis 3.1  geschikt te maken.

Alle kasten waaronder o.a. 380.000 straatkasten zijn geheel van binnen vervangen om de hogere frequenties mogelijk te maken. De kasten krijgen onder meer nieuwe kabels, nieuwe tabs, connectoren en versterkers.

Daar is Ziggo al 6 jaar mee bezig.

En vergeet de verhoging van het aantal TV kanalen niet in de loop van de tijd en de internet snelheid niet, in 2005 was de downloadsnelheid van het populairste pakket 1-2 Mbit/s en de upload van het snelste abonnement werd in 2006 1 Mbit/s.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Bert  schreef:

@Pasi  Even voor een evenwichtige balans.

Je hebt het over dubbel cashen.

Natuurlijk wil een bedrijf winst maken, maar te hoge prijzen ten opzichte van wat er geleverd wordt zou ten koste gaan van het aantal klanten.

Je vergeet de kosten mee te nemen die...

We moeten vooral ook niet vergeten om Vodafone en het Amerikaanse Liberty Global te noemen. Deze bedrijven hebben geen aandeel in Ziggo genomen om Ziggo klanten blij te maken en/of er geld in te steken, maar om er goed geld aan te verdienen. Als er kans was, dat ze niets of heel weinig aan die deal zouden verdienen, dan hadden ze het echt niet gedaan.

Vroeger, toen Ziggo nog een Nederlands bedrijfje was, toen was Ziggo er voor haar klanten en toen was Ziggo de beste provider van Nederland. Maar sinds het grote geld Ziggo heeft overgenomen, is veel geld verdienen de primaire drijfveer en als dat ten koste van de klanten gaat ... dan ... ehh ... zolang het maar marktconform is ( dat is tegenwoordig het motto ).
Gelukkig hebben we KPN nog zou je denken, maar de hoge prijzen van Ziggo, maken de hoge prijzen van KPN marktconform. En andersom werkt het natuurlijk ook. Dus als KPN de prijzen verhoogt ( en/of wat service verminderd ), dan is dat de onderbouwing van Ziggo om dat ook te gaan doen, want dat is marktconform.

Op die wijze worden de prijzen stiekem, beetje bij beetje hoger en/of wordt het geleverde steeds een beetje minder. Zolang het maar marktconform is, zijn de steeds hogere prijzen te verantwoorden en daarvoor zorgen Ziggo en KPN samen ( = de markt ) wel voor.

mark-reijerkerk
Level 3

Ja ik weet wel wat Ziggo mee bezig is, vooral veel TV-paketten samenstellen en daarbij ook nog een paar single TV abonnementen. Want....

Daar is het meeste geld te halen, volgens mij heeft ziggo lak aan alles wat data betreft, vroeger was dat anders (dan praat ik over 23 jaar geleden toen we in Amsterdam nog A2000 hadden wat daarna UPC werd (zo lang ben ik al abbonee).

Destijds waren ze nog aan het pionieren, dat was destijds een hele overgang voor de abbonees van een Zyxel 56K naar 10Mb. Destijds waren we er gelukkig mee maar omdat de huidige software zoveel overhead aan communicatie heeft (moet je een kijken als je de treads van Windows Edge en Windows 11 ook die staat de hele dag data uitwisselen welke absoluut onnodig is. Maar Pa Gates wil graag zijn statastieken hebben en achterhalen wie er aan piraterie doet, gewoon van de zotte. Maar zolang de consumenten dat blijven pikken zal de "data honger" alleen maar grooter worden. Dan is straks 1G down ook niet meer heilig, ach dat zal mijn tijd wel duren. Maar die UP daar moet toch echt wat aan te doen zijn. Toen ik 10 jaar geleden in deze buurt kwam wonen zou er binnen 2 jaar glasvezel liggen. Er licht wel glas.. 100 meter verderop naar een nieuwbouw complex, ik kan de wijkcentrale bij wijze van spreken ruiken. Ik denk dat we collectief moeten gaan afschalen, is kijken of Ziggo dan misschien ergens voor te porren is. Maar geen resultaat na allemaal loze beloftes en het ontnemen van diensten dat kan echt niet. MR

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

het bumpen van een oud topic zoals dit met dat het vroeger anders ging lijkt me niet zo zinvol 

technologie gaat vooruit en soms niet op de snelheid die de consument het liefste ziet 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@mark-reijerkerk Wat houdt je tegen om Linux te gebruiken met een niet Microsoft browser en allerlei free software?

Dan heb je geen last van wat je allemaal opnoemt.

mark-reijerkerk
Level 3

Sorry?? Is dat niet wat overspannen reactie, ik geef aan wat ik de afgelopen 40 jaar zien gebeuren. Van 100 Kg voor een 10MB platter (destijds bij Wang computrers), tot nu de steeds oplopende BPSC "bits per square centimetre". En de processorren die steeds meer transistoren bevatten. Er is einde van de mogeijkheden maar voorlopig is die nog niet bereikt. Dus ja, we zullen echt steeds meer BPS nodig hebben zowel DOWN al UP. Of je nu Linux, Windows of welk ander OS  dan ook.

mark-reijerkerk
Level 3

Ik bump geen oud  Topic, Ik haal aan waar over in 2019 gesproken is. Dan is het toch vreemd dat in een tijdsspanne  van 3 jaar bij de klant nog maar heel weinig vant terug te zien is. Datatechnisch gezien dan, wat TV betreft is er heel veel gebeurd maar daar heb ik als data consumer niet zoveel aan. Thuis gebruik ik bijna alleen nog maar Ziggo GO, daar heb ik geen hoogwaardige mediabox voor nodig. Die draait ook prima op mijn tablet via USB-C gekoppeld aan een beeldscherm.

0 Kudos